Ο Υπεύθυνος του Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, με αφορμή την εισήγηση του Προέδρου της λεγομένης «Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία» κ. Αντώνη Λιάκου στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τη λειτουργία «Τράπεζας Θεμάτων», έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Χαιρόμαστε που αναγνωρίζεται, έστω και καθυστερημένα, η χρησιμότητα μιας εκπαιδευτικής καινοτομίας που εισήγαγε η Νέα Δημοκρατία. Ο ΣΥΡΙΖΑ και οι λασπολόγοι του, που διέβαλαν το θεσμό, θα ζητήσουν συγγνώμη;
Θυμίζουμε ότι η “Τράπεζα Θεμάτων”, που θεσπίσθηκε με το νόμο 4186/2013, δέχθηκε ισοπεδωτική πολεμική από την αριστερά. Μάλιστα, ο κ. Μπαλτάς, τον Φεβρουάριο του 2015, όχι μόνον υποστήριξε στη Βουλή ότι “δεν υπάρχει μεγαλύτερη διάλυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας από την Τράπεζα Θεμάτων”, αλλά έφτασε στο σημείο να πετά λάσπη υποστηρίζοντας ότι “η τράπεζα θεμάτων δεν έγινε για να βοηθήσει την εκπαίδευση” αλλά “για να πληρωθούν” κάποιοι.
Η αξιοποίηση της “Τράπεζας θεμάτων” σε διαδικασίες εκπαιδευτικής αξιολόγησης αποτελεί συνήθη πρακτική στον διεθνή χώρο. Είναι εργαλείο βελτίωσης της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος και διασφάλισης της ισότητας ευκαιριών πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Η θεσμοθέτηση και η λειτουργία της “Τράπεζας Θεμάτων” στην ελληνική εκπαίδευση αποσκοπούσε στην κάλυψη όλης της διδακτέας ύλης από όλα τα σχολεία, ώστε να μη δημιουργούνται μαθησιακά κενά από τάξη σε τάξη, στην ενίσχυση της αντικειμενικότητας και αξιοπιστίας των εξετάσεων, αλλά και στη διαπίστωση του βαθμού επίτευξης των μαθησιακών στόχων, που τίθενται από τα αναλυτικά προγράμματα.
Η “Τράπεζα Θεμάτων” είναι συνδεμένη και με τον εξορθολογισμό της διδακτέας ύλης. Ο στόχος είναι να υπάρχει επαρκής χρόνος για την κάλυψη του συνόλου της ύλης σε κάθε τάξη, έτσι ώστε να μη δημιουργούνται στους μαθητές μαθησιακά κενά και να μη χρειάζεται καμιά οικογένεια να καταφύγει στην παραπαιδεία.
Επομένως, η εφαρμογή της “Τράπεζας Θεμάτων” σε όλα τα μαθήματα αναβαθμίζει το Λύκειο και ενισχύει το μορφωτικό του χαρακτήρα και την αυτονομία του. Το Λύκειο δεν μπορεί να σταματήσει να προετοιμάζει τους μαθητές και για την επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα και η “Τράπεζα Θεμάτων”, για όσο καιρό λειτούργησε, αγκαλιάστηκε από το μεγαλύτερο μέρος της εκπαιδευτικής κοινότητας, αφού άλλαξε εντελώς το μαθησιακό κλίμα και μεταξύ άλλων συνέβαλε ώστε να πάψει για πολλούς μαθητές η φοίτηση στο σχολείο να είναι πάρεργο.
Ο κ. Μπαλτάς ως υπουργός Παιδείας κατήργησε στην ουσία την “Τράπεζα Θεμάτων”, και επιπλέον επανέφερε την ακώλυτη προαγωγή στο Λύκειο με γενικό μέσο όρο σε όλα τα μαθήματα το 9.5. Η “χαλάρωση” που επακολούθησε, διέλυσε κάθε έννοια γενικής μόρφωσης στο Λύκειο.
Έστω και με χρονοκαθυστέρηση, ελπίζουμε να αντιληφθούν το λάθος τους και να μην υπαναχωρήσουν στην εφαρμογή της “Τράπεζας Θεμάτων”, λόγω των γνωστών ιδεολογικών τους αγκυλώσεων και των ενστάσεων του συνδικαλιστικού τους βραχίονα στην εκπαίδευση».