Κοινοβουλευτική παρέμβαση, με κατάθεση ερώτησης προς την αρμόδια Υπουργό Παιδείας σχετικά με την μεγάλη αδικία που υφίστανται οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι είναι γονείς ή νόμιμοι κηδεμόνες ατόμων με βαριές αναπηρίες, ως προς τις τοποθετήσεις και τις μεταθέσεις τους, πραγματοποίησε η Γραμματέας της Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής και Βουλευτής Λάρισας, Ευαγγελία Λιακούλη.
Αναλυτικά, στην ερώτησή της, η Ευαγγελία Λιακούλη επισημαίνει τα εξής:
«Πλήρη απουσία κοινωνικής ευαισθησίας έχει επιδείξει το Υπουργείο Παιδείας, λίγους μήνες πριν την οριστική λήξη του σχολικού έτους, στο κρίσιμο θέμα των προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί στις τοποθετήσεις και μεταθέσεις των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, οι οποίοι είναι γονείς ή νόμιμοι κηδεμόνες ατόμων με βαριές αναπηρίες, μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις με ποσοστό αναπηρίας 80% .
Είναι αδιανόητο, στο πλαίσιο της εφαρμογής της Διεθνούς Σύμβασης του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες και της «προστασίας και κοινωνικής ένταξης των ατόμων με αναπηρία και των οικογενειών τους», να ορθώνονται εμπόδια στην καθημερινότητα και την εργασία των γονέων-λειτουργών της εκπαίδευσης, που επιφορτίζονται καθημερινά με ζητήματα αυξημένης φροντίδας των τέκνων τους.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το π.δ.50/1996 (ΦΕΚ 45 Α΄), οι εκπαιδευτικοί, ανήκοντες σε μία από τις ειδικές κατηγορίες που έχουν παιδιά τα οποία χρειάζονται ειδική θεραπευτική αγωγή, φροντίδα και εκπαίδευση, κατά τις μεταθέσεις και τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών λειτουργών μετατίθενται ή τοποθετούνται, κατά προτεραιότητα, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους.Ωστόσο, διαπιστώνεται έλλειμμα ουσιαστικής μέριμνας για τους νεοδιοριζόμενους, αναπληρωτές και μόνιμους εκπαιδευτικούς γονείς που έχουν στη φροντίδα τους άτομα με βαριά αναπηρία
Οι ισχύουσες ρυθμίσεις και η πανσπερμία νομοθετικών διατάξεων, οι οποίες ισχύουν για τις τοποθετήσεις, τις αποσπάσεις και τις μεταθέσεις εκπαιδευτικών ειδικής κατηγορίας,έχουν δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στους νεοδιοριζόμενους εκπαιδευτικούς, καθώς βλέπουν να οδεύουν προς τη λήξη του σχολικού έτους, ενώ οι ίδιοι παραμένουν μετέωροι για την τοποθέτησή τους, την επόμενη σχολική χρονιά.
Σημειωτέον ότι η κατάσταση είναι ιδιαίτερα ανησυχητική και επισφαλής, τόσο για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς ειδικής κατηγορίας, όσο, και κυρίως, για τα παιδιά τους που
αντιμετωπίζουν σοβαρά θέματα αναπηρίας, και τα οποία αποκλειστικά εξαρτώνται από την φροντίδα των γονέων τους. Γιατί, εξαιτίας της τοποθέτησης των εκπαιδευτικών γονέων ή κηδεμόνων σε απομακρυσμένες περιοχές, τα παιδιά με ειδικές δεξιότητες αναγκάζονται να απομακρυνθούν από το οικείο περιβάλλον τους και τις δομές όπου παρακολουθούν εξειδικευμένα προγράμματα, με αποτέλεσμα να διακυβεύεται η ψυχική υγεία και ισορροπία τους.
Στο πλαίσιο αυτό, ζητώ από την αρμόδια Υπουργό να εντάξει όλους τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς ειδικής κατηγορίας ΑμεΑ, σε πλαίσιο ειδικής νομοθετικής ρύθμισης, παρέχοντάς τους τη δυνατότητα κατά προτεραιότητα μετάθεσης, απόσπασης και οριστικής τοποθέτησης για το σχολικό έτος 2022-2023, χωρίς να αναγκάζονται να παραμείνουν στον τόπο διορισμού τους για χρονικό διάστημα δύο σχολικών ετών, ούτε, σε περίπτωση απόσπασης και μετάθεσής τους, να χρωστούν την διετία στην οργανική τους θέση».