«Με δεδομένη τη Συνταγματική επιταγή (άρθρο 16, παρ. 2) ότι η παιδεία έχει ως σκοπό και την ανάπτυξη εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και ταυτότητας στα οποία ως γνωστόν συμβάλλουν κατ’ εξοχήν η γλώσσα, η ιστορία και η γεωγραφία, δημιουργείται εύλογο ερώτημα πώς είναι δυνατόν τα νέα προγράμματα Ιστορίας να συμβάλουν στο να καλλιεργηθεί η ιστορική συνείδηση της συνέχειας του ελληνικού έθνους από αρχαιοτάτων χρόνων έως και σήμερα».
Τα παραπάνω τονίζει οτομεάρχης Προστασίας του Πολίτη της Νέας Δημοκρατίας,βουλευτής Λαρίσης,κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, σεερώτησή του στονυπουργό Παιδείας κ. ΚώσταΓαβρόγλου.
Το στέλεχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης φέρνει συγκεκριμένα παραδείγματα που αποδεικνύουν τον ισχυρισμό του:
• στη Δ΄ τάξη Δημοτικού οι μαθητές θα διδάσκονται ετησίως περισσότερες ώρες συνολικά για τηνΤοπική ιστορία, την Αρχαιολογία και την Προϊστορική εποχή (20-22 ώρες) από όσες θα διατίθενται για την εν γένει Αρχαιότητα (5-6 διδακτικές ώρες) και την Κλασική εποχή
• στην Ε΄ τάξη η ιστορία της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας καλύπτει μόνο το 25% της όλης ύλης. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τους αυτοκράτορες αναφέρονται μόνο οΙουστινιανόςκαι οΚων/νος Παλαιολόγος.
• στην Στ’τάξη για τις υποενότητες(!) Ελληνική Επανάσταση και Βαλκανικοί πόλεμοι, φαίνεται να διατίθενται τρεις το πολύ διδακτικές ώρες!
• στην Α΄ τάξη Γυμνασίου θα διατίθεται από μία ώρα για τους περσικούς πολέμους, για τα πολιτεύματα, για τον πελοποννησιακό πόλεμο, για τον «υλικό πολιτισμό», για τις τέχνες και τα γράμματα, για τη Μακεδονία και τονΑλέξανδρο!
• στη Β΄ τάξη το πρόγραμμα καλύπτει την περίοδο από ταπρωτοβυζαντινάχρόνια μέχρι την άλωση της Κωνσταντινουπόλεως. Επίσης απουσιάζουν τα ονόματα των δύο Ελλήνων μοναχών από τη Θεσσαλονίκη, τουΚυρίλλουκαιΜεθοδίου, φωτιστώντων Σλάβων, που οι Σκοπιανοί διεκδικούν ως ομοεθνείς τους.
• στη Γ΄ τάξη η Ελληνική Επανάσταση αποτελεί μία από τις πέντευποενότητεςενός κεφαλαίου και θα διατεθούν για τη διδασκαλία της 2-3 ώρες το πολύ!
Ο κ. Χαρακόπουλος στην ερώτησή του επισημαίνει ότι «οι συντάκτες των προγραμμάτων επανέρχονται σε μια προσπάθεια έμμεσης αμφισβήτησης της ελληνικής ταυτότητας κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας,[…]απόψεις που μας οδηγούν πίσω στις θεωρίες του Φαλμεράγιερ».Ενώ «στο πρόγραμμα της σύγχρονης ιστορίας της Α΄ Λυκείου δεν υπάρχει καμία αναφορά στο «Μακεδονικό Ζήτημα», στη γενοκτονία των Αρμενίων και των Ελλήνων της Μικράς Ασίας, στα Σεπτεμβριανά του 1955, στις τουρκικές διεκδικήσεις μετά το 1974 και στις ελληνοτουρκικές σχέσεις».
Τέλος, Θεσσαλός πολιτικός, αφού αναφέρει ότι «έθνη στερούμενα ιστορικής μνήμης είναι καταδικασμένα με μαθηματική ακρίβεια στον αφανισμό»,ζητά να πληροφορηθεί από τον αρμόδιο υπουργό:
1. Ποιος είναι ο λόγος της κατάργησης, σύμφωνα με τα νέα προγράμματα, της σπειροειδούς διάταξης της ύλης στην διδασκαλία της ιστορίας, όταν κατ’ αυτόν τον τρόπο οι μαθητές δεν θα λαμβάνουν επαρκή και στέρεη γνώση του ιστορικού παρελθόντος.
2. Ποιος είναι ο λόγος που στα νέα προγράμματα της Ιστορίας περιορίζεται δραματικά η παράθεση των ιστορικών γεγονότων, ακόμη και των σημαντικότερων, προς όφελος πληροφοριών άλλων τομέων, πολύ λίγο σχετικών με την καθ’ αυτό ιστορία.
3. Ποιος είναι ο λόγος που σημαντικές περίοδοι της ελληνικής ιστορίας, όπως η κλασική αρχαιότητα, οι εκστρατείες του Μεγάλου Αλεξάνδρου και ο ελληνιστικός κόσμος, η Βυζαντινή Αυτοκρατορία και η επανάσταση του 1821, περιορίζονται σε λίγα κεφάλαια ή και σευποενότητες.
4. Τοπροτεινόμενο πρόγραμμα Ιστορίας είναι σύμφωνο με τη συνταγματική επιταγή για καλλιέργεια της εθνικής συνείδησης των μαθητών.
5. Αν θα εφαρμοστούν τα νέα «προγράμματα Ιστορίας» από την ερχόμενη σχολική χρονιά.