«Ούτε μία λέξη δεν είπατε στην ομιλία σας, προ δύο μηνών, στο Divani για το θέμα των σιδηροδρομικών γραμμών μέσα στη Λάρισα, κ.Δήμαρχε, όταν κάνατε απολογισμό του έργου σας και καταθέσατε τις προτάσεις σας για το μέλλον της πόλης», σημείωσε, μεταξύ άλλων ο υποψήφιος δήμαρχος Λαρισαίων, κ.Θανάσης Μαμάκος, στην τοποθέτησή του στην αποψινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Λαρισαίων. «Δυστυχώς, αν δε γινόταν το σιδηροδρομικό δυστύχημα, πιθανότατα θα συνεχίζαμε αμέριμνοι να βλέπουμε τα τρένα να περνούν», είπε ο κ.Μαμάκος, καταλογίζοντας στην απερχόμενη δημοτική αρχή ολιγωρία και καθυστέρηση για εννέα ολόκληρα χρόνια.
Ολόκληρη η τοποθέτηση του υποψηφίου δημάρχου, κ.Θανάση Μαμάκου έχει ως εξής:
«Σήμερα βρισκόμαστε εδώ για έναν και μόνο λόγο:
Να διεκδικήσουμε άμεσα λύση για το πρόβλημα με τις σιδηροδρομικές γραμμές μέσα στην πόλη της Λάρισας, πρόβλημα που χρονίζει.
Χρονίζει εξαιτίας της αδιαφορίας όλων των κυβερνήσεων, οι οποίες δεν ανταποκρίνονταν στα προβλήματα της τοπικής κοινωνίας, αλλά κιεξαιτίας της αδιαφορίας της δημοτικής αρχής να δει το πρόβλημα στις πραγματικές του διαστάσεις και να ασχοληθεί σοβαρά -κι όχι μόνον επικοινωνιακά με αυτό.
Γιατί το λέω αυτό;Διότι, δυστυχώς, εάν δεν γινόταν το πρόσφατο σιδηροδρομικό δυστύχημα, πιθανότατα θα συνεχίζαμε αμέριμνοι να βλέπουμε τα τρένα να περνούν.
Δεν αμφισβητώ τις προθέσεις ούτε του δημάρχου ούτε της δημοτικής αρχής. Ωστόσο, θεωρώ συγκυριακό το ενδιαφέρον. Κι οφείλω να τεκμηριώσω τον ισχυρισμό μου αυτόν.
Μόλις δύο μήνες πριν το δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου, κ.Δήμαρχε, κάνατε μία εκδήλωση στο ξενοδοχείο Divani, την οποία χαρακτηρίσατε ως εναρκτήρια της πορείας σας για μια νέα θητεία στη δημοτική αρχή.
Κατά τη διάρκεια εκείνης της ομιλίας, κάνατε απολογισμό του έως σήμερα έργου σας και καταθέσατε τις προτάσεις σας για το μέλλον της πόλης.
Μιλήσατε επί μία ώρα περίπου, μετρήσαμε μια ομιλία 10.000 λέξεων περίπου -και δε βρήκαμε ούτε μία λέξη που να αναφέρεται στο θέμα των σιδηροδρομικών γραμμών και γενικότερα στη διέλευση των τρένων από τον πολεοδομικό ιστό της πόλης.
Ούτε μία λέξη, κ.Δήμαρχε -παρότι τα «καμπανάκια» είχαν χτυπήσει νωρίτερα. Και μάλιστα ιδιαιτέρως εμφατικά.
Από το 2014 μέχρι και το 2017 δεν υπάρχει καμία απολύτως παρέμβαση του Δήμου για το θέμα!
9 Νοεμβρίου του 2017: Δυστύχημα στη Νέα Σμύρνη. Νεκρός ο 10χρονος Ρομά. Ο Δήμος ενεργοποιείται εξαιτίας των επεισοδίων και των κινητοποιήσεων.
22 Νοεμβρίου 2017: Υπάρχει ένα έγγραφο του Δήμου προς τον ΟΣΕ… Αφορά στην ασφάλεια, όπως λέει, των χώρων όδευσης των σιδηροδρομικών γραμμών και των χώρων του ΟΣΕ… Δεν ανοίγει ακόμη το θέμα της διέλευσης των τρένων μέσα από την πόλη.
Φεβρουάριος του 2018: Έγγραφα με ΟΣΕ, πάλι. Υπάρχει η εκτίμηση μιας κατάστασης και οι απόψεις του Δήμου που καταλήγουν σε συμπεράσματα για κάποιες προτάσεις, χωρίς καμία αναφορά στην αναγκαιότητα να τρέξουν τα πράγματα.
22 Απριλίου του 2018: Έχουμε τον ακρωτηριασμό 33χρονου Λίβυου στις γραμμές της Λάρισας.
Κι έρχεται ο Μάρτιος του 2019 και το αναπτυξιακό συνέδριο:
Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα: «Ειδική μελέτη σκοπιμότητας, που θα παραδοθεί –υποτίθεται- τον Απρίλιο του 2019 και θα ολοκληρωθεί εντός του φθινοπώρου του 2019».
Αυτά έλεγε ο «αξιόπιστος» κ. Βούρδας, ο οποίοςυποστήριζε πως ο σχεδιασμός είναι τέτοιος ώστε μέχρι το 2023 η Λάρισα θα αποκτούσε τις κατάλληλες σιδηροδρομικές υποδομές!
Υπήρξε κάποια επίσημη όχληση του κ. Βούρδα από την πλευρά του Δήμου μετά την παρέλευση του Απριλίου, του Μαΐου, του Ιουνίου, όταν διαπιστώθηκε ότι δεν υπήρξε καμία μελέτη;
Όχι! Γιατί πηγαίναμε για εκλογές και ίσως δεν θα έπρεπε να ενοχλήσουμε την τότε κυβέρνηση…
Μάρτιος του 2019 ανακοινώσεις Δημάρχου (συνέντευξη με Μαβίδη):
«Ανάπλαση της περιοχής του σιδηροδρομικού σταθμού στην πόλη της Λάρισας, δημιουργία εμπορευματικού κέντρου στο Κουλούρι και διερεύνηση εναλλακτικής διέλευσης των αμαξοστοιχιών, περιλαμβάνει ο οδικός χάρτης, στον οποίο έχουν καταλήξει ο δήμος Λαρισαίων, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών….»
Και σήμερα πάλι, το θέμα της συζήτησης την ίδια επικεφαλίδα έχει, «οδικός χάρτης».
Ο κ.Δήμαρχος επανέλαβε τις δεσμεύσεις του κ.Βούρδα:
«Η ΕΡΓΟΣΕ άμεσα εκπονεί ειδική μελέτη σκοπιμότητας για τη διερεύνηση εναλλακτικών σεναρίων με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση της Λάρισας, σε συνδυασμό με την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής διέλευσης μέσα από την πόλη.
Η μελέτη θα εκπονηθεί με πρωτοβουλία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, καθώς διασφαλίστηκαν οι σχετικοί πόροι και θα επικεντρώνεται στην εξέταση ρεαλιστικών λύσεων, που αφ’ ενός θα μειώνουν την όχληση των κατοίκων, όπως για παράδειγμα θα συμβεί εάν υλοποιηθεί η βύθιση ή η υπερύψωση της σιδηροδρομικής γραμμής, όπου απαιτείται.
Η μελέτη θα ανατεθεί εντός του Απριλίου 2019 και θα ολοκληρωθεί εντός του φθινοπώρου του 2019. Ο ορίζοντας σχεδιασμού είναι το 2020, ώστε μέχρι το 2023 να μπορέσει η Λάρισα να αποκτήσει τις κατάλληλες σιδηροδρομικές υποδομές που θα εξασφαλίζουν τα μέγιστα δυνατά οφέλη για την πόλη…»
Ιούλιος του 2019 εκλογές και νέα Κυβέρνηση!
14 Φεβρουαρίου του 2019: 19χρονος παρασύρεται από αμαξοστοιχία στο τέλος της οδού Κάρλας, στην Τούμπα!
Από τον Οκτώβριο του 2021 αρχίζει η επικοινωνία με τον καθηγητή του ΑΠΘ τον κ.Πυργίδη --- Νοέμβριος του 2021 ---- Δεκέμβριος του 2021. Αποτέλεσμα; Κανένα δυστυχώς…
21 Ιουνίου του 2022:Το δυστύχημα με την παράσυρση του αυτοκινήτου από αμαξοστοιχία κοντά στην Κάρλας και πάλι.
Δεν βλέπουμε κάποιες παρεμβάσεις του Δήμου προς την Κυβέρνηση, ούτε κάποιες πρωτοβουλίες καθώς τα πάντα έχουν παγώσει.
Σεπτέμβριος του 2022: 21χρονος παρασύρεται από τρένο στον Προφήτη Ηλία, μέσα στην πόλη.
Δεν θα έπρεπε, τότε, για παράδειγμα να απευθυνθεί στον Υπουργό; Στον ίδιο τον Πρωθυπουργό;
Ιανουάριος του 2023: Ο Δήμαρχος παρουσιάζει το όραμά του για την πόλη από όπου απουσιάζει οποιαδήποτε αναφορά στο πρόβλημα των γραμμών!
Μάρτιος του 2023: Η τραγωδία
Αυτό είναι ένα χρονολόγιο περιστατικών που έχουν να κάνουν με τη διέλευση των σιδηροδρομικών γραμμών μέσα από την πόλη.
Το συμπέρασμα:
Στην αρχή της θητείας σας, κ.Δήμαρχε, αδιαφορήσατε!
Στη συνέχεια δεχθήκατε τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα!
Μετά αμελήσατε!
Και στο τέλος συμβιβαστήκατε, βγάζοντας από τις προτεραιότητές σας το θέμα!
Σήμερα η τραγωδία των Τεμπών σας αναγκάζει να ξαναβάλετε στην ατζέντα το θέμα και να κάνετε αυτά που οφείλατε να είχατε κάνει εδώ και εννέα χρόνια:
Να κινητοποιήσετε όλη την πόλη, να συνομιλήσετε, να συμφωνήσετε με όλους και να κινηθείτε από κοινού με τις τοπικές δυνάμεις για να διεκδικήσετε λύσεις.
Σημειώνω απλά ότι όλα αυτά συμβαίνουν παραμονές των εκλογών…
Μετά από όλα αυτά, νομίζω δεν έχει μεγάλη αξία να επαναλάβω και σήμερα τις θέσεις μας –όχι γιατί αδιαφορώ για το θέμα, αλλά γιατί τις εκθέσαμε δημοσίως αναλυτικά, τόσο στην προηγούμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, όσο και στη σύσκεψη με τους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων.
Θα πω τούτο μόνο: οφείλουμε να λύσουμε το πρόβλημα ΧΘΕΣ -και όχι με επικοινωνιακές πομφόλυγες και διαβουλεύσεις επί διαβουλεύσεων.
Αν έχετε σκοπό, αν έχουμε σκοπό να ξεκινήσουμε, αύριο κιόλας, είμαι πρόθυμος να έρθω στο γραφείο σας, να μαζέψω τα μανίκια και να ξεκινήσουμε αμέσως όλοι.
Θεωρώ ότι οι δηλώσεις του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, Κώστα Αγοραστού, για την έναρξη της τοποθέτησης των ηχοπετασμάτωνκατά μήκος 10 χλμ στο σιδηροδρομικό δίκτυο που περνάει μέσα από τον αστικό ιστό της Λάρισας, μας δείχνουν τον δρόμο.
Οφείλουμε και ως δήμος να γίνουμε ρεαλιστές και να δείξουμε ανάλογη αποφασιστικότητα με αυτήν του Περιφερειάρχη.
Μόνον έτσι η πόλη θα αρθεί στο ύψος των περιστάσεων.
Κλείνοντας, η μελέτη για την εξεύρεση των λύσεων είναι το πρώτο που πρέπει να υλοποιηθεί, με συνεργασία Υπουργείου, ΟΣΕ, Περιφέρειας Θεσσαλίας, Δήμου, ΤΕΕ –έχουμε αξιόλογο επιστημονικό προσωπικό μέσα στην ίδια μας την πόλη, οφείλουμε να το αξιοποιήσουμε.
Σας ευχαριστώ.»