Σε ανακοίνωση της "Συμπαράταξης Λαρισαίων" για την Στρατηγική Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης αναφέρονται τα εξής:
«Σε μία περίοδο δύσκολη συνολικά για την τοπική αυτοδιοίκηση και τα οικονομικά της δεν μπορεί να υπάρχουν χαμένες ευκαιρίες. Το πρόγραμμα για τη Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη -ύψους στη συγκεκριμένη περίπτωση άνω των 40 εκατ. Ευρώ- είναι ένα σημαντικό χρηματοδοτικό εργαλείο για τη χρηματοδότηση ολοκληρωμένων δράσεων που δίνουν όραμα και νέες προοπτικές.
Στην προηγούμενη περίοδο η Δημοτική Αρχή του Απόστολου Καλογιάννη δούλεψε πολύ και συστηματικά σε αυτήν την κατεύθυνση. Συνεργάστηκε με τρόπο υποδειγματικό με το «ΔΙΑΖΩΜΑ» και την ομάδα του κ. Σταύρου Μπένου για μια πρόταση οραματική επάνω στη θεωρία της «γραμμικής πόλης», για τη δημιουργία «πολιτιστικών διαδρομών τεσσάρων ροών (πεζοί, αυτοκίνητό, ποδήλατο, ΑΜΕΑ) οι οποίες θα ενοποιούσαν με τρόπο μοναδικό όλα τα μνημεία της πόλης και τους χώρους αναψυχής. Έγιναν 2 σημαντικές μελέτες, υπογράφτηκε συμφωνία συνεργασίας και η Λάρισα εντάχθηκε στο πρόγραμμα POLIS, ανοίγοντας το δρόμο στην άντληση χρηματοδοτήσεων και από άλλες πηγές.
Δυστυχώς η στρατηγική Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης για το ΠΕΠ Θεσσαλίας της νέας δημοτικής αρχής του κου Μαμάκου, παρά το γεγονός ότι κάποια έργα των «πολιτιστικών διαδρομών» περιγράφονται σε γενικές γραμμές, ανέτρεψε τη φιλοσοφία αυτού του εγχειρήματος. Με συνέπεια, όπως τόνισε στη συνεδρίαση του Δημοτικού μας Συμβουλίου ο εισηγητής εκ μέρους της Συμπαράταξης Λαρισαίων, πρώην αντιδήμαρχος Γιώργος Σούλτης, η παράταξη μας να καταψηφίσει την εισήγηση και να τοποθετείται ξεχωριστά, όταν θα έρχεται προς συζήτηση το κάθε έργο
Η αποχώρηση του Διαζώματος είναι απώλεια για την πόλη. Και είναι ενδεικτική της αντίληψης μιας Δημοτικής Αρχής, που την ίδια στιγμή μιλά για δήθεν εξωστρέφεια, οδηγεί την πόλη να χάνει πολύτιμους συμμάχους. Λειτουργώντας με όρους μικροπολιτικής και με προχειρότητα μπροστά στα μεγάλα προτάγματα της πόλης. Γιατί πώς αλλιώς να χαρακτηρίσει κανείς τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει τα ζητήματα ο κος Μαμάκος και οι συνεργάτες του, όταν στην προηγούμενη φάση ανακοινώνονταν με τυμπανοκρουσίες η πρόταση για την εκπόνηση μελέτης για το τραμ, η οποία τελικά απορρίφθηκε και κόπηκε από τη διαχειριστική αρχή;
Όπως κόπηκαν και κάποιες άλλες «περίεργες» προτάσεις για το «δίκτυο παρακολούθησης ποιότητας του αέρα στα δημόσια κτίρια» προϋπολογισμού 1,4 εκατ. Ευρώ, και για «υπηρεσίες ιχνηλάτησης και τεκμηρίωσης αυθεντικότητας θεσσαλικών προϊόντων» προϋπολογισμού 1,4 εκατ. Ευρώ!!!
Σε όλα αυτά να προσθέσουμε το υπερβολικό ποσό των 3εκ για το έργο της ψηφιακής πλατφόρμας για την προώθηση του πολιτισμού της Λάρισας! Τη στιγμή που ήδη υλοποιούνται δύο τέτοιες πλατφόρμες μια το ΓΕΝΙ – ΤΖΑΜΙ και μία στην ενοποίηση του ιστορικού κέντρου, κοστίζοντας η κάθε μία λιγότερο από 200 χιλιάδες. Δεν είναι τυχαία άλλωστε και η παρατήρηση-αίρεση της Διαχειριστικής Αρχής στην εγκριτική απόφαση όπου λέει ότι το έργο αυτό πρέπει να είναι κάτι το διαφορετικό από τα υπάρχοντα έργα και να τεκμηριώνεται αρκούντως.
Η «Συμπαράταξη Λαρισαίων» θα παρακολουθεί την εξέλιξη του σχεδίου. Έργα που ανακοινώθηκαν και συμπεριλήφθηκαν στην τελική πρόταση, όπως η ολοκλήρωση του Προσκηνίου Πολιτισμού, η αναστήλωση του κτηρίου «Κονάκι Αβέρωφ», η ενεργειακή αναβάθμιση του Ωδείου, οι παρεμβάσεις στον περιβάλλοντα χώρο του Γηπέδου Απόλλωνα και στο πάρκο Μεζούρλο, πρέπει έγκαιρα να ολοκληρωθούν. Θα στεκόμαστε θετικά σε οποιαδήποτε πρόταση και έργο συμβάλλει στην εξέλιξη και τη βελτίωση της πόλης και της καθημερινότητας των πολιτών. Όπως αντίστοιχα θα επισημαίνουμε λάθη και προχειρότητες, τις χαμένες ευκαιρίες που υποθηκεύουν το μέλλον αυτής της πόλης.
Υ.Γ. Διαβάσαμε – χωρίς έκπληξη είναι αλήθεια- μια ακόμη … ψύχραιμη και με καθαρή ματιά ανακοίνωση του γραφείου τύπου της Δημοτικής Αρχής για το θέμα. Πριν βγει η όποια δική μας ανακοίνωση. Ερωτηματικά, βέβαια, για τη σκοπιμότητα δημιουργούνται. Ανεξάρτητα, όμως, από τα όποια ερωτήματα, να ενημερώσουμε τον συντάκτη της ανακοίνωσης πως στις δημοκρατίες υπάρχει αντιπολίτευση. Και τα έργα μιας δημοτικής αρχής κρίνονται. Ας το συνηθίσει. Όσο για τον ίδιο θα τον συμβουλεύαμε να φανεί έστω και τώρα λίγο χρήσιμος και να ενημερώσει τους συμπολίτες μας για τους λόγους που απορρίφθηκε η πρόταση για μελέτη για τη δημιουργία τραμ από τη Διαχειριστική Αρχή».