Πράξη γίνεται το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος Mikel στο εξωτερικό. Σχεδόν 8 χρόνια από το πρώτο κατάστημα που άνοιξε στη Λάρισα, η αλυσίδα καφέ ετοιμάζει βαλίτσες για το Ντουμπάι!
Την αποκάλυψη έκανε ο ίδιος ο ιδρυτής της αλυσίδας, Λευτέρης Κυριακάκης, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο kozanilife.gr επισκεπτόμενος την πόλη της Κοζάνης, σημειώνοντας πως ετοιμάζεται το πρώτο Mikel εκτός Ελλάδος, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα:
Η συνέντευξή του έχει ως εξής:
– Κύριε Κυριακάκη, σας ευχαριστώ για την θετική σας ανταπόκριση, την ώρα μάλιστα που γνωρίζω ότι ο χρόνος σας είναι πολύτιμος, καθώς υλοποιείτε τα νέα σχέδια της Mikel Coffee Company, που με 130 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα και με μία συνεχώς καλπάζουσα ανάπτυξη, τελικά σήμερα, δείχνει να έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη του καταναλωτικού κοινού.
– Η στρατηγική πορεία της εταιρείας χαράχθηκε εξ αρχής με γνώμονα τη δημιουργία ενός δικτύου καταστημάτων καφέ που θα αναπτυσσόταν τόσο εντός των ορίων της Ελλάδας, όσο και στο εξωτερικό, πάντα όμως διατηρώντας ίδιες τις αξίες και τη φιλοσοφία της. Κίνητρο για μας, ήταν η ιδέα πως ο καφές ήταν και παραμένει μία μορφή τέχνης που θα πρέπει να αντανακλά την τεχνογνωσία της ομάδας των συνεργατών μας, τον τελευταίας τεχνολογίας μηχανολογικό εξοπλισμό, αλλά πάνω από όλα, τη δημιουργικότητα και το κέφι όλων μας. Και μάλλον πετύχαμε, γιατί έτσι, ίσως είναι η γνώση που μπαίνει στη ζωή (maybe it’s knowledge entering life).
– Όταν το σχεδιάσατε, αναμένατε τόση μεγάλη αποδοχή;
– Θεωρώ ότι οι επιχειρηματικές μας επιλογές δε θα δικαιώνονταν τελικά, αν οι συνταγές μας δεν είχαν αρκετές δόσεις από εργατικότητα, ευσυνειδησία και αγάπη για τον δημιουργικό επαγγελματισμό. Ο καφές είναι μία άρρηκτα συνδεδεμένη συνήθεια στην κουλτούρα του Έλληνα, είναι πατροπαράδοτος τρόπος ζωής που δεν παύει να διεκδικεί το σεβασμό, το φιλότιμο και την φροντίδα μας ακόμη και μέσα από τους σύγχρονους τρόπους παρασκευής του.
– Εσείς, όμως γιατί επιλέξατε αυτό το είδος, δε φοβηθήκατε ότι ίσως είναι κορεσμένο;
Όπως αποδείχτηκε δεν ήταν. Σε μία αγορά τόσο μεγάλη όπως αυτή του καφέ υπάρχουν πάντα ανάγκες, αρκεί κάποιος να θέλει να θέσει συγκεκριμένους στόχους. Ήταν επιλογή μας να στοχεύσουμε στην ανάγκη που έχουμε όλοι μας για καφεΐνη ως κινητήρια δύναμη. Τα περισσότερα καταστήματα μας ανοίγουν από τις 5 το πρωί και απευθύνονται σε ανθρώπους που πηγαίνουν να πιάσουν δουλειά, να ανοίξουν μαγαζιά, να πάνε στην σχολή ή στο στρατόπεδο. Τα Mikel προορίζονται για πελάτες κάθε κατηγορίας με την προϋπόθεση ότι αναζητούν να απολαύσουν ροφήματα φτιαγμένα από άριστες πρώτες ύλες, στην καλύτερη δυνατή τιμή και σε ένα καλαίσθητο περιβάλλον. Η εμπειρία μας στο χώρο της καφεστίασης μας οδήγησε να εντοπίσουμε την ανάγκη αυτή και να καθορίσουμε το πλαίσιο δράσης μας. Είμαστε η πρώτη εταιρεία με ταυτότητα, που ήταν και παραμένει συγκεκριμένη. Καταστήματα που ευκαιριακά σερβίρουν καφέ όπως για παράδειγμα κάποιο αρτοποιείο ή καφετέριες που ανοίγουν αργά, γιατί το βράδυ μετατρέπονται σε μπαρ, δεν αποτελούν μέτρο σύγκρισης για τα Mikel.
