Την Τρίτη 23 Απριλίου 2024 παρουσιάστηκε το πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο «Έλληνες Συνθέτες Λόγιας Μουσικής», που υλοποιήθηκε στο Μουσικό Σχολείο Λάρισας κατά το σχολικό έτος 2023-2024, με υπεύθυνες τις καθηγήτριες πιάνου κ. Τσιούκα Ευαγγελία, Κακαγιάννη Βασιλική και Γατσιού Ελένη. Το πρόγραμμα είχε ως στόχο του τη γνωριμία μαθητών πιάνου με έργα Ελλήνων Συνθετών Λόγιας Μουσικής του 20ου και 21ου αιώνα.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες προχώρησαν σε βιβλιογραφική έρευνα και αναζήτηση πληροφοριών για τους συνθέτες και το μουσικό τους ύφος. Ανέλυσαν τα διάφορα μουσικά στοιχεία των έργων με τα οποία ασχολήθηκαν, ώστε να τα κατανοήσουν και να μπορέσουν στη συνέχεια να τα αποδώσουν όσον το δυνατόν καλύτερα στο πιάνο.
Ήρθαν στη σκηνή, έπαιξαν σε πιάνο με ουρά, προσπάθησαν να διαχειριστούν διάφορες παραμέτρους που περιλαμβάνει η σκηνική έκθεση σε κοινό και μετά από πολλές πρόβες, παρουσίασαν ένα μικρό δείγμα της δουλειά που ξεκίνησε και ευελπιστούμε να συνεχιστεί σε επόμενες χρονιές.
Οι μαθητές που συμμετείχαν ήταν οι εξής:
Πέιος Δημήτρης (β3 γυμνασίου), Χρυσικού Φιλοθέη (Α3 Λυκείου), Μπιτσόλα Μαριαλένα (α2 γυμνασίου), Προβατάς Γιώργος (α3 γυμνασίου), Τσιντζιρούλης Δημήτρης (Β3 λυκείου), Παντικίδου Δανάη (γ2 γυμνασίου), Γκουγκουλιά- Γιαννακοπούλου Μυρτώ (α1 γυμνασίου), Μερτζανίδη Ευανθία (Α2 λυκείου) Καλαμπούκα Μαρία (γ1 γυμνασίου), Μερτζανίδη Χριστίνα (Α2 λυκείου).
Ακούστηκαν έργα των παρακάτω συνθετών:
Ιωάννη Ζορπίδη, Σπύρου Δεληγιαννόπουλου, Νικόλα Σιδέρη, Μάνου Σκαρβέλη, Ιωσήφ Βαλέτ, Πανάρετου Κυριατζίδη, Γιάννη Παπαιωάννου και Αθανάσιου Παπαδημητρίου.
Ακολούθησε η παρουσίαση του πολιτιστικού προγράμματος: «ΜΙΚΡΟΙ-ΜΕΓΑΛΟΙ, ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΜΟΥΣΙΚΗ!», που υλοποιήθηκε στο Μουσικό Σχολείο Λάρισας κατά το σχολικό έτος 2023-2024, με υπεύθυνες τις καθηγήτριες πιάνου κ. Κακαγιάννη Βασιλική και Τσιούκα Ευαγγελία και την καθηγήτρια βιολιού κ. Βλιτσάκη Ελεάννα. Το παρόν πρόγραμμα είχε ως βασικό στόχο τη μουσική σύμπραξη μαθητών και μαθητριών με τις καθηγήτριές τους για την εκμάθηση, ερμηνεία και εκτέλεση μουσικών έργων, μέσω της δημιουργίας ενός περιβάλλοντος ασφάλειας, ανοχής, συμπερίληψης και αποδοχής, με περιθώρια πειραματισμών και «λαθών».
Οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με έργα μουσικής σύμπραξης διαφόρων μουσικών ιδιωμάτων, ύφους και εποχών, αναζήτησαν πληροφορίες για τους συνθέτες, τις εποχές, το μουσικό ύφος και ανέλυσαν τα μουσικά έργα προκειμένου να τα κατανοήσουν καλύτερα. Αυτοσχεδίασαν και πειραματίστηκαν μαζί με τις εκπαιδευτικούς, σε τυπικά και άτυπα περιβάλλοντα μάθησης. Συνέπραξαν τελικά με τις καθηγήτριές τους σε έργα για 2 βιολιά και σε έργα για 4 χέρια στο ίδιο πιάνο.
Οι μαθητές που συμμετείχαν ήταν οι εξής:
Πετκάκη Δανάη (α3 γυμνασίου, πιάνο), Γεσουλά Μαρίλια (α1 γυμνασίου, βιολί), Λάππας Ορέστης (α2 γυμνασίου, πιάνο), Μπιτσόλα Μαριαλένα (α2 γυμνασίου, βιολί), Κούρτης Στέφανος (β2 γυμνασίου, πιάνο), Τσούμαρη Μαρία-Ελπίδα (γ3 γυμνασίου, πιάνο), Σχοινάς Σπύρος (γ3 γυμνασίου, πιάνο), Μέκρα Κωνσταντίνα (γ2 γυμνασίου, βιολί), Μάτης Γιάννης (β2 γυμνασίου, πιάνο και βιολί), Πέιος Δημήτρης (β3 γυμνασίου, πιάνο), Δάσκαλος Στέργιος (γ1 γυμνασίου, πιάνο), Βαλασσοπούλου Κωνσταντίνα (β1 γυμνασίου, βιολί), Φίσα-Τζιουμάκη Βικτώρια (Β3 Λυκείου, πιάνο).
Ακούστηκαν έργα των παρακάτω συνθετών: Lajos Papp, R. Schumann, F. Mazas, Kathe Volkart-Schlager, M. Balakirev, Martha Mier, S. Jackman, George Gershwin, N. Baclanova, Felix Mendelssohn.