«Η απάντηση του κ. Φίλη τόσο για το ζήτημα της κατάργησης των μαθητικών παρελάσεων όσο και της τύχης του μαθήματος των Θρησκευτικών κάθε άλλο παρά καθησυχαστική είναι. Αντιθέτως, επιβεβαιώνει εμμέσως ότι και για τα δύο θέματα υπάρχουν συγκεκριμένες στοχεύσεις, που εκπορεύονται από τις ιδεοληψίες της ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ αλλά επιχειρείται να παρουσιαστούν με το περίβλημα του εκσυγχρονισμού ή και της αναβάθμισης. Ας γνωρίζουν, όμως, ότι οι μάσκες έχουν πέσει και η ελληνική κοινωνία τους έχει πια καταλάβει». Τα παραπάνω τονίζει ο υπεύθυνος του Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, με αφορμή την απάντηση που έλαβε από τον υπουργό Παιδείας κ. Νίκο Φίλη, σε σχετική ερώτηση.

Στην απάντησή του ο κ. Φίλης για τις μαθητικές παρελάσεις επιβεβαιώνει ότι «πέραν των δημοσιευμάτων στον ημερήσιο έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο» υπάρχουν και διάφορες σκέψεις και ιδέες(!) «που ενδεχομένως διατυπώνονται και ανταλλάσσονται σε επίπεδο Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου», αν και, προφανώς έως σήμερα, «δεν υφίσταται κάποια νομοθετική πρωτοβουλία ή απόφαση του ΥΠ.Π.Ε.Θ., η οποία: i. να αφορά σε αναθεώρηση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου, το οποίο διέπει τις μαθητικές παρελάσεις και ii. να αναφέρεται σε κατάργηση τους».

Για το μάθημα των θρησκευτικών ο αρμόδιος υπουργός, παραδέχεται ότι το μάθημα θα αλλάξει λόγω «δημοκρατίας» και «γεωπολιτικών αλλαγών» (!;). Συγκεκριμένα λέει: 

«Σε ένα πλουραλιστικό και δημοκρατικό σχολείο, που σέβεται τη θρησκευτική ετερότητα, και μάλιστα με πλήρη συνείδηση της σύγχρονης ελληνικής και ευρωπαϊκής πολιτιστικής πραγματικότητας, αλλά και των όσων διαδραματίζονται στην ευρύτερη γεωπολιτική μας περιοχή, το μάθημα των Θρησκευτικών χρειάζεται οπωσδήποτε να συμπεριλαμβάνεται ως υποχρεωτικό μάθημα στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του δημόσιου σχολείου, λαμβάνοντας υπόψη:

α. την ορθόδοξη θρησκευτική και πολιτισμική ιδιοπροσωττία του λαού μας, 

β. τις άλλες χριστιανικές παραδόσεις και

γ. ορισμένα άλλα θρησκεύματα, τα οποία ενδιαφέρουν ιδιαίτερα την ελληνική κοινωνία από ιστορική και πολιτισμική άποψη».

Ως εκ τούτου «προς αυτή την κατεύθυνση, αποφασίστηκε η δημιουργία ειδικής επιτροπής του ΙΕΠ για την εξέταση του περιεχομένου και την αναβάθμιση του μαθήματος των Θρησκευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, της οποίας το έργο είναι σε πλήρη εξέλιξη και το πόρισμα της αναμένεται να παραδοθεί στον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, αφού προηγηθούν συζητήσεις και διαβουλεύσεις και διαβουλευθεί με αντιπροσωπεία της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος αλλά και με κάθε ενδιαφερόμενο φορέα, ύστερα από αίτημα του προς την Επιτροπή. Ακολούθως, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ως αρμόδιος συμβουλευτικός και γνωμοδοτικός φορέας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, θα κληθεί να εισηγηθεί σχετικά με το περιεχόμενο και τον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών, ώστε αυτό να ανανεωθεί και να εμπλουτιστεί με βάση τις ανάγκες της σύγχρονης ελληνικής εκπαίδευσης. Στην προοπτική αυτή το πολιτισμικό κλίμα και η Παράδοση της Ορθοδοξίας θα έχουν ασφαλώς κεντρική θέση στο μάθημα των Θρησκευτικών, το οποίο θα διευρυνθεί σε σχέση και αναφορά με τα άλλα παγκόσμια θρησκεύματα και με το θρησκευτικό φαινόμενο εν γένει. Στο πλαίσιο αυτό είναι δεδομένος ο υποχρεωτικός χαρακτήρας του μαθήματος των Θρησκευτικών».

Τέλος, αναφέρει ότι «για τον σκοπό αυτό έχει ήδη πραγματοποιηθεί συνάντηση και διαβούλευση με την αντιπροσωπεία της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, η οποία προσήλθε στις 8 Απριλίου 2016 στο ΙΕΠ και παρουσίασε τις θέσεις της και συζήτησε με την εν λόγω Επιτροπή του ΙΕΠ για το ζήτημα της αναβάθμισης του μαθήματος των Θρησκευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση».