Με τη λήξη μαθητικού καλλιτεχνικού διαγωνισμού ολοκληρώνεται στις 18 Μαΐου το Εκπαιδευτικό Μουσειοπαιδαγωγικό Πρόγραμμα:
«Ταξιδεύοντας μαθητές στη ‘Λάρισα’ του Αστεριάδη».
Στα πλαίσια του Προγράμματος υλοποιήθηκε με επιτυχία Βιωματικό Εργαστήρι, στις 10 και 11 Μαρτίου 2015, το οποίο έλαβε χώρα στους εκθεσιακούς χώρους της Δημοτικής Πινακοθήκης Λάρισας-Μουσείο Γ.Ι.Κατσίγρα, με εκπαιδεύτρια-εμψυχώτρια την ιστορικό Τέχνης Ελένη Φωλίνα, σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας, δια των Υπευθύνων Σχολικών Δραστηριοτήτων, κας Κωνσταντίνας Χατζημίχου-Καλούση και κας Ηρώς Οικονομάκη.
Το Βιωματικό Εργαστήρι λειτούργησε ως μουσειοπαιδαγωγική δραστηριότητα εμψύχωσης και επιμόρφωσης 80 εκπαιδευτικών της Α’βάθμιας και Β’βάθμιας Εκπαίδευσης πάνω στο έργο «ΠΟΛΙΤΕΙΑ/ΛΑΡΙΣΑ» του Αγήνορα Αστεριάδη, με στόχο τη γνωριμία των εκπαιδευτικών με το έργο του Λαρισαίου καλλιτέχνη, λειτουργώντας, η γνώση αυτή, πολλαπλασιαστικά στους μαθητές κάθε εκπαιδευτικού.
Οι 80 εκπαιδευτικοί επιχείρησαν μία διαδραστική προσέγγιση με το έργο τέχνης, με όχημα το παιγνίδι, το δημιουργικό παραμύθι και την επιστημονική ανάλυση του έργου από πλευράς Ιστορίας της Τέχνης. «Περιηγήθηκαν» χωροχρονικά στην παλιά Λάρισα, ειδωμένη μέσα από τα μάτια του καλλιτέχνη, προσέγγισαν τον τρόπο ζωής των κατοίκων της πόλης, τις καθημερινές τους συνήθειες, διαδρομές, αντιλήψεις και αρχιτεκτονικές φόρμες που έχουν διαμορφωθεί σ’ αυτό το αστικό περιβάλλον, τόσο από τον ίδιο τον άνθρωπο όσο και από τις φυσικές καταστροφές που υπέστη ο τόπος.
Στη συνέχεια του Προγράμματος, μαθητές επισκέφτηκαν τη ΔΠΛ-ΜΓΙΚ κι εφόσον ξεναγήθηκαν στο έργο «ΠΟΛΙΤΕΙΑ/ΛΑΡΙΣΑ» του Αγ. Αστεριάδη, μέσα στη σχολική πλέον τάξη, έχοντας ανακαλύψει τα στοιχεία της πόλης, θετικά και αρνητικά, αποφάσισαν τι θα επέλεγαν να αλλάξουν σε αυτήν την πόλη και τι να κρατήσουν. Στο εικαστικό εργαστήρι του σχολείου σχολίασαν «εικαστικά» στοιχεία και καταστάσεις της σύγχρονης πραγματικότητας που τους εγκλωβίζουν και με διαφορετικά υλικά και τεχνικές (ζωγραφική, κολάζ, φωτογραφία κλπ) διαμόρφωσαν τη δική τους Λάρισα όπως την οραματίζονται ιδανικά.
Στις 18 Μαΐου, στις 21.00 μ.μ, στα πλαίσια των εκδηλώσεων της ΔΠΛ-ΜΓΙΚ για τον εορτασμό της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων, τα μαθητικά έργα θα «συναρμολογήσουν», στο αίθριο της ΔΠΛ, το ένα δίπλα στο άλλο-σαν ένα μεγάλο παζλ, ένα καινούριο, συλλογικό έργο, τη «Λάρισα μέσα από τα μάτια των μαθητών». Θα ακολουθήσει βράβευση των μικρών μαθητών από την Αντιπρόεδρο της ΔΠΛ-ΜΓΙΚ, Άννυ Ψάρρα-Περίφανου.
Επιστημονική υπεύθυνη του Προγράμματος: Ελένη Φωλίνα, ιστορικός της Τέχνης-εικαστικός.
Το πρόγραμμα αποτελεί συνδιοργάνωση της ΔΠΛ-ΜΓΙΚ με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας.