Την Πέμπτη 1 Φλεβάρη στο Αμφιθέατρο της Δημοτικής Πινακοθήκης Λάρισας-Μουσείου Γ.Ι. Κατσίγρα στις 8 μ.μ. η ώρα θα προβληθεί το αριστουργηματικό φιλμ «Μικελάντζελο: Αγωνία και Έκστασις» με ελεύθερη είσοδο. Η προβολή εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος Το σινεμά των Εικαστικών (επιλογή ταινιών – επιμέλεια: Νίκος Αρτινός), το οποίο υλοποιείται με μεγάλη ανταπόκριση του κοινού από πέρυσι, και το οποίο περιλαμβάνει επιλεγμένες ταινίες που έλκουν τη θεματολογία τους από τις εικαστικές τέχνες. Οι ταινίες αφορούν την αγωνιώδη αναζήτηση της έμπνευσης για την «Τέλεια Τέχνη», κάτι που αποτυπώνεται, είτε μέσα από βιογραφίες γνωστών καλλιτεχνών, είτε μέσα από πρωτότυπες ιστορίες ανάλογης θεματολογίας.
Η ταινία «Μικελάντζελο: Αγωνία και Έκστασις» (αγγλ. τίτλος: The Agony and the Ecstasy) είναι επική παραγωγή του 1965 σε σκηνοθεσία Κάρολ Ριντ με θέμα τη δημιουργία των τοιχογραφιών της Καπέλα Σιξτίνα από τον Μικελάντζελο. Πρωταγωνιστές της ταινίας είναι ο Τσάρλτον Ίστον στο ρόλο του Μικελάντζελο και ο Ρεξ Χάρισον στο ρόλο του Πάπα Ιουλίου του Β΄. Η ταινία βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Έρβιν Στόουν, διασκευάστηκε για τη μεγάλη οθόνη από το Φίλιπ Νταν και αναφέρεται στη διαμάχη μεταξύ του Μικελάντζελο και του Πάπα Ιουλίου του Β’, για τον τρόπο με τον οποίο θα έπρεπε να φιλοτεχνηθεί η Καπέλα Σιξτίνα.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΜΙΚΕΛΑΝΤΖΕΛΟ
Ο Μικελάντζελο ντι Λοντοβίκο Μπουοναρότι Σιμόνι (1475-1564), γνωστός περισσότερο ως Μικελάντζελο, ήταν Ιταλός γλύπτης, ζωγράφος, αρχιτέκτονας και ποιητής της Αναγέννησης, που άσκησε απαράμιλλη επίδραση στην ανάπτυξη της δυτικής τέχνης. Σήμερα αναγνωρίζεται ως ένας από τους σπουδαιότερους δημιουργούς στην ιστορία της τέχνης. Υπήρξε ο μοναδικός καλλιτέχνης της εποχής, του οποίου η βιογραφία εκδόθηκε πριν τον θάνατό του, στους Βίους του Τζόρτζιο Βαζάρι, ο οποίος επέλεξε να τον τοποθετήσει στην κορυφή των καλλιτεχνών, χρησιμοποιώντας για τον Μικελάντζελο το προσωνύμιο ο θεϊκός (Il Divino).
Στα δημοφιλέστερα έργα του ανήκουν οι νωπογραφίες που φιλοτέχνησε για το Παπικό παρεκκλήσιο του Βατικανού (Καπέλα Σιξτίνα), το άγαλμα του Δαβίδ και η Πιετά (αποκαθήλωση) στην Βασιλική του Αγίου Πέτρου, στη Ρώμη.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΠΕΛΑ ΣΙΣΤΙΝΑ
Η Καπέλα Σιξτίνα (Cappella Sistina) είναι παρεκκλήσι του Αποστολικού Παλατιού, της επίσημης κατοικίας του Πάπα, στην πόλη του Βατικανού. Αναγέρθηκε από τον Πάπα Σίξτο Δ' στον οποίο οφείλεται και το όνομά του. Η Καπέλα Σιξτίνα είναι ο χώρος όπου τελούνται θρησκευτικές και διοικητικές δραστηριότητες, και κυρίως το κονκλάβιο, με απόφαση του οποίου εκλέγεται ο Πάπας.
Η φήμη του παρεκκλησίου οφείλεται στον ζωγραφικό του διάκοσμο. Είναι ζωγραφισμένο εξ ολοκλήρου με τοιχογραφίες μεγάλων καλλιτεχνών της Αναγέννησης, πρωτίστως του Μικελάντζελο, ο οποίος φιλοτέχνησε την θρυλική οροφή του (1508-1512) και τον τοίχο του ιερού (1534-1541). Αρχικά η διακόσμηση του θόλου της Καπέλα Σιξτίνα, περιλάμβανε νωπογραφίες των δώδεκα Αποστόλων. Ο Μικελάντζελο αντιπρότεινε ένα περισσότερο σύνθετο και φιλόδοξο εγχείρημα, δημιουργώντας τελικά, σε διάστημα τεσσάρων ετών (1508-1512), περισσότερες από 300 βιβλικές φιγούρες και άλλες θρησκευτικές παραστάσεις, όπως σκηνές από την Γένεση, την ιστορία του Νώε ή τη Δευτέρα Παρουσία. Τα τέσσερα αυτά χρόνια, λέγεται, ότι ο Μικελάντζελο δεν βγήκε από την Καπέλα Σιξτίνα παρά ελάχιστα και δεν επέτρεψε σε κανέναν να δει το έργο του. Σημαντική καινοτομία υπήρξε επίσης η απεικόνιση θεμάτων που προέρχονταν από την αρχαία ελληνική και ρωμαϊκή παράδοση, χωρίς άμεση σχέση με την χριστιανική θρησκεία, όπως οι Σίβυλλες. Ο θόλος ήταν τόσο ψηλά που επινόησε μία τεχνοτροπία. Ζωγράφισε παραμορφωμένες τις φιγούρες, έτσι ώστε ο θεατής, που βρίσκεται αρκετά μέτρα πιο κάτω, να τις βλέπει κανονικές.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ
Είδος: Δραματική βιογραφία
Σκηνοθεσία: Κάρολ Ριντ
Με τους Τσάρλτον Ίστον, Ρεξ Χάρισον, Ντάιαν Τσιλέντο, Αλμπέρτο Λούπο
Διάρκεια: 138’
Ώρα προβολής 20:00
Είσοδος ελεύθερη
Πληροφορίες τηλ. 2410-671176
Tο kosmoslarissa.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.