– Έχετε πει στο παρελθόν, ότι η οικονομική κρίση επηρέασε το ρυθμό ανάπτυξης της εταιρείας, κυρίως ως προς την επέκταση στο εξωτερικό. Πόσο καιρό σχεδιάζατε την επέκτασή σας στο εξωτερικό; Ποιες δυσκολίες συναντήσατε, σχετικά με τον σχεδιασμό της επέκτασή σας εκτός συνόρων;
– Όπως σας είπα, όραμά μας ήταν η εξ αρχής ανάπτυξη τόσο του εν Ελλάδι δικτύου, όσο και η επέκταση στο εξωτερικό. Το σημαντικό ζήτημα που προέκυψε, ήταν το πώς θα εξασφαλιστεί η διατήρηση των αξιών και της φιλοσοφίας της εταιρείας. Χρειάστηκαν μεθοδευμένες κινήσεις, επαφές με τους κατάλληλους ανθρώπους και σταδιακή μελέτη του εγχειρήματος πριν φτάσουμε σήμερα, στο άνοιγμα του πρώτου Mikel στο εξωτερικό.
– Ποιες είναι οι πρώτες χώρες που βάλατε στο πλάνο σας;
– Όλες οι χώρες μπορούν να φιλοξενήσουν το όραμά μας. Ο μέσος Έλληνας εργαζόμενος ή φοιτητής δεν έχει διαφορετικές ανάγκες από τον μέσο εργαζόμενο ή φοιτητή του κόσμου. Οι μικρές διαφοροποιήσεις θα δώσουν απλώς έναν τόνο αρμονικού συγκερασμού της πολυμορφίας ανάμεσα στα ποικίλα πολιτιστικά στοιχεία.
– Και μιας και βρισκόμαστε στην Κοζάνη, θα ήθελα να σημειώσω ότι η Κοζάνη έχει 2 καταστήματα Mikel, θα ήθελα να μου πείτε, πώς βλέπετε την αγορά της Κοζάνης, κρίνοντας από τα καταστήματα Mikel;
– Και τα δύο καταστήματα πάνε πολύ καλά. Εισπράττουμε ιδιαίτερα θετικά μηνύματα και φαίνεται ότι οι πολίτες της Κοζάνης έχουν αγκαλιάσει την ιδέα Mikel. Εξάλλου στον ευρύτερο νομό και μάλιστα βορειότερα, στην Πτολεμαΐδα, λειτουργεί και τρίτο κατάστημα, το οποίο επίσης, παρουσιάζει σημαντική καταναλωτική επισκεψιμότητα.
-Έπειτα από μία πορεία 7 ετών, η οποία κρίθηκε εκ του αποτελέσματος επιτυχημένη, φέρατε ένα νέο project, την καντίνα Mikel. Πρόκειται για κατάστημα takeaway, τα οποία φέρουν την μορφή καντίνας. Είστε ικανοποιημένος από την πορεία του νέου σας project;
– Το πρώτο Mikel Cantina άνοιξε τον περασμένο Μάρτιο στη Λάρισα, την πόλη όπου γεννήθηκαν τα Mikel και σήμερα, αυτά τα πανέμορφα καταστήματα βρίσκονται ήδη στη Χαλκιδική, τον Πλαταμώνα, τα Τρίκαλα, το Βόλο και την Ξάνθη, ενώ ήδη ετοιμάζονται δύο νέα Mikel Cantina στο Ναύπλιο και την Ηγουμενίτσα. Το Mikel Cantina ανταποκρίνεται ιδανικά στις απαιτήσεις των πελατών οι οποίοι διαθέτουν χρόνο μόνο για ολιγόλεπτη στάση και αναμένεται να ικανοποιήσει, αλλά και να αποφορτίσει το δίκτυο του franchise της εταιρείας προσφέροντας την παροχή υπηρεσιών σε σημεία, όπου δεν υπάρχει η δυνατότητα φιλοξενίας μεγάλων χώρων εστίασης.
