«Φαίνεται ότι αρκετοί συνεχίζουν να νοσταλγούν την εποχή των παχέων αγελάδων, με τα δανεικά και πιστεύουν ότι μπορεί να επανέλθει. Τους τελευταίους μήνες, όμως, όσα δραματικά και τραγελαφικά παρακολουθούμε πιστεύω ότι πρέπει να προσγειώνουν και τους τελευταίους αιθεροβάμονες. Βλέπουμε το θέατρο του παραλόγου που παίζεται με την πρώην τρόικα και νυν ‘‘θεσμούς’’. Από το 980 εκ. του μαίηλ Χαρδούβελη πήγαμε στα 5.5 δις του καλοκαιριού και στα συν 3,5 δις ως εγγύηση σήμερα». Τα παραπάνω δήλωσε, μεταξύ άλλων ο Τομεάρχης Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος κατά τον χαιρετισμό του, εκ μέρους του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης και Προέδρου της ΝΔ κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, στην Ημερίδα του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, που είχε θέμα «Η θέση και η προοπτική της οικονομικής επιστήμης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση». 

Ο κ. Χαρακόπουλος τόνισε, επίσης, ότι «Νομίζω ότι όλοι συμφωνούμε πως έχουμε φθάσει σε ένα οριακό σημείο. Οι αλλαγές που πρέπει να κάνουμε δεν είναι απλά επιβεβλημένες, είναι πια ζήτημα επιβίωσης. Το νέο αναπτυξιακό πρότυπο της χώρας δεν μπορεί παρά να είναι ανταγωνιστικό και βιώσιμο στις νέες συνθήκες, που έχει προκαλέσει η παγκοσμιοποίηση αλλά και η κρίση που ταλανίζει την παγκόσμια οικονομία. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αφήσουμε πίσω μας παθογένειες του παρελθόντος». Και ο κ. Χαρακόπουλος πρόσθεσε ότι «η λύση είναι στο χέρι μας και μόνον, και προϋποθέτει την απελευθέρωση των δημιουργικών δυνάμεων της παραγωγής. Ο δρόμος προς την ανάπτυξη απαιτεί την υπέρβαση λογικών υπερφορολόγησης και διόγκωσης του κράτους με αντιπαραγωγικές δραστηριότητες». 

Τέλος ο Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ υπογράμμισε ότι «η καθολική και ολόπλευρη μόρφωση στις διάφορες βαθμίδες της εκπαίδευσης μπορεί να αποτελέσει οδηγό αρχικής επιλογής επιστήμης για κατάρτιση αλλά και επανακατάρτιση, που μπορούν να οδηγήσουν τον νέο πολίτη σε πιο εύκολη απορρόφησή του από την αγορά εργασίας. Στο πλαίσιο αυτό, είναι αναγκαία η παροχή βασικής γνώσης από τις οικονομικές, πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες και με ιδιαίτερα μαθήματα. Αναγκαία είναι και η καλλιέργεια φορολογικής συνείδησης από τα μαθητικά χρόνια και η προσέγγιση των μαθητών, στην υποχρεωτική εκπαίδευση, με καινοτομίες που αφορούν την ανάπτυξη πρωτοβουλιών, νοοτροπίας και δεξιοτήτων επιχειρηματικότητας και δημιουργικότητας, η ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ της εκπαίδευσης και των επιχειρήσεων και η δημιουργία επιχειρήσεων μικρής κλίμακας υπό τη διαχείριση μαθητών».