Το αρχαίο θέατρο της Λάρισας, το Διαχρονικό Μουσείο, διάφορα μνημεία της πόλης αλλά και όλα τα άλλα αξιοθέατα του νομού αποτελούν τα βασικά σημεία αναφοράς που ο δήμος Λαρισαίων σε συνεργασία με τους άλλους δήμους του νομού επιχειρούν να θέσουν στο επίκεντρο για την τουριστική προβολή της ευρύτερης περιοχής.
Αυτό φαίνεται να σχεδιάζεται με πρωτοβουλία του δήμου Λάρισας και της αντιδημαρχίας Οικονομίας και Ανάπτυξης για το επόμενο διάστημα, καθώς το πλάνο για την τουριστική προβολή της περιοχής που βρίσκεται στα σκαριά περιλαμβάνει μια προγραμματική συμφωνία μεταξύ όλων των δήμων αλλά και της Περιφέρειας Θεσσαλίας που το επόμενο διάστημα αναμένεται να τεθεί σε ισχύ.
Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντιδήμαρχος Οικονομίας και Ανάπτυξης Παναγιώτης Νταής εξήγησε πως το σχέδιο τουριστικής προβολής της πόλης της Λάρισας έχει ως στόχο να προβάλλει μεταξύ άλλων το αρχαίο θέατρο αλλά και το διαχρονικό Μουσείο καθώς μπορούν να αποτελέσουν βασικό πόλο έλξης για τους τουρίστες που επιθυμούν να επισκεφτούν την πόλη.
Ο κ. Νταής είπε πως το αρχαίο θέατρο αποτελεί το μοναδικό αρχαίο θέατρο στην Ελλάδα που βρίσκεται εντός του αστικού ιστού της πόλης, σημειώνοντας πως αυτός είναι ο λόγος που το κάνει ξεχωριστό και με μεγάλο ενδιαφέρον.
Αξίζει να σημειωθεί πως με βάση το σκεπτικό του δήμου Λαρισαίων η θεσσαλική πρωτεύουσα μπορεί επίσης να αποτελέσει έναν τουριστικό προορισμό, ο οποίος μπορεί να παίξει τον ρόλο του ενδιάμεσου σημείου για έναν επισκέπτη που ενδιαφέρεται να περιηγηθεί τόσο στον ευρύτερο νομό, όσο και στις άλλες πόλεις της Θεσσαλίας.
Μεταξύ άλλων ο κ. Νταής υποστήριξε ότι πρόθεση του δήμου Λαρισαίων είναι να υπάρξει στοχευμένη προβολή της πόλης μέσω τουριστικών πρακτόρων, γραφείων, αλλά και άλλων μέσων (εφημερίδες - τουριστικά περιοδικά και ΜΜΕ από όλη την Ελλάδα ) που δίνουν την δυνατότητα να παρουσιαστούν ολοκληρωμένα όλα τα θετικά πλεονεκτήματα της ευρύτερης περιοχής της Λάρισας.
Αξίζει να σημειωθεί στο σημείο αυτό ότι με βάση την εισήγηση για την τουριστική προβολή της πόλης της Λάρισας, αλλά και της ευρύτερης περιοχής που κατατέθηκε στο δημοτικό συμβούλιο του δήμου Λαρισαίων με την υλοποίηση όλων των υλικών δημοσιότητας, ο δήμος σχεδιάζει «δράσεις» για την προβολή του τουριστικού του προϊόντος τόσο σε δημοσιογράφους όσο και επαγγελματίες του τουρισμού, με τις παρακάτω συγκεκριμένες ενέργειες:
α) Πρόσκληση 10-15 Ελλήνων ταξιδιωτικών πρακτόρων (tour operator) με 2ήμερη φιλοξενία στην πόλη, πρόγραμμα που θα περιλαμβάνει ξενάγηση και ανάδειξη των χαρακτηριστικών της περιοχής καθώς και επαφές με επαγγελματίες του τουριστικού χώρου της πόλης της Λάρισας.
β) Πρόσκληση σε 10 ξένους δημοσιογράφους, για 4 ημέρες, από τις χώρες στόχους για φιλοξενία και ξενάγηση στα πολιτιστικά αποθέματα της πόλης και των όμορων δήμων, σε συνεργασία με τα αντίστοιχα γραφεία του ΕΟΤ.
γ) Πρόσκληση για ξενάγηση και ενημέρωση 15 Ελλήνων δημοσιογράφων, διάρκειας 3 ημερών, από ειδικά έντυπα τουρισμού, με στόχο την ανάδειξη της πόλης σε ιδανικό «προορισμό Σαββατοκύριακου» για τους Έλληνες πολίτες.