– Το νέο concept των μικρογευμάτων, έρχονται ως νέος σχεδιασμός βασισμένος να ταξιδέψει στο εξωτερικό;
– Τα μικρογεύματα έχουν ήδη δοκιμαστεί στην εγχώρια αγορά και φαίνεται να κερδίζουν ολοένα και μεγαλύτερη μερίδα των καταναλωτών, που θέλουν να συνδυάσουν το αγαπημένο τους ρόφημα με κάποιο φρέσκο, υγιεινό αλλά και γευστικό σνακ. Η νέα αυτή σειρά προϊόντων που θα εμπλουτίζεται συνεχώς, μαζί με τα υπόλοιπα παρασκευάσματα της εταιρείας που έχει ήδη λατρέψει το Ελληνικό καταναλωτικό κοινό, θα είναι οι καλύτεροι πρεσβευτές μας στην επέκτασή μας στο εξωτερικό.
– Σε ποια χώρα λοιπόν κ. Κυριακάκη θα δούμε το πρώτο κατάστημα Mikel;
– Το πρώτο Mikel θα ανοίξει στο Ντουμπάι των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, μία περιοχή που αποτελεί σημαντικό εμπορικό σταθμό σε παγκόσμιο επίπεδο, όπου δραστηριοποιούνται πολλές Ελληνικές εταιρείες γιατί αναπτύσσεται ραγδαία τα τελευταία χρόνια και η οποία συνδέεται πολιτιστικά άμεσα, τόσο με την ιστορία του καφέ, όσο και με την Ανατολίτικη κληρονομιά μας.
– Τι κλίμα εισπράττετε από τις επαφές σας στο εξωτερικό;
– Υπήρχε και υπάρχει έντονο επιχειρηματικό ενδιαφέρον και αυτό μας κάνει να αισθανόμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για την ποιότητα της δουλειάς μας. Έχουμε δεχτεί ποικίλες προτάσεις από διάφορες περιοχές της Ευρώπης, αλλά και του υπόλοιπου κόσμου κι όπως σας ανέφερα και νωρίτερα, τις εξετάζουμε πολύ προσεκτικά, ώστε να οδηγηθούμε με σταθερές κινήσεις στην υλοποίηση του αναπτυξιακού μας σχεδίου.
– Όταν ξεκινήσατε τα καταστήματα Mikel, ήσασταν μόλις 29 ετών, όπως αποδείχθηκε τύχατε μεγάλης αποδοχής από τον κόσμο σε αυτό που σχεδιάσατε. Δεδομένου των ρυθμών ανάπτυξης της εταιρείας σας, αλλά και του σχεδιασμού σας για το άνοιγμα του εξωτερικού, θα ήθελε να μου πείτε, ποιο είναι τελικά το όραμά σας;
Μα φυσικά, η διεθνοποίηση της αρχικής μου ιδέας και της υλοποίησής της, όπως αυτή εκφράζεται καθημερινά από τον κόπο όλων των συνεργατών μου στη Mikel Coffee Company. Μπορούμε να “κάνουμε πάντα υπέροχα πράγματα, με το σωστό τρόπο”, γιατί η τέχνη και η χαρά του καφέ συνίσταται στο να φροντίζουμε κάθε φλιτζάνι μας, κάθε επισκέπτη μας, κάθε γειτονιά και κάθε χώρα σαν τη δική μας, κάθε στιγμή!
– Κλείνοντας κ. Κυριακάκη θα ήθελα να μου πείτε, το διάσημο όνομα φτιάχνει τον καφέ ή ο καφές το διάσημο όνομα;
Το μεράκι φτιάχνει τον καλό καφέ και το μεράκι ισχυροποιεί και παγιώνει το καλό επιχειρηματικό όνομα.
– Σας ευχαριστώ από τα βάθη της καρδιάς μου για το χρόνο σας, κάθε επιτυχία στους νέους σας σχεδιασμούς.
Αξίζει να σημειωθεί, πως τέτοιες εταιρείες, είναι αξιοζήλευτες και ταυτόχρονα δίνουν ελπίδα, γιατί δίχως δημιουργική φαντασία και εργατικότητα, το ταλέντο κι οι ευκαιρίες είναι σαν το πυροτέχνημα, που για μια στιγμή σε τυφλώνουν και μετά δεν μένει τίποτα.