«Τη στιγμή που οι καταστροφικές πολιτικές της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ οδηγούν σε νέο υφεσιακό κύκλο την οικονομία και αυξάνουν την ανεργία, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν αξιοποιεί τη δυνατότητα διασύνδεσης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας μέσω των Προγραμμάτων Μαθητείας» τονίζει ο Τομεάρχης Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος με αφορμή σχετική ερώτηση στον υπουργό Παιδείας κ. Νίκο Φίλη που συνυπογράφει και ο Συντονιστής της Ο.Δ.Ε. Μορφωτικών Υποθέσεων, βουλευτής Επικρατείας κ. Θεόδωρος Φορτσάκης. 

Ο κ. Χαρακόπουλος υπογραμμίζει επίσης ότι «με το θεσμό που θεσπίστηκε το 2013, οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ αποκτούν δεξιότητες που ζητά η αγορά εργασίας μέσω της άσκησής τους σε επιχειρήσεις, και ταυτόχρονα, μπορούν να αναβαθμίσουν το πτυχίο τους σε αντίστοιχο των ΙΕΚ. Οι απόφοιτοι στη διάρκεια της μαθητείας τους λαμβάνουν αμοιβή από πόρους του ