Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για την αποκατάσταση του σιδηροδρόμου στη Θεσσαλία μετά το πέρασμα του «Daniel», της καταστροφικής πλημμύρας. Παρά τις πολύμηνες καθυστερήσεις, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έστειλε προσκλήσεις στους μεγαλύτερους κατασκευαστικούς ομίλους προκειμένου με fast track διαδικασίες να προχωρήσουν τα έργα της αποκατάστασης των σιδηροδρομικών υποδομών, το κόστος των οποίων κινείται στα 450 εκατ. ευρώ. Στο μεταξύ, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», άλλη μία σημαντική εκκρεμότητα φαίνεται πως έχει αρχίσει να διευθετείται και δεν είναι άλλη από την κάλυψη της θέσης του προέδρου στον ΟΣΕ, τουλάχιστον κατά το διάστημα μέχρι να συσταθούν οι Σιδηρόδρομοι Ελλάδος στο τέλος του 2025. Ο ΟΣΕ, που για δεύτερη φορά μέσα στη φετινή χρονιά έμεινε ακέφαλος, φαίνεται πως αποκτά νέο πρόεδρο, τον Γεώργιο Ιωάννου. Πρόκειται για καθηγητή στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ο οποίος επιστρέφει στον οργανισμό από το 2008, οπότε υπήρξε σύμβουλος.
Σε ό,τι αφορά το μέτωπο των fast track διαδικασιών, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενέκρινε τη διαδικασία διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση για την ανάθεση προς τους μεγάλους ομίλους μιας σειράς έργων με σκοπό την αποκατάσταση του σιδηροδρόμου. «Συντρέχει κατεπείγουσα ανάγκη εκτέλεσης των έργων για την αποκατάσταση των βλαβών», αναφέρουν οι σχετικές υπουργικές αποφάσεις, σημειώνοντας πως οι κατασκευαστικές εταιρείες (Ακτωρ, ΜΕΤΚΑ, ΤΕΡΝΑ, Αβαξ) διαθέτουν «αποδεδειγμένη εμπειρία στην εκτέλεση έργων αντίστοιχης κατηγορίας υποδομών». Υπενθυμίζεται πως εξαιτίας του «Daniel» στο τμήμα Δομοκός - Λάρισα, στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη, τα δρομολόγια διεξάγονται σε μονή γραμμή, ενώ χωρίς σιδηροδρομική σύνδεση έχουν μείνει από τον Σεπτέμβριο του 2023 τα τμήματα Λάρισα - Βόλος και Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα.
Οι συμβάσεις που θα υπογραφούν για τα συνολικά τέσσερα έργα αποκατάστασης του σιδηροδρόμου στη Θεσσαλία, τα οποία χρηματοδοτούνται και από το Ταμείο Ανάκαμψης, θα πρέπει να λάβουν το πράσινο φως από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Πρόκειται για την αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών - Θεσσαλονίκης από την έξοδο του σιδηροδρομικού σταθμού Δομοκού έως την είσοδο του σιδηροδρομικού σταθμού στον Κραννώνα προϋπολογισμού 173,6 εκατ., την αποκατάσταση της μονής γραμμής Λάρισας - Βόλου προϋπολογισμού 181,6 εκατ., την αποκατάσταση των συστημάτων σηματοδότησης, ETCS L1, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης από τον Παλαιοφάρσαλο έως τον Κραννώνα προϋπολογισμού 37,2 εκατ., καθώς και την αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Παλαιοφαρσάλου - Καλαμπάκας ύψους 57,6 εκατ. ευρώ.
Δέσποινα Κόντη, Καθημερινή