«Πιστεύω ότι πρέπει να δούμε την ανάγκη αλλαγών που θα μετατρέψουν το σχολείο από χώρο αποστήθισης γνώσεων, σε ζωντανό οργανισμό που θα προετοιμάζει τους αυριανούς ολοκληρωμένους ανθρώπους και ενεργούς πολίτες. Άλλωστε, η βαθιά κρίση που βιώνουμε, μας ωθεί σε βαθιές αναπροσαρμογές». Τα παραπάνω τόνισε, μεταξύ άλλων, ο Τομεάρχης Παιδείας καΙ Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, χαιρετίζοντας εκ μέρους του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης κ. Κυριάκου Μητσοτάκη το 3ο Επιστημονικό Συνέδριο της Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων.
Ο Τομεάρχης Παιδείας τόνισε ακόμη πως «σε μια κοινωνία η οποία παρουσιάζει πολλαπλά συμπτώματα παθογένειας και δυσλειτουργίας είναι αδύνατον ο τομέας της παιδείας να παραμείνει αλώβητος. Θα έλεγα ότι αντιθέτως, πολλά από τα αρνητικά φαινόμενα, τα οποία όλους μάς λυπούν, έχουν ως αιτία τους τα προβλήματα του εκπαιδευτικού συστήματος. Αν επομένως, επιθυμούμε ειλικρινώς να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα, οφείλουμε να δούμε με καθαρή ματιά τι πρέπει να αλλάξει στην παιδεία. Και να προχωρήσουμε στις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις απαλλαγμένοι από ιδεοληψίες και αγκυλώσεις δεκαετιών. Μεταρρυθμίσεις που θα έχουν ως πυρήνα της φιλοσοφίας τους την επιβράβευση της εργατικότητας, της ικανότητας, της αριστείας. Που θα υπερβαίνουν ισοπεδωτικές αντιλήψεις με «προοδευτική προβιά», που επιβραβεύουν την ήσσονα προσπάθεια, τη στασιμότητα και τη συντήρηση».
Ο κ. Χαρακόπουλος υπογράμμισε πως κατανοεί «ότι ίσως είναι δύσκολο να συμφωνήσουν όσοι επιμένουν σε παγκόσμιες πρωτοτυπίες, οι οποίες δεν μας τιμούν. Όμως, νομίζω ότι έχει σημάνει προ πολλού το ρολόι του τέλους για όλη αυτή την περίοδο με τα περίεργα και τα ευτράπελά της. Κάθε καθυστέρηση, με όποια πρόφαση, δικαιολογία ή μικροκομματικό υπολογισμό, το μόνο που πετυχαίνει είναι η όξυνση των υφιστάμενων προβλημάτων». «Άλλωστε» τόνισε «τα διδάγματα από άλλους τομείς, όπως η οικονομία και το μεταναστευτικό, μας διδάσκουν ότι το να προσπαθείς να αγνοήσεις την πραγματικότητα είναι σαν να χτυπάς το κεφάλι σου στον τοίχο. Θέλω να ελπίζω ότι η τριβή με την διακυβέρνηση ωριμάζει τους ανθρώπους, που συνειδητοποιούν κάποια στιγμή ότι είναι άλλο η βολική λαϊκίστικη αντιπολίτευση, όπου λες και …μια κουβέντα παραπάνω, κι άλλο η άσκηση διοίκησης, και μάλιστα σε συνθήκες κρίσης».
Και κατέληξε πως «ακρογωνιαίος λίθος των όποιων αλλαγών είναι η εμπέδωση της αξιοκρατίας σε όλη την εκπαιδευτική κλίμακα. Εκεί βρίσκεται το Άλφα και το Ωμέγα της αποτελεσματικής διαδικασίας. Αν μπορέσουμε να επιτύχουμε την επιβολή ενός αξιοκρατικού πλαισίου λειτουργίας, θα έχουμε κάνει ένα σημαντικό βήμα για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος σε μεσοπρόθεσμο διάστημα».