Ο κ. Νταής μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ αναφέρθηκε επίσης και στις παρεμβάσεις που χρειάζονται να πραγματοποιηθούν σε διάφορα σημεία τα οποία κρίνονται πως αποτελούν τουριστικά αξιοθέατα, υποστηρίζοντας πως «ο δήμος Λαρισαίων επιχειρεί με διάφορες διορθώσεις να τα αναβαθμίσει αισθητικά», ενώ τόνισε πως τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στον αστικό ιστό θα μπορέσουν να βοηθήσουν σε αυτή την κατεύθυνση.
Αξίζει να σημειωθεί πως με βάση την εισήγηση που κατατέθηκε στο δημοτικό συμβούλιο της Λάρισας βασικός στόχος του προγράμματος τουριστικής προβολής της πόλης είναι ο σχεδιασμός και υλοποίηση «του αποδοτικότερου πλάνου προβολής του δήμου Λαρισαίων».
Σχετικά με το επικοινωνιακό πλάνο για την προώθηση του τουρισμού ο κ. Νταής στην εισήγηση του αναφέρει πως περιλαμβάνονται δράσεις τουριστικής προβολής στην Ελλάδα και το εξωτερικό χρησιμοποιώντας και αξιοποιώντας όλα τα σύγχρονα μέσα προβολής και ενημέρωσης (ηλεκτρονικά και μη).
Στην εισήγηση ο αντιδήμαρχος αναφέρει πως περιλαμβάνονται δράσεις οι οποίες ακολουθούν τις τάσεις του σύγχρονου τουριστικού Marketing και είναι προσαρμοσμένες στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ελληνικής και τοπικής πραγματικότητας (εκθέσεις, social media, internet banners, έντυπα, videos κ.λ.π.).
Επιπλέον, σύμφωνα με την εισήγηση του αντιδημάρχου «το πρόγραμμα είναι εναρμονισμένο και με τις πρακτικές που ακολουθεί και η Περιφέρεια Θεσσαλίας, έτσι ώστε να υπάρχει συνέχεια και συνέπεια των ενεργειών, στη γενικότερη επικοινωνία που θα πραγματοποιηθεί».
Σύμφωνα με τον κ. Νταή μια από τις βασικές στοχεύσεις του δήμου Λαρισαίων στον τουρισμό είναι να συνεχιστεί η επένδυση και στον μαθητικό τουρισμό, καθώς κρίνεται πως υπάρχει ενδιαφέρον με βάση την εμπειρία της περσινής χρονιάς.
Σύμφωνα με την εισήγηση που κατατέθηκε στο δημοτικό συμβούλιο οι στοχεύσεις για την τουριστική ανάπτυξη της πόλης αφορούν μεταξύ άλλων την Ελλάδα και τα Βαλκάνια, τον πολιτιστικό τουρισμό, τον τουρισμό πόλης «city break», τον διερχόμενο τουρισμό και τον τουρισμό «Υγείας».
«Σε μια εποχή που η φροντίδα της υγείας βαίνει συνεχώς αυξανόμενη ενώ ο ιατρικός τουρισμός αναγνωρίζεται ως μια θεμιτή πηγή ανάπτυξης για τις περιοχές που τον φιλοξενούν, η υπεροχή της Λάρισας στον τομέα των υπηρεσιών υγείας, μπορεί να αποτελέσει το επίκεντρο της προβολής και της περαιτέρω ανάπτυξης του συγκεκριμένου κλάδου και κατ΄ επέκταση της πόλης. Υπό αυτή την έννοια, το συγκεκριμένο πακέτο προβολής αποτελεί μια νέα, καινοτόμα και πρωτοποριακή πρόταση για την πόλη μας!» αναφέρεται μεταξύ άλλων στην εισήγηση.
Μεταξύ άλλων το πρόγραμμα του δήμου Λαρισαίων περιλαμβάνει σχέδιο προβολής της πόλης και της ευρύτερης περιοχής σε ηλεκτρονικά μέσα προβολής με Banners & Videoς σε μεγάλες ιστοσελίδες της χώρας, ενώ αναμένεται να υπάρξει και προβολή «των μεγάλων γεγονότων» που πραγματοποιούνται στην πόλη όπως η Agrothessaly, το χριστουγεννιάτικο Πάρκο των Ευχών, κ.λ.π.
Τέλος, ο σχεδιασμός του δήμου Λαρισαίων περιλαμβάνει και συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις όπως είναι η Philoxenia στη Θεσσαλονίκη τον Νοέμβριο του 2018, η παρουσίαση των πλεονεκτημάτων της περιοχής με περίπτερο στο ΜΕΤΡΟ στο Σύνταγμα, αλλά και άλλες δράσεις που θα αναδεικνύουν τα πλεονεκτήματα της περιοχής.
Ηλίας Σκυλλάκος (ΑΠΕ-ΜΠΕ)