Διπλή κοινοβουλευτική παρέμβαση για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η παραθαλάσσια περιοχή στο Καστρί – Λουτρό, πραγματοποίησε ο βουλευτής Λάρισας κ. Βασίλης Κόκκαλης.
Με ισάριθμες ερωτήσεις που κατέθεσε στη βουλή προς τα αρμόδια υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Εσωτερικών, ο Λαρισαίος πολιτικός ζητά άμεσες λύσεις τόσο για την κατασκευή γέφυρας που θα συνδέσει την περιοχή με τους Νέους Πόρους της γειτονικής Πιερίας, αλλά και τη δημιουργία κόμβου στην Εθνική Οδό που θα βγάλει από την απομόνωση ένα μεγάλο τμήμα των παραλίων της Λάρισας.
Για τα παραπάνω ζητήματα εξάλλου, ο κ. Κόκκαλης συζήτησε κατά τη συνάντηση που είχε με μέλη της διοίκησης του Εξωραϊστικού Συλλόγου Καστρί – Λουτρού. Στη συνάντηση συμμετείχαν ο πρόεδρος κ. Μάκης Γιαννακοπουλος, ο έφορος κ. Νίκος Νάτσιος και το μέλος κ. Γιάννης Καρυπίδης.
Ο πρώην υφυπουργός τους ενημέρωσε για τις κοινοβουλευτικές του παρεμβάσεις, οι οποίες αναμένεται να συζητηθούν προσεχώς με τους αρμόδιους υπουργούς.
Σε ότι αφορά την αναγκαιότητα κατασκευής γέφυρας η ερώτηση που συνυπογράφεται και από την βουλευτή Πιερίας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Μπέττυ Σκούφα έχει ως εξής: «Το έργο της κατασκευής γέφυρας που θα συνδέει το Καστρί Λουτρό με τους Νέους Πόρους αποτελεί ένα χρόνιο αίτημα των κατοίκων των παραλίων του Δήμου Τεμπών, για το οποίο μάλιστα στις 27-7-2018 εξαγγέλθηκε η κατασκευή του μετά την κοινή σύσκεψη των Περιφερειαρχών Θεσσαλίας κ. Αγοραστού και Κεντρικής Μακεδονίας κ. Τζιτζικώστα παρουσία των τότε Δημάρχων Τεμπών και Δίου Ολύμπου.
Αφορά την κατασκευή μιας γέφυρας μήκους μόλις 80 μέτρων προκειμένου να επιτευχθεί η σύνδεση των παράλιων του Νομού Λάρισας με αυτά της Πιερίας. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι ενώ το Καστρί Λουτρό με τους Νέους Πόρους απέχουν μεταξύ τους μόνο ένα χιλιόμετρο, για την μετάβαση απαιτείται οδική μετακίνηση απόστασης 10 χιλιομέτρων είτε μέσω της ΠΑΘΕ ή μέσω του παράπλευρου αυξημένης επικινδυνότητας δρόμου του ΟΣΕ στον οποίο και συμβαίνουν συχνά πλήθος ατυχημάτων.
Επιπλέον, στην περιοχή Καστρί Λουτρό υπάρχει μόνο μία είσοδος και έξοδος για να καλύπτει τις ανάγκες των 15.000 κατοίκων και παραθεριστών που βρίσκονται στην περιοχή κυρίως κατά τις περιόδους αιχμής. Η κατάσταση αυτή δημιουργεί πρόσθετες ανησυχίες και ανασφάλεια στους κατοίκους της περιοχής καθώς σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης είναι ανέφικτη η οποιαδήποτε προσπάθεια εκκένωσης της περιοχής αυξάνοντας έτσι τον κίνδυνο απώλειας των ανθρώπινων ζωών.
Δεδομένου ότι το έργο της κατασκευής γέφυρας έχει παραμείνει ως απλή εξαγγελία καθώς έχει εγκαταλειφθεί κάθε προσπάθεια και ενέργεια ολοκλήρωσής του, η περιοχή έχει υποβαθμιστεί σημαντικά με τη μετατροπή του ιχθυοτροφικού πάρκου σε έλος και αποτελεί πλέον σημείο λεηλασίας, καταπάτησης και ασυδοσίας.
Επειδή είναι δυσχερής η κατάσταση που βιώνουν οι κάτοικοι και οι παραθεριστές στην καθημερινότητά τους.
Επειδή αναγκάζονται να διανύουν επιπλέον χιλιομετρικές αποστάσεις μέσω επικίνδυνων οδών, θέτοντας τους εαυτούς τους σε αυξημένο κίνδυνο σοβαρού τροχαίου ατυχήματος.
Επειδή υπάρχει αδυναμία εκκένωσης του οικισμού σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και ελλοχεύει ο κίνδυνος απώλειας ανθρώπινων ζωών.
Επειδή είναι καθήκον της Πολιτείας η λήψη μέτρων για την εξασφάλιση των απαιτούμενων προδιαγραφών ασφάλειας και συνθηκών διαβίωσης των κατοίκων του οικισμού.
