Σε 18 μήνες από σήμερα υπολογίζεται η πλήρης επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου που υπέστη τεράστιες ζημιές από την κακοκαιρία Daniel ενώ έως τότε τα τρένα θα κινούνται σε μονή γραμμή, πιθανότατα από 20 Νοεμβρίου, αρχικά τα εμπορικά, καθώς υπάρχει ήδη σοβαρό πρόβλημα που σχετίζεται με τη μεταφορά των προϊόντων και αργότερα και τα επιβατικά.

«Είναι μια ευκαιρία να φτιάξουμε καλύτερες υποδομές» είπε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας επισημαίνοντας πως στόχος είναι η περαιτέρω ενίσχυση του ελληνικού σιδηροδρόμου, μεταρρυθμίζοντας από τη βάση του το ελληνικό τρένο. Η μεταρρύθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου εντάσσεται στη στρατηγική του Υπουργείου, μετά μάλιστα και τις νέες δυσκολίες που πρόσφατα προέκυψαν.

«Υπογράψαμε συμβατική συμφωνία με τον ΟΣΕ, η οποία προβλέπει σημαντική αύξηση της ετήσιας χρηματοδότησης από τα 45 εκατ. ευρώ στα 75 εκατ. ευρώ, προκειμένου ο Οργανισμός να υλοποιήσει τις απαιτούμενες παρεμβάσεις για την καλύτερη λειτουργία των τρένων, θέτοντας, ταυτόχρονα, ένα πλαίσιο εποπτείας, λογοδοσίας και μετρήσιμων αποτελεσμάτων από τον πλευρά του ΟΣΕ», ανέφερε σχετικά ο Χρήστος Σταϊκούρας.

Στο Υπουργείο συστάθηκε και συγκροτήθηκε επιτροπή, αποτελούμενη από τους εμπλεκόμενους φορείς για την υποστήριξη του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού τομέα. Κι ενώ τα έργα ανάταξης τους ελληνικού σιδηροδρόμου - τα οποία αφορούσαν τη σύμβαση 717 και τα συστήματα αυτόματης πέδησης ETCS ολοκληρώθηκαν εντός χρονοδιαγραμμάτων, όπως ανέφερε σχετικά ο Υπουργός, δυστυχώς όμως προέκυψε η ανάγκη επανεγκατάστασης σε πληγείσες - από τον Daniel - περιοχές.

ΑΠΕ-ΜΠΕ