Το ντοκιμαντέρ Non Omnis Moriar της Θεοδοσίας Γραμματικού παρουσιάστηκε σε πρώτη προβολή το Σάββατο το βράδυ στον Πολυχώρου Πολιτισμού Χορίαμβος, παρουσία της σκηνοθέτιδος. Η προβολή ήταν μια πρωτοβουλία του περιοδικού diavasinet.gr.
Ο δημοσιογράφος Ηλίας Σκυλλάκος πριν την έναρξη της προβολής καλωσόρισε το κοινό, ενώ στην ολιγόλεπτη παρουσίαση της ταινίας επισήμανε μεταξύ άλλων «Πρόκειται για ένα πράγματι ξεχωριστό ντοκιμαντέρ το οποίο θαρρετά καταγράφει τον 9 μηνο αγώνα των απεργών χαλυβουργών που ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2011. Στο ντοκιμαντέρ η κάμερα την Θεοδοσίας καταγράφει τον ανυποχώρητο αγώνα των εργαζομένων σε αυθεντική ατμόσφαιρα, σε πραγματικό χρόνο, με πρωταγωνιστές πραγματικούς ανθρώπους»
Να σημειώσουμε πως ο τίτλος της ταινίας είναι μια λατινική έκφραση που σημαίνει «Δεν θα πεθάνω ολάκερος» με την έννοια πως κάτι θα μείνει και από μένα.
Το μήνυμα έχει σταλεί λοιπόν.
Ο αγώνας αυτός αφήνει παρακαταθήκη για τους αυριανούς εργατικούς αγώνες.
Μετά το τέλος της προβολής η σκηνοθέτιδα Θεοδοσία Γραμματικού απάντησε σε ερωτήματα των θεατών. Σχετικά με την επιλογή του θέματος, η Θεοδοσία είπε «Ουσιαστικά κατέβηκα εγώ μαζί με τα παιδιά στην Χαλυβουργία δυο εβδομάδες αφότου είχε ξεκινήσει η απεργία και με την έννοια πως δεν έβλεπες συχνά να γίνονται απεργίες που να κρατάνε δύο βδομάδες, ούτε περιμέναμε πως θα κρατούσε 9 μήνες. Πηγαίναμε και καταγράφαμε, μαζεύτηκε τεράστιος όγκος υλικό που το διαχειριστήκαμε με αυτόν τον τρόπο.
Ερώτημα τέθηκε σχετικά με την συμμετοχή των γυναικών των απεργών στον πολύμηνο αυτόν αγώνα. Μεταφέροντας την εμπειρία της η σκηνοθέτιδα ανέφερε πως υπήρχε ένα κομμάτι των γυναικών που μπήκε μπροστά από την πρώτη στιγμή όπως καταγράφηκε και στο ντοκιμαντέρ. «Ακόμη και σήμερα υπάρχουν γυναίκες που συμμετέχουν σε εκδηλώσεις, ενώ υπήρχε και μια γυναίκα χαλυβουργού που σήμερα δικάζεται μαζί με τον σύζυγό της για την συμμετοχή της στον αγώνα.» .
Προβληματισμός για την σχέση Χαλυβουργίας και Χαλυβουργικής αλλά και τον ρόλο του Αγγελόπουλου εκφράστηκε μετά από σχετική ερώτηση. » Εκείνη την περίοδο ακούγονταν έντονα πως κατά την διάρκεια της απεργίας ο βιομήχανος Μάνεσης της Χαλυβουργίας έστελνε κόσμο για εργασία στο εργοστάσιο της Χαλυβουργικής το οποίο είναι ιδιοκτησία της οικογένειας Αγγελόπουλοι. Το τι κάνουν μεταξύ τους οι εργοδότες είναι γνωστό. Υπάρχει ανταγωνισμός αλλά υπάρχει και συνεργασία. Το που θα ρίχνουν τα λεφτά τους για επενδύσεις, η για να ξεπλύνουν το μαύρο χρήμα είναι ένα ζήτημα.” σχολίασε η κ. Γραμματικού.
Την λειτουργία της ομάδας Lokomotiva παρουσίασε η Θεοδοσία Γραμματικού, αλλά και την δυσκολίες που συναντούν οι ανεξάρτητες παραγωγές και συνάμα οι κινηματογραφιστές που επιλέγουν να ασχοληθούν με το κοινωνικό και πολιτικό ντοκιμαντέρ. Όπως είπε μετά από σχετική ερώτηση» Για να κάνεις ταινίες με τέτοιο περιεχόμενο, είναι αρκετά δύσκολο, αφού είναι σχεδόν αδύνατο να βρεις χρηματοδότηση. Όπου καταθέτεις τέτοια σενάρια υπάρχει αποκλεισμός. Επιλέξαμε λοιπόν να φτιάξουμε μια ομάδα ώστε να υποστηριχθεί αυτή η προσπάθεια.»
«Εμείς βλέπουμε αυτήν την υπόθεση ως δουλειά και χρειάζεται χρηματοδότηση. Προς το παρόν όλη την προσπάθεια την χρηματοδοτούμε από μόνοι μας, είτε από πόρους από σχετικές δουλείας ούτε από άλλες. Επιλέγουμε αυτό το είδος κινηματογράφου που θα προβληματίζει, τον κινηματογράφο με πολιτικό και κοινωνικό περιεχόμενο.»
Επόμενη στάση του ταξιδιού του ντοκιμαντέρ Non Omnis Moriar είναι η συμμετοχή του στο φεστιβάλ «Εικόνες της κρίσης» που θα πραγματοποιηθεί 16 έως τις 24 Μαΐου στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος.