Ανακοίνωση εξέδωσε η Ένωση Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος Περιφέρειας Θεσσαλίας σχετικά με την χθεσινή φωτιά στη σήραγγα των Τεμπών. Η ανακοίνωση επιβεβαιώνει όπως αποκάλυψε το kosmoslarissa.gr πως ούτε ο εξαερισμός ούτε η πυρόσβεση (λόγω έλλειψης νερού) λειτούργησαν στη σήραγγα των Τεμπών όπου εκτροχιάστηκε χθες το τρένο.
Στην ανακοίνωση ειδικότερα αναφέρει τα εξής: "Στις 9-7-2015 και περί ώρα 07:13 το συντονιστικό κέντρο της Πυροσβεστικής ενημερώθηκε για πυρκαγιά που εκδηλώθηκε σε εμπορική αμαξοστοιχία μέσα στη σήραγγα των Τεμπών.Επί τόπου κατέφτασαν 5 οχήματα με 18 άνδρες από την 8η ΕΜΑΚ,τον 3ο και 1ο πυροσβεστικό σταθμό Λάρισας και σύσσωμη τη Διοίκηση.Η φωτιά εκδηλώθηκε σε βαγόνια αμαξοστοιχίας σε βάθος περίπου 1000 μέτρων από την έξοδο της σήραγγας.Λόγω των συνθηκών και των καιόμενων υλικών η πυρκαγιά ήταν μεγάλης έντασης και επικινδυνότητας και την οποία οι πυροσβέστες,με τον κατάλληλο εξοπλισμό κατάφεραν να την προσεγγίσουν,να την θέσουν υπό έλεγχο και να την κατασβήσουν.Χρειάστηκε όμως να προβούν σε εγκατάσταση σωλήνων παροχής νερού περίπου ενός χιλιομέτρου αφού το υδροδοτικό σύστημα της σήραγγας ήταν εκτός λειτουργίας ενώ δεν δούλεψε όταν χρειάστηκε και το σύστημα απαγωγής καπνού,με αποτέλεσμα να δυσχεραίνει το έργο των πυροσβεστών και την προσέγγιση των τεχνικών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι οποίοι είχαν και την ευθύνη να θέσουν σε λειτουργία το σύστημα πυρόσβεσης.
Το συγκεκριμένο πρόβλημα της πυρόσβεσης στη σήραγγα είχε διαπιστώσει η Διοίκηση της 8ης ΕΜΑΚ από το 2010 μετά από άσκηση που πραγματοποίησε στη σήραγγα.Είχε μάλιστα ενημερώσει και εγγράφως τους αρμόδιους ότι δεν υπήρχε παροχή νερού.
Η Ε.Υ.Π.Σ.Π.Θεσσαλίας διερωτάται: αν η αμαξοστοιχία ήταν επιβατική θα είχαμε θύματα; Τι πρέπει να γίνει ώστε κάποιοι αρμόδιοι να σεβαστούν επιτέλους την ασφάλεια των πολιτών που χρυσοπληρώνουν έργα και μεταφορές;
Τα συμβάν αυτό εγείρει ξανά και το θέμα της ασφάλειας στο οδικό τμήμα που διασχίζει όλο το νομό Λάρισας.Η Ε.Υ.Π.Σ.Π.Θεσσαλίας είχε εκφράσει από το 2009 την έντονη ανησυχία της για το σχεδιασμό της δημιουργίας πυροσβεστικών σταθμών κατά μήκος της εθνικής οδού που προβλέπει την ίδρυση σταθμού στη Λεπτοκαρυά και τον επόμενο στη Σούρπη,αφήνοντας ακάλυπτο το κομμάτι της οδού που διασχίζει όλο το νομό Λάρισας (περίπου 110χ.λ.μ) με τις μεγαλύτερες σήραγγες των Βαλκανίων που κατασκευάζονται στα Τέμπη.Σε ενδεχόμενο συμβάν μέσα στα τούνελ θα πρέπει να αναμένεται βοήθεια από την Π.Υ του νομού Πιερίας και τον υπό κατασκευή σταθμό της Λεπτοκαρυάς,όταν και αν φυσικά επανδρωθεί και λειτουργήσει….
Οι πυροσβέστες έχουν καταντήσει πια γραφικοί με το να υποδεικνύουν συνεχώς τα κακώς κείμενα και τις αστοχίες όσον αφορά την ασφάλεια των πολιτών.Το φιλότιμο δεν αρκεί".