Όταν ομόδοξοι λαοί βρίσκονται σε σύγκρουση μεταξύ τους τότε κάτι δεν πάει καλά και κάποιος κάτι έχει προδώσει σημείωσε με νόημα ο μητροπολίτης Λαρίσης Ιερώνυμος από τον προσκυνηματικό ιερό ναό του Αγίου Νικολάου του εν Βουνένοις στην Καρδίτσα.
Παίρνοντας αφορμή από τον πόλεμο που μαίνεται στην Ουκρανία, ο κ. Ιερώνυμος που το απόγευμα της Κυριακής χοροστάτησε στον πανηγυρικό εσπερινό της εορτής του αγίου τόνισε πως, «δυστυχώς όταν βλέπουμε πως και τις άγιες ημέρες του Πάσχα κάποιοι που αυτοπροσδιορίζονται ως προστάτες της ορθοδοξίας, δεν τόλμησαν να κηρύξουν εκεχειρία και να σεβαστούν τις μεγάλες εορτές ώστε να γιορτάσουν ακόμη και οι εμπόλεμοι λαοί το ορθόδοξο Πάσχα, τότε κατανοούμε πόσο εκμετάλλευση γίνεται στα θρησκευτικά σύμβολα από ορισμένους επιτηδείους και πόση προσβολή δέχεται το πρόσωπο του Χριστού από την ανθρώπινη κοροϊδία και την προπέτεια, νομίζοντας κάποιοι ότι μπορούν να κοροϊδέψουν τον Θεό».
Ο μητροπολίτης Λαρίσης ξεκαθάρισε ωστόσο πως ο πόλεμος είναι από τις μεγαλύτερες εφευρέσεις του διαβόλου εναντίον του ανθρώπινου γένους. «Είναι από τους μεγαλύτερους πειρασμούς τους οποίους υποκύπτει ο άνθρωπος κάθε φορά που αποδέχεται και υπηρετεί το όποιο πολεμικό γεγονός», διευκρινίζοντας συγχρόνως πως το έγκλημα το φέρει εκείνος ο οποίος επιτίθεται. «Εκείνος ο οποίος αμύνεται αναγκάζεται να διαπράξει κακό αλλά αναγκαίο μεν κακό. Δεν είναι δυνατόν άνθρωπος ο οποίος λέει ότι σέβεται και αγαπά τον συνάνθρωπό του να αδιαφορεί όταν έρχονται εναντίον του οι οποιοιδήποτε επιδρομείς».
Αναφερόμενος στον Άγιο Νικόλαο εν Βουνένοις επεσήμανε πως υπήρξε η προσωποποίηση του πειρασμού των εντίμων ανθρώπων. «Ο ίδιος είναι μάρτυρας κυρίου όχι με την έννοια ότι έχυσε μαρτυρικά το αίμα του αλλά μαρτυρά για την αγιότητα που ο Θεός προσφέρει στους δικούς του ανθρώπους».
Θέλοντας να εξηγήσει γιατί η εκκλησία έχει στρατιωτικούς αγίους ο ιεράρχης του θεσσαλικού κάμπου υπογράμμισε πως, «για να αναδείξει ότι οι άνθρωποι αυτοί πέρασαν μέσα από το χαλκείο και από το καμίνι του πολέμου και έκαναν το καθήκον τους χωρίς να κάνουν ακρότητες η κάτι παραπάνω», προσθέτοντας παράλληλα πως «όταν κάποιος φτάνει να σκοτώσει πέφτουν οι ηθικές του αναστολές και άμυνες».
Όπως ξεκαθάρισε μάλιστα, «η εκκλησία παρόλο που ευλογεί τα όπλα και τους στρατιώτες και τους κοινωνεί στο πεδίο της μάχης, όταν επιστρέφουν όμως από τον πόλεμο τους απαγορεύει να κοινωνήσουν επί τριετία για να ηρεμήσει η ψυχή τους, να ανακτηθούν τυχόν αναστολές και να κατανοήσουν ότι η εκκλησία δεν νομιμοποιεί με τίποτα ακόμα και το αναγκαίο κακό. Το δικαιολογεί και το ανέχεται αλλά δεν το νομιμοποιεί».
Ο κ. Ιερώνυμος έκλεισε ωστόσο με την προτροπή, «ας προσευχηθούμε να δίνει ο θεός μετάνοια σε όλους έτσι ώστε να τελειώνουμε με αυτό το βασανιστήριο του πολέμου και να γευτούμε τη χαρά της ειρήνης».
Συγχοροστάτησαν οι μητροπολίτες Θηβών κ. Γεώργιος, Κηφισίας κ. Κύριλλος, Θήρας κ. Αμφιλόχιος και Θεσσαλιώτιδος κ. Τιμόθεος, ενώ προ της απολύσεως πραγματοποιήθηκε η λιτάνευση της Εικόνας και των λειψάνων του μάρτυρος και τελέστηκε η αρτοκλασία στον αύλειο χώρο του προσκυνηματικού ναού.
Σήμερα το πρωί τελέστηκε αρχιερατικό συλλείτουργο προεξάρχοντος του μητροπολίτη Θηβών κ. Γεωργίου και με τη συμμετοχή των παραπάνω αρχιερέων.
ORTHODOXIA.INFO | Αναστάσιος Βόπης