Το βίντεο από την Λεπτοκαρυά που είχε προβληθεί στις αρχές Μαρτίου 2023, κίνησε τώρα το ενδιαφέρον των ερευνητών της υπόθεσης όπως αναφέρει ο Βασίλης Λαμπρόπουλος σε ρεπορτάζ του in.gr. Για συνεχείς τακτικές καθυστέρησης στην έρευνα για την τραγωδία των Τεμπών μιλούν συγγενείς των θυμάτων.

Ένα όχι ιδιαίτερα ευκρινές βίντεο, διάρκειας περίπου τεσσάρων δευτερολέπτων από κάμερα στην περιοχή της Λεπτοκαρυάς το οποίο είχε προβληθεί από ΜΜΕ (αρχικά από τον τηλεοπτικό σταθμό STAR) από τα πρώτα εικοσιτετράωρα της σύγκρουσης των δύο τρένων αποστέλλουν για ανάλυση στα Εγκληματολογικά Εργαστήρια της ΕΛ.ΑΣ. οι αρμόδιοι δικαστικοί λειτουργοί από την Λάρισα που ερευνούν την σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών στα τέλη Φεβρουαρίου του 2023.

Σε ένα βίντεο που περιέχει μακρινά πλάνα (σ.σ σχετικό φωτογραφικό υλικό παρουσιάζει το in ) της εμπορικής αμαξοστοιχίας που είχε ξεκινήσει από την Θεσσαλονίκη , όταν διέρχεται από την προαναφερόμενη περιοχή , λίγο πριν την μοιραία σύγκρουση της με την επιβατική αμαξοστοιχία στα Τέμπη.

Σε μία προσπάθεια να διευκρινισθεί αν η το εμπορικό τρένο μετέφερε παράνομα υλικά που μπορεί να σχετίζονται με την φονική έκρηξη και την δημιουργία πτυρόσφαιρας που ακολούθησε την σύγκρουση των δύο τρένων.

Με το οπτικό υλικό να μην φαίνεται –τουλάχιστον χωρίς επιστημονική επεξεργασία από ειδικούς – να αποσαφηνίζει κάτι τέτοιο.

Νέα αργοπορία στην έρευνα για τα αίτια της φονικής σύγκρουσης των Τεμπών

Σύμφωνα με νομικούς εκπροσώπους των οικογενειών των θυμάτων αλλά και πραγματογνώμονες η επιλογή αυτής της ανάλυσης με χρονική καθυστέρηση 1,5 χρόνου , ενός βίντεο που ήταν γνωστό εξ αρχής θα προκαλέσει νέα σημαντική αργοπορία στην έρευνα για τα ακριβή αίτια της φονικής σύγκρουσης αλλά και την φονική έκρηξη που την ακολούθησε.

Κι αυτό στην συνέχεια των αναφορών συγγενών των θυμάτων για «τρυκ καθυστέρησης και παρελκυστικές τακτικές» στην διερεύνηση της υπόθεσης που είχε καταγραφεί σε σχετικό ρεπορτάζ του in και του «Βήματος της Κυριακής» πριν από 15 ημέρες .

Με συγγενείς των θυμάτων να ανέφεραν τότε ότι «αντίθετα με τους ισχυρισμούς που έχουν διατυπωθεί ότι η κυβέρνηση ή οι κρατικοί φορείς βιάζονται να κλείσει η υπόθεση, εμείς πιστεύουμε ότι συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο.

Κι αυτό προκειμένου να μεταφερθεί το όποιο πολιτικό κόστος ή κι άλλες επιπτώσεις από τη δίκη ή την απόφαση για την τραγωδία των Τεμπών στο απώτερο μέλλον. Κι έτσι το κλείσιμο της δικογραφίας και η έναρξη της δίκης με τουλάχιστον 50-60 κατηγορουμένους να παραπέμπεται στις… καλένδες».

Σημειώνεται ότι και σε πρόσφατη σφυγμομέτρηση το 75% των πολιτών δηλώνει ότι υπάρχει περίεργη καθυστέρηση στην διερεύνηση του σιδηροδρομικού δυστυχήματος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αρχικά οι δικαστικοί λειτουργοί που ερεύνησαν την τραγωδία των Τεμπών δεν ζητήσαν το οπτικό υλικό κι όλα τα δεδομένα της κίνησης της εμπορικής αμαξοστοιχίας από τον χώρο φόρτωσης της στην Θεσσαλονίκη μέχρι το σημείο της πολύνεκρης σύγκρουσης.

Αυτό συνέβη με καθυστέρηση αρκετών εβδομάδων μετά από αιτήματα-υποδείξεις των συγγενών των θυμάτων κι ενώ ήδη οι καταγραφές της διέλευσης του τρένου είχαν «καλυφθεί» -αλλοιωθεί από μεταγενέστερες εγγραφές του συστήματος καμερών.

Αυτές οι καταγραφές που συγκεντρώθηκαν με καθυστέρηση κι αποτυπώνονταν σε 14 ψηφιακούς δίσκους εστάλησαν σε εξειδικευμένα εργαστήρια στην Μ Βρετανία κι ακολούθως στην Διεύθυνση Εγκληματολογικών Εργαστηρίων της ΕΛ.ΑΣ. τα αποτελέσματα των οποίων εστάλησαν προ μίας εβδομάδας στους δικαστικούς λειτουργούς .

Νέος χρονοβόρος κύκλος εξέτασης του βίντεο της Λεπτοκαρυάς
Όμως τώρα αποφασίζεται να αρχίσει νέος χρονοβόρος κύκλος εξέτασης και του «βίντεο της Λεπτοκαρυάς» που είχε δημοσιοποιηθεί από τις αρχές Μαρτίου του 2023.

Επιπλέον όπως είχε δηλώσει στο ρεπορτάζ του «Βήματος» και του in o δικηγόρος κ. Αντώνης Ψαρόπουλος, πατέρας της Μάρθης που σκοτώθηκε στα Τέμπη και εκπρόσωπος δεκάδων οικογενειών, λέει ότι «το πλέον σαφές δείγμα αυτής της κωλυσιεργίας είναι η οκτάμηνη δυσεξήγητη καθυστέρηση σε πόρισμα καθηγητών της Σχολής Χημικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

To ΕΜΠ είχε κληθεί τον Μάρτιο του 2024 από τις δικαστικές αρχές να συντάξει ένα σαφές πόρισμα για τα αιτία που προκάλεσαν την πυρόσφαιρα, που ακολούθησε τη σύγκρουση των τρένων και η οποία φαίνεται να προκάλεσε τον θάνατο τουλάχιστον 5-7 ατόμων που είχαν εγκλωβισθεί στα συντρίμμια.

Νέος κύκλος ερευνών – Τι ζήτησε το ΕΜΠ

Ομως οκτώ μήνες αργότερα όχι μόνο δεν έχει υπάρξει κάποιο διευκρινιστικό έγγραφο αλλά το ΕΜΠ ζήτησε με πρόσφατα έγγραφά του να κάνει νέο κύκλο ερευνών και να του προσκομισθούν υλικά που φαίνεται να τα είχε από την πρώτη στιγμή».

Σύμφωνα με νεότερες διαρροές που προκαλούν προβληματισμό «το ΕΜΠ θα καλέσει εκπροσώπους των οικογενειών να είναι παρόντες σε …πείραμα με δοκιμαστική έκρηξη προκειμένου να εκλείπουν οι αμφιβολίες για την πυρόσφαιρα που προκάλεσε την έκρηξη».

Τέλος συγγενείς των θυμάτων σημείωναν ότι «την τακτική αργοπορίας στην εν λόγω έρευνα υποβοηθούν κι ορισμένες μεμονωμένες πραγματογνωμοσύνες με αμφισβητούμενα στοιχεία , που οδηγούν σε δικαστικές επιλογές για ενδελεχή διερεύνηση τους, χωρίς ουσιαστικό νόημα.

Μία τέτοια πραγματογνωμοσύνη συνέδεε αστήρικτα την εν λόγω μοιραία έκρηξη με ύποπτο υλικό που μετέφερε κάποιο «χαμένο» βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας.

Ετσι ανατέθηκε από τις δικαστικές αρχές σχετική , άσκοπη έρευνα σε μεταλλειολόγο που αποφάνθηκε μετά από εβδομάδες ότι κάτι τέτοιο δεν επιβεβαιώνεται προκαλώντας βεβαίως νέα χρονοτριβή χωρίς λόγο…»

Βασίλης Λαμπρόπουλος (in.gr)