Tρέχουσα πραγματικότητα θα είναι σε τέσσερα χρόνια τα ιπτάμενα ταξί στη χώρα μας, με φορείς ξένες ιδιωτικές εταιρείες που διαθέτουν σχετική τεχνογνωσία.
Η λειτουργία τους βασίζεται σε ηλεκτρικές μπαταρίες και η δυνατότητά τους να απογειώνονται και να προσγειώνονται κάθετα με μεγάλη ευκολία, τα καθιστά ιδιαίτερα ελκυστικά για μεταφορές μικρών αποστάσεων.
Στη Θεσσαλία δεν θα τα δούμε αμέσως, αλλά μετά την Αθήνα παίρνουν σειρά οι Σποράδες καθώς πρόκειται για μια αγορά με σημαντικές προοπτικές λόγω της διασύνδεσης των νησιών μεταξύ τους αλλά και βέβαια με την πόλη του Βόλου και το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου. Σημαντικός προορισμός είναι επίσης οι μονές των Μετεώρων λόγω του μεγάλου αριθμού επισκεπτών.
Τα αεροταξί έχουν την δυνατότητα μεταφοράς μέχρι έξι ατόμων ή φορτίου 650 κιλών, ενώ οι προορισμοί τους θα είναι ως επι το πλείστον ξενοδοχεία στα οποία θα κατασκευαστούν σημεία απογείωσης και προσγείωσης (Vertiports) με υποδομές φόρτισης.
Η Ελλάδα δεν επιλέχτηκε τυχαία μεταξύ των πρώτων χωρών για την λειτουργία αεροταξί. Οι λόγοι συνοψίζονται στους εξής:
• Τουρισμός: Ένας από τους πρωταρχικούς λόγους, για τους οποίους επιλέχθηκε η Ελλάδα, ήταν ο τουρισμός. Μεγάλο μέρος των τουριστών διαμένει σε ξενοδοχεία σε μακρινές τοποθεσίες, χωρίς βολική αερογέφυρα, ενώ η διεύρυνση της εποχικότητας αναμένεται να δημιουργήσει μαζική ζήτηση, καθιστώντας ιδιαίτερα θετικές τις προβλέψεις για τον τουρισμό στη χώρα • Ξενοδοχεία: Ένας δεύτερος λόγος είναι ότι, στη χώρα, υπάρχουν περισσότερα από 10.00 ξενοδοχεία, με την πλειοψηφία να μην έχει βολικές δυνατότητες αερομεταφοράς. Το δίκτυο αναμένεται να δημιουργήσει διασυνδεσιμότητα για όλα τα ξενοδοχεία της χώρας, συμβάλλοντας στην αύξηση των εσόδων της • Αερομεταφορές: Επιπλέον, άλλος λόγος είναι ότι ένας μεγάλος αριθμός νησιών δεν έχει πρόσβαση σε αερομεταφορές, αυξάνοντας τα οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες (π.χ. μεταφορές για λόγους υγείας) • Κίνηση: Άλλος λόγος είναι η κυκλοφορική συμφόρηση στην Αθήνα • Κλίμα: Παράλληλα, το ίδιο το κλίμα της χώρας αποτελεί πλεονέκτημα, καθώς η τεχνολογία των εν λόγω οχημάτων βασίζεται στην αποτελεσματικότητα της μπαταρίας, η οποία είναι πολύ ευαίσθητη σε χαμηλές θερμοκρασίες, όπως αυτές που συναντώνται σε χώρες της Βόρεια Ευρώπης.
Κώστας Τόλης thessaliaeconomy.gr