Το θέμα της “υπερφορολόγησης των εταιρικών αυτοκινήτων” φέρνει στη βουλή με ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομικών κ. Ευκλείδη Τσακαλώτο, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, βουλευτής Ν. Λάρισας, κ. Χρήστος Κέλλας, συνυπογράφοντας σχετική ερώτηση του βουλευτή Ν. Λευκάδας κ. Αθανάσιου Καββαδά.
Οι ερωτώντες βουλευτές αναφέρουν πως “η αξία της παραχώρησης ενός οχήματος σε εργαζόμενο ή εταίρο ή μέτοχο από ένα φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα εντός του φορολογικού έτους, υπολογίζεται με το νέο τρόπο ως ποσοστό της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων (ΛΤΠΦ) του οχήματος με βάση την παρακάτω κλίμακα:
α) για ΛΤΠΦ από 0 έως 12.000 ευρώ ως ποσοστό τέσσερα τοις εκατό (4%) της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,
β) για ΛΤΠΦ από 12.001 έως 17.000 ευρώ ως ποσοστό επτά τοις εκατό (7%) της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,
γ) για ΛΤΠΦ από 17.001 έως 20.000 ευρώ ως ποσοστό δεκατέσσερα τοις εκατό (14%) της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,
δ) για ΛΤΠΦ από 20.001 έως 25.000 ευρώ ως ποσοστό δεκαοκτώ τοις εκατό (18%) της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,
ε) για ΛΤΠΦ πλέον των 25.001 ευρώ ως ποσοστό είκοσι δύο τοις εκατό (22%) της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα, ανεξάρτητα αν το όχημα ανήκει στην επιχείρηση ή είναι μισθωμένο με οποιονδήποτε τρόπο στα ανωτέρω πρόσωπα.
Στη Λιανική Τιμή προ Φόρων οχήματος συμπεριλαμβάνεται και η αξία του προαιρετικού (EXTRA) εξοπλισμού, προ Φ.Π.Α. και το τέλος ταξινόμησης. Από τη φορολόγηση εξαιρούνται τα οχήματα που παραχωρούνται αποκλειστικά για επαγγελματικούς σκοπούς, όπως για παράδειγμα τα «toolcars», τα οχήματα μεταφοράς προσωπικού, τα οχήματα testdrive κλπ., υπό την προϋπόθεση όμως ότι έχουν Λιανική Τιμή προ Φόρων έως 12.000 ευρώ (ΠΟΛ 1045/2017)”.
Οι βουλευτές του κόμματος της Αξιωματικής αντιπολίτευσης τονίζουν πως “με τις ανωτέρω διατάξεις η φορολόγηση των παροχών σε είδος εταιρικών αυτοκινήτων τροποποιήθηκε επί το επαχθέστερον, προκαλώντας τεράστια προβλήματα σε χιλιάδες εργαζομένους επιχειρήσεων, οι οποίοι επιβαρύνονται με επιπλέον φορολογητέο εισόδημα λόγω της αξίας του εταιρικού αυτοκινήτου που τους παραχωρούν οι εταιρείες ως απαραίτητο εργαλείο για την εργασία τους. Χαρακτηριστικό είναι ότι η επιπλέον φορολογική επιβάρυνση είναι τόσο υψηλή που ορισμένοι εργαζόμενοι χάνουν έως και ένα μισθό το χρόνο. Δεν λαμβάνεται όμως με τον τρόπο αυτό υπόψη ότι η πλειονότητα των εργαζομένων στους οποίους παρέχεται εταιρικό αυτοκίνητο είναι χαμηλόμισθοι με αποτέλεσμα να επιβαρύνονται σημαντικά από το συγκεκριμένο φορολογικό μέτρο. Επιπροσθέτως, οι συγκεκριμένοι φορολογούμενοι πλήττονται και από τη μείωση του αφορολόγητου από τα 9.545 Ευρώ στα 8.636 Ευρώ”.
Τέλος οι βουλευτές της ΝΔ ζητούν από τον αρμόδιο Υπουργό να “επαναπροσδιορίσει τον τρόπο φορολόγησης των εταιρικών αυτοκινήτων και να επαναφέρει τις ρυθμίσεις της παραγράφου 2, του άρθρου 13, του νόμου 4172/2013, με τις εξαιρέσεις των αυτοκινήτων όπως αυτές διευκρινίστηκαν με την ΠΟΛ1219/6.10.2014”.