Στα… τυφλά εξακολουθεί να βαδίζει ο ΟΣΕ, ο οποίος όχι μόνο παραμένει ουσιαστικά ακέφαλος, αλλά η αιφνίδια παραίτηση που υπέβαλλε σήμερα ο, λαρισαίος στην καταγωγή, μεταβατικός πρόεδρός του Γιάννος Γραμματίδης, ήρθε να υπενθυμίσει ότι η κρίση στον Οργανισμό δεν έχει τέλος.
Αν και παρουσιάστηκε ως παραίτηση, οι πληροφορίες λένε ότι στην πραγματικότητα ο κ. Γραμματίδης απομακρύνθηκε ευσχήμως, καθώς η παρουσία του στην προεδρία του ΟΣΕ ήταν προβληματική αυτούς τους μήνες.
Κορυφαία πράξη της προβληματικής αυτής παρουσίας ήταν όταν πρόσφατα, με αφορμή την παραλίγο νέα τραγωδία μεταξύ των σταθμών Σφενδάλης και Αφιδνών λόγω πτώσης δένδρων στις γραμμές, είχε εμφανιστεί να μην γνωρίζει καν τον… σχετικό νόμο για τις αρμοδιότητες του Οργανισμού. Τότε είχε δημοσίως και δικαίως αποδοκιμαστεί από τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Θόδωρο Σκυλακάκη.
Αλλά γενικότερα, όπως αναφέρουν πληροφορίες, η “συγκατοίκηση” με τον προσωρινό διευθύνοντα σύμβουλο Παναγιώτη Τερεζάκη δεν ήταν υπό τις καλύτερες συνθήκες. Ο κ. Γραμμματίδης εμφανιζόταν συχνά να υπερβαίνει τις αρμοδιότητες του προέδρου, να εμπλέκεται σε πεδία που δεν τον αφορούσαν ή και να αποστέλλει ανακοινώσεις για τις κινήσεις του.
Η δυσφορία για τον κ. Γραμματίδη αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, ήταν έντονες και διάχυτες. Αλλά η παραίτησή του έφερε στην επιφάνεια το συνολικό πρόβλημα ηγεσίας του ΟΣΕ.
Περισσότερο από ενάμισι χρόνο μετά το έγκλημα των Τεμπών, ο Οργανισμός έχει… μεταβατική διοίκηση. Η προκήρυξη για την επιλογή νέου διευθύνοντος συμβούλου και προέδρου έχει βγει, αλλά η επιλογή και εγκατάστασή στον Οργανισμό ίσως πάρει μήνες ακόμα. Και μέχρι τότε ο ΟΣΕ θα κινείται σε μία γκρίζα ζώνη με πειραματισμούς τύπου Γραμματίδη.
Ο κ. Γραμματίδης συναντήθηκε το πρωί της Τρίτης με τον υπουργό Υποδομών & Μεταφορών κ. Χρήστο Σταϊκούρα στον οποίο υπέβαλε την παραίτησή του. Εμφάνισε την φυγή του από τον ΟΣΕ ως αποτέλεσμα της λήξης της της μεταβατικής του θητείας ως Προέδρου του ΟΣΕ και μίλησε για… “επιτυχή ολοκλήρωση της αποστολής που του ανατέθηκε από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών -σε μια ιδιαίτερα δύσκολη και κρίσιμη περίοδο για τον Οργανισμό”.
Μόνο, που δεν έχει νόημα η λήξη της μεταβατικής θητείας, εάν δεν εγκατασταθεί ο μόνιμος πρόεδρος, που θα προκύψει από την προκήρυξη.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο κ. Γραμματίδης ευχαρίστησε τον κ. Υπουργό για την εμπιστοσύνη του και την εξαιρετική, όπως είπε, συνεργασία καθ’ όλη τη διάρκεια της εξάμηνης θητείας του, ενώ παρέδωσε στον κ. Σταϊκούρα αναλυτικό υπόμνημα με τον πλήρη απολογισμό του έργου της προεδρίας του.
Ο κ. Γραμματίδης σημείωσε ότι από τον Απρίλιο 2024 μέχρι σήμερα, το νέο διοικητικό συμβούλιο συνήλθε σε 17 συνεδριάσεις υπό την Προεδρία του, αριθμός ρεκόρ στα χρονικά του Οργανισμού για τόσο μικρό χρονικό διάστημα, επιλύοντας με 121 αποφάσεις του τόσο χρόνια όσο και επείγοντα προβλήματα. Μέσω αυτών των αποφάσεων επιτεύχθηκε η απεμπλοκή τελματωμένων έργων κατασκευών και ασφάλειας, ενώ -για πρώτη φορά- εισήχθησαν θεσμοί και διαδικασίες απαραίτητες για την ορθολογική λειτουργία τού Οργανισμού.
Πιο συγκεκριμένα, μεταξύ πολλών άλλων έργων και πρωτοβουλιών, ο κ. Γραμματίδης ανέφερε ότι συστήθηκαν:
➢ Ομάδα Εργασίας για την ανάπτυξη κι εμπέδωση κουλτούρας ασφάλειας στον Οργανισμό
➢ Επιτροπή Ελέγχου σε επίπεδο ανώτατης βαθμίδας που ήδη καταγράφει τις υφιστάμενες διαδικασίες κάθε φύσης
➢ Επιτροπή Αξιολόγησης των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου
➢ Επιτροπή Αποδοχών
➢ Επιτροπή Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης
➢ Επιτροπή Εταιρικής Διακυβέρνησης
➢ Διεύθυνση Πρασίνου & Περιβάλλοντος με δύο Υπηρεσίες, Πρασίνου & Περιβάλλοντος, με αντικείμενα τους καθαρισμούς αυτοφυούς βλάστησης πέριξ των γραμμών και κοπής δένδρων για την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών και την βελτίωση τού περιβαλλοντικού του αποτυπώματος
Στον απολογισμό του, ο κ. Γραμματίδης στάθηκε επίσης στο ότι η διοίκηση υιοθέτησε θεσμοθετημένα την εφαρμογή αρχών ESG, την προσαρμογή του Οργανισμού στις αρχές και τις διαδικασίες της NIS2, την ασφάλιση του Οργανισμού για κινδύνους κυβερνοεπίθεσης, την κατάρτιση προγράμματος παρουσίασης αρχών και διαδικασιών ασφάλειας στα σχολεία και τους Συλλόγους Γονέων & Κηδεμόνων των περιοχών από όπου περνά ο σιδηρόδρομος, την ενίσχυση σιδηροδρομικών μουσείων της χώρας και την συντήρηση τροχαίου μουσειακού υλικού και περίτεχνων σιδηροδρομικών σταθμών, την ίδρυση Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρίας με την επωνυμία «Πολιτιστικός Σιδηρόδρομος ΑΜΚΕ», με σκοπό την συμβολή του Οργανισμού στην αξιοποίηση εμβληματικών ακινήτων του Οργανισμού (π.χ. Σταθμός Πελοποννήσου, Λεύκα, παλιός ΣΣ Θεσσαλονίκης), την διάσωση, συντήρηση και προβολή μουσειακού υλικού τού Οργανισμού (π.χ. τροχαίου υλικού, εργαλείων κλπ) και την διατήρηση και διάδοση τής σιδηροδρομικής παράδοσης και κληρονομιάς και, τέλος την επαναλειτουργία του Οδοντωτού στα Καλάβρυτα και του Μουτζούρη στο Πήλιο.
Λ.Ε. kosmoslarissa.gr (με πληροφορίες από topontiki.gr)