Το Πολιτιστικό Κέντρο Εκπαιδευτικών ν. Λάρισας – ΠΟΚΕΛ δημιουργεί Εργαστήρι Ποίησης για εφήβους, μαθητές Λυκείου : “Εδώ μας βρίσκει η ποίηση”, με συντονίστρια τη φιλόλογο, Βίλυ Χαδουλίτση.
Στο Εργαστήρι Ποίησης θα συμμετέχουν έως 15 έφηβοι μαθητές Λυκείων του νομού Λάρισας και οι συναντήσεις θα υλοποιούνται κάθε Σάββατο απόγευμα, 5:30 – 7:00 μ.μ. σε αίθουσα του Κέντρου Διά Βίου Μάθησης του Δήμου Λαρισαίων (Αιόλου 4).
Η συμμετοχή είναι δωρεάν και προαιρετική, ωστόσο οι συμμετέχοντες θα δεσμεύονται για την έγκαιρη και τακτική προσέλευσή τους, από το συμβόλαιο της ομάδας, που θα καθορίζει και τη συνεπή παρουσία.
Ο κύκλος θα διαρκέσει 4 μήνες (μέχρι τον Μάιο 2024), και πρόθεση είναι να δημιουργηθούν 2 επίπεδα: κύκλος Α’ και κύκλος Β’, για όσους ολοκληρώνουν τον Α’ κι επιθυμούν να συνεχίσουν. Το Εργαστήρι Ποίησης ξεκινά το Σάββατο, 13 Ιανουαρίου 2024 και τα μέλη της Ομάδας τα περιμένει δώρο, η ποιητική συλλογή: «Το καταφύγιο του Οδυσσέα Ι & ΙΙ» (τηλέφωνο συντονίστριας: 6947681212).
Γενικός σκοπός του Εργαστηρίου Ποίησης είναι η εξοικείωση και η δημιουργική αλληλεπίδραση των παιδιών με αντιπροσωπευτικά έργα της εθνικής και παγκόσμιας πολιτισμικής κληρονομιάς, μέσα από τη συνανάγνωση ποιητικών έργων και μερικοί από τους γενικούς στόχους: η καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας, η δημιουργία μιας ποιητικής αναγνωστικής κοινότητας από έφηβους, η καλλιέργεια και η σταδιακή ανάπτυξη αισθητικών κριτηρίων, η κατανόηση - εξοικείωση με την ποιητική γλώσσα, με στόχο την απόλαυση της ποιητικής ανάγνωσης, η διεύρυνση κι εμβάθυνση των αναγνωστικών κι ερμηνευτικών στάσεων και δεξιοτήτων των παιδιών, η απελευθέρωση της δημιουργικότητάς τους με ασκήσεις δημιουργικής γραφής, η βελτίωση της αναγνωστικής ανταπόκρισης στο γλωσσικό μάθημα και η γνωριμία με τη διαδικασία δημιουργίας ποιητικών έργων, μέσω της συζήτησης με ποιητές και ποιήτριες της περιοχής μας και όχι μόνο.
Κάθε εβδομαδιαία συνάντηση θα ασχολείται με μια ποιητική θεματική (π.χ. νεότητα στην ποίηση, έρωτας και ποίηση, ποίηση για την ποίηση, ποίηση και κοινωνικά θέματα κ.α.), οι οποίες θα συναποφασιστούν στην 1η συνάντηση της ομάδας, με κριτήριο τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μελών.
Η ομάδα θα μπορεί να τροποποιήσει τη σειρά των θεματικών ή να επιμηκύνει την ενασχόληση με μια θεματική που παρουσιάζει ενδιαφέρον. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης όποιο μέλος της ομάδας επιθυμεί, διαβάζει στην ολομέλεια ένα ποίημα που έχει φέρει μαζί του για το συγκεκριμένο θέμα και αυτό αποτελεί την αφορμή για τον ερμηνευτικό διάλογο.
Μέσα από τη συγκριτική ανάγνωση ποιημάτων διαφορετικών ποιητών κι εποχών προβάλλεται ο ποιητικός πλουραλισμός κι επιχειρείται η ενδυνάμωση της ερμηνευτικής προσέγγισης της ομάδας. Ενθαρρύνονται ιδιαίτερα οι διαφορετικές “αναγνώσεις”, η διαφορετική πρόσληψη του ίδιου ποιητικού κειμένου και η συναισθηματική τοποθέτηση των μελών.
Επικουρικά, η συντονίστρια παρέχει στην ομάδα ποιητικό υλικό, που έχει συγκεντρώσει, αξιοποιώντας και ψηφιακά μέσα. Στο κλείσιμο της συνάντησης τα μέλη ενθαρρύνονται να γράψουν ένα δικό τους ποίημα με αφορμή τη συγκεκριμένη θεματική και, αν επιθυμούν, το μοιράζονται με την ομάδα και τοποθετούνται πάνω σε αυτό. Σε κάποιες συναντήσεις θα φιλοξενείται ποιητής ή ποιήτρια, που θα παρουσιάζει το έργο του και θα συζητά με την ομάδα.