«Η υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή του βορείου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65) είναι ακόμη ένα βήμα προς την ολοκλήρωση ενός εμβληματικού έργου για τη Θεσσαλία, αλλά και όλη τη χώρα.
Μέσα στο επόμενο διάστημα, η αναπτυξιακή δυναμική της περιφέρειάς μας θα μπει σε νέα τροχιά, καθώς, ο ολοκληρωμένος οδικός άξονας ανοίγει νέους δρόμους για τα αγροτικά μας προϊόντα, τις υπηρεσίες, αλλά και τον τουρισμό», σημειώνει ο πρόεδρος του ΤΕΕ Κεντρικής & Δυτικής Θεσσαλίας, Νίκος Παπαγεωργίου.
Χαιρετίζοντας την υπογραφή της σύμβασης, ο κ.Παπαγεωργίου υπογραμμίζει τη σημαντικότητα του συγκεκριμένου έργου για τη Θεσσαλία.
«Για εμάς, τους μηχανικούς της Θεσσαλίας, η ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου έχει ιδιαίτερη σημασία, διότι οραματιστήκαμε τη σύνδεση της Θεσσαλίας με τη Δυτική Πύλη της Ελλάδας προς την Ευρώπη, τη σύνδεση του λιμανιού του Βόλου με το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και από εκεί με τους οικονομικούς και εμπορικούς δρόμους της Γηραιάς Ηπείρου, ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 1960.
Αισθανόμαστε δικαιωμένοι για την επιμονή και την προσπάθεια τη δική μας, αλλά και των φορέων της Θεσσαλίας, όλα τα προηγούμενα χρόνια.
Πρόκειται για ένα έργο με τεράστια οφέλη για τους τέσσερις θεσσαλικούς νομούς, που θα επιτρέπει την ασφαλή και γρήγορη μετακίνηση όλων των Ελλήνων πολιτών, αλλά και των επισκεπτών της Κεντρικής Ελλάδας.
Συγχαίρουμε την κυβέρνηση και την τοπική αυτοδιοίκηση για τα αντανακλαστικά που επέδειξαν και την αποφασιστικότητά τους για την ολοκλήρωση του Ε65», τονίζει ο πρόεδρος του ΤΕΕ ΚΔΘ.
Μεταφορές, τουρισμός, εμπόριο, παραγωγή αγροτικών προϊόντων είναι μερικοί μόνον από τους τομείς οικονομικής δραστηριότητας της Θεσσαλίας που επηρεάζονται θετικά από την ολοκλήρωση του έργου, όπως τονίζει ο κ. Παπαγεωργίου.
Το έργο
Με την κατασκευή του Βόρειου τμήματος, μήκους 70,5 χλμ, θα ολοκληρωθεί ο Ε65, ενώνοντας δύο κύριους οδικούς άξονες, δηλαδή, την Εγνατία οδό με την ΠΑΘΕ.
Το έργο έχει προϋπολογισμό 442 εκατομμύρια ευρώ και η κατασκευή του προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε τρία χρόνια.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ, ενώ συγκεκριμένα θα κατασκευαστούν δύο σήραγγες με συνολικό μήκος 65μ και 400μ., δύο σήραγγες με εκσκαφή και επανεπίχωση ( cut & cover ) με συνολικό μήκος 264μ και 180μ ανά διεύθυνση, 31 γέφυρες/ άνω διαβάσεις, εξι κόμβοι (Βασιλική, Καλαμπάκα, Γρεβενών, Οξύνεια, Αγιόφυλλο – Καρπερό, Εγνατία), θα ολοκληρωθεί ο κόμβος Τρικάλων, δύο κέντρα Εκμετάλλευσης και Συντήρησης (ΚΕΣ), ένας Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Οξύνεια) και τρεις πλευρικοί σταθμοί, ενώ σε όλο το μήκος του έργου θα κατασκευασθούν και χώροι Στάθμευσης και Ανάπαυσης, καθώς και νέο δευτερεύον οδικό δίκτυο (εξυπηρέτησης και κάθετων αξόνων) για την εξυπηρέτηση των γειτονικών περιοχών.