Του Γιώργου Λαμπρούλη βουλευτή Λάρισας του ΚΚΕ

Η κατάθεση πρότασης του ΚΚΕ για σύσταση ΕξεταστικήςΕπιτροπής της Βουλής για το έγκλημα στα Τέμπη, ανταποκρινόμενο στο αίτημα των συγγενών μετά τη συνάντηση που είχε μαζί τους, προκάλεσε τις απαράδεκτες χυδαίες δηλώσεις του Άδωνη Γεωργιάδη για τα Τέμπη που προσβάλλουν κατάφωρα τη μνήμη των 57 νεκρών και τους συγγενείς τους, που μαζί με τους δεκάδες άλλους τραυματίες και επιζώντες του
τραγικού δυστυχήματος αναζητούν απαντήσεις για τα πραγματικά αίτια της τραγωδίας και απαιτούν δικαίωση.

Η τραγική προσπάθεια του υπουργού να ανασκευάσει πέφτει στο κενό. Θα το 'θελαν πολύ ο ίδιος και η κυβέρνηση να «μην ασχολείται» ο λαός με το έγκλημα στα Τέμπη.

Να μην αναρωτιέται και να μην αναζητά τις πολιτικές και ποινικές ευθύνες, για τις οποίες το ΚΚΕ ζητά τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής. Όσο κι αν προσπαθεί να κρυφτεί πίσω από τις λέξεις ο Άδωνις Γεωργιάδης, έβγαλε την αναλγησία, τη χυδαιότητα και την κυνικότητα της κυβέρνησης!

Θα ήθελαν πολύ να «μην ασχολείται» με το εγκληματικό γεγονός ότι η ασφάλεια των Μεταφορών υπακούει στο κριτήριο του κόστους - οφέλους για το κράτος και τους επιχειρηματικούς ομίλους, στο πλαίσιο της πολιτικής «απελευθέρωσης» των σιδηροδρομικών μεταφορών την οποία υλοποιούν όλες διαχρονικά οι κυβερνήσεις ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ.

Εξαιτίας αυτής της πολιτικής και των σοβαρών ελλείψεων στην ασφάλεια, οι κίνδυνοι για επιβάτες και εργαζόμενους καραδοκούν σε κάθε χιλιοστό του δικτύου, σε κάθε αφύλακτη διάβαση, σε κάθε σκοτεινό τούνελ. Στη χώρα μας, σε κάθε είδους σιδηροδρομικά ατυχήματα έχουν χάσει τη ζωή τους 197 άνθρωποι και άλλοι 97 τραυματίστηκαν σοβαρά την περίοδο 2010 - 2018, όταν κορυφωνόταν η στρατηγική της «απελευθέρωσης».

Αντίστοιχα στην ΕΕ, το 2021 έγιναν 1.389 σοβαρά σιδηροδρομικά ατυχήματα, με 683 νεκρούς και 513 τραυματίες, από τα οποία τα 97 αφορούσαν συγκρούσεις τρένων.

Θα ήθελαν πολύ να «μη θυμάται» ο λαός ότι στη χώρα μας, όπως και στο μεγαλύτερο μέρος του δικτύου της ΕΕ (μόλις στο 13% μέχρι το 2021), ακόμα δεν έχει εγκατασταθεί ένα σύγχρονο σύστημα αποτροπής συγκρούσεων και ρύθμισης της κυκλοφορίας, επειδή το κόστος θεωρείται δυσανάλογο με τα προσδοκώμενα κέρδη από την επιχειρηματική εκμετάλλευση του σιδηρόδρομου.

Θα ήθελαν πολύ να «μην ασχολείται» ο λαός με τις τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό, ειδικά μετά το 2010, οπότε επιταχύνθηκε το ξεχαρβάλωμα του ΟΣΕ. Τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά: Από 2.150, που είναι το ελάχιστο όριο, το προσωπικό έφτασε σήμερα στους 850! Μόλις 30 εργαζόμενοι (από 300 παλιότερα) δούλευαν μέχρι τον περασμένο Φλεβάρη για τη συντήρηση και τη σηματοδότηση ενός δικτύου χιλιάδων χιλιομέτρων, χωρίς τα αναγκαία ανταλλακτικά, με απάνθρωπα ωράρια.

Θα ήθελαν πολύ να μην αναρωτιέται ο λαός τι έγιναν οι παχυλές υποσχέσεις όλων των κυβερνήσεων, την εποχή που έμπαινε σε τροχιά η πολιτική της «απελευθέρωσης» του σιδηρόδρομου, ότι προορισμός της ήταν οι «ασφαλέστερες, γρηγορότερες και φτηνότερες» μεταφορές.

Η ζωή απέδειξε το εντελώς αντίθετο, με τραγικό ορόσημο το πλέον πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα που έγινε στη χώρα μας, και μάλιστα στην κορύφωση της «απελευθέρωσης», με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ιδιωτικοποιημένη από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ!

Αποδείχθηκε ότι κέρδος και ασφάλεια για τον λαό δεν πάνε μαζί, παρά το γεγονός ότι σήμερα υπάρχει η τεχνολογία για να μειώνονται οι κίνδυνοι ατυχήματος και να περιορίζεται η συμβολή του ανθρώπινου παράγοντα σε αυτούς.

Τέλος, θα ήθελαν πολύ να αφήσουν πίσω τους ο λαός και η νεολαία τις μεγαλειώδεις, συγκλονιστικές διαδηλώσεις που έγιναν τους μήνες που ακολούθησαν το δυστύχημα, κάτω από το σύνθημα «Τα κέρδη τους, οι ζωές μας», το οποίο ισχύει και με το παραπάνω, όσο η πολιτική του κόστους - οφέλους και η επιλεκτική γύμνια του κρατικού μηχανισμού συνεχίζουν να βάζουν μπουρλότο στην ασφάλεια, ακόμα και στη ζωή του λαού.

Αυτά τα ζητήματα αναδεικνύει η πρόταση του ΚΚΕ για τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής, που ζητάει να διερευνηθούν οι ποινικές ευθύνες για το δυστύχημα, αλλά κυρίως οι πολιτικές ευθύνες όλων των κομμάτων.

Γι' αυτό προκάλεσε την αντίδραση της κυβέρνησης, με «πρώτο βιολί» τον Γεωργιάδη, αλλά και του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, που θέλουν να περιοριστεί η όποια έρευνα στις ποινικές - διαχειριστικές ευθύνες ή σε περιόδους που δεν περιλαμβάνουν τη δική τους διακυβέρνηση, για να μείνουν έξω από το κάδρο των πολιτικών ευθυνών.

Μάταιος ο κόπος τους! Η πολιτική που όλοι μαζί υπηρετούν έστρωσε το έδαφος για τη σημερινή διαλυτική εικόνα του σιδηρόδρομου, τις ελλείψεις σε εργαζόμενους και υλικά, την υποχρηματοδότηση, την εξαντλητική δουλειά, τον ανταγωνισμό των ιδιωτών, πάνω στα οποία «κουμπώνουν» οι διαχειριστικές - διοικητικές ευθύνες για το έγκλημα.

Αυτή είναι η αδιαμφισβήτητη αλήθεια που το ΚΚΕ θα αναδείξει με στοιχεία στην Εξεταστική.