Επειδή είναι αδικαιολόγητη και παράδοξη η καθυστέρηση υλοποίησης ενός τόσο σημαντικού έργου ασφάλεια των κατοίκων αλλά και ανάδειξης της περιοχής.
Επειδή ο εμπαιγμός από την πλευρά της Πολιτείας είναι παρατεταμένος και η αγωνία και ανησυχία των κατοίκων είναι έντονη για την υλοποίηση της σύνδεσης με τους Νέους Πόρους μέσω γέφυρας.
Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
Σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν ώστε να υλοποιηθεί το έργο κατασκευής γέφυρας για τη σύνδεση Καστρί Λουτρό – Νέων Πόρων;»
Έξοδος από την οδική απομόνωση
Επιπρόσθετα, με ερώτηση προς το υπουργείο Μεταφορών, ο κ. Κόκκαλης ζητά να βγει η περιοχή στο Καστρί – Λουτρό από την οδική απομόνωση, ζητώντας τη δημιουργία κόμβου στην ΠΑΘΕ.
Αναλυτικά η ερώτηση: «Η ολοκλήρωση του έργου των Σηράγγων των Τεμπών διαμόρφωσε μια νέα κατάσταση στην Π.Α.Θ.Ε, η οποία, δυστυχώς, απαξιώνει και απομονώνει τα παράλια του Δήμου Τεμπών και κυρίως την περιοχή των Μεσαγγάλων και Καστρί Λουτρό καθώς δεν υπάρχει η σχετική πρόσβαση μέσω κόμβου για τα οχήματα που κινούνται από και προς Θεσσαλονίκη.
Επιπλέον, είναι ανύπαρκτη οποιαδήποτε σήμανση αφορά τη διαδρομή προς τα παράλια Λάρισας τόσο στην ΠΑΘΕ όσο και στον περιφερειακό δρόμο που οδηγεί σε αυτά, αναγκάζοντας έτσι τους επισκέπτες σε μια οδική οδύσσεια προκειμένου να φτάσουν στον προορισμό τους ενώ, ταυτόχρονα, καταδικάζουν σε σταδιακή απομόνωση περιοχές που αποτελούν τον σημαντικότερο τουριστικό πυρήνα του Νομού Λάρισας.
Η προσβασιμότητα στις βορειανατολικές περιοχές του Ν. Λάρισας είναι πλέον δυσχερής αφού κάτοικοι, παραθεριστές και επισκέπτες των παραλίων του Δήμου Τεμπών είναι αναγκασμένοι να ακολουθούν δαιδαλώδεις διαδρομές σε παράπλευρες οδούς αμφιβόλου ποιότητας και ασφάλειας προκειμένου να φτάσουν στον προορισμό τους.
Η κατάσταση αυτή οδηγεί σε συστηματική απομόνωση της περιοχής, η οποία αποτελεί τον σημαντικότερο τουριστικό πυρήνα του Νομού Λάρισας και ιδιαίτερα για το Καστρί Λουτρό που είναι η τελευταία παραλία του νομού Λάρισας απαράμιλλης ομορφιάς και τιμωμένης κάθε χρόνο με γαλάζια σημαία.
Κάτοικοι και επιχειρήσεις βρίσκονται σε απόγνωση καθώς ο αποκλεισμός πρόσβασης από την Π.Α.Θ.Ε. αποτρέπει ενέργειες αξιοποίησης και πραγματοποίησης οποιασδήποτε τουριστικής επένδυσης καταδικάζοντας έτσι την περιοχή σε οικονομικό μαρασμό και απαξίωση.
Επειδή οι εκ βορρά επισκέπτες που επιθυμούν να διέλθουν στα βορειοανατολικά παράλια του Ν. Λάρισας, θα πρέπει να προνοήσουν να εξέλθουν του αυτοκινητοδρόμου της ΠΑΘΕ σε κόμβο της Πιερίας και να ακολουθήσουν διαδρομές σε παράπλευρες οδούς αυξημένης επικινδυνότητας.
Επειδή είναι προκλητική η οδική απομόνωση των βορειανατολικών περιοχών του Ν. Λάρισας και παραμένει ανύπαρκτη η σήμανση στην Π.Α.Θ.Ε. για την ενημέρωση των ενδιαφερόμενων που επιθυμούν να κατευθυνθούν προς τα αντίστοιχα παράλια.
Επειδή ο αποκλεισμός πρόσβασης από την Π.Α.Θ.Ε. επιδρά αρνητικά στην ανάπτυξη της περιοχής και συντελεί στην υποβάθμιση και τον οικονομικό μαρασμό της.
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
Ποια μέτρα προτίθεται να λάβει ώστε να καταστεί δυνατή για τις βορειανατολικές περιοχές του Ν. Λάρισας η είσοδος – έξοδος από την ΠΑΘΕ των κινούμενων οχημάτων από και προς Θεσσαλονίκη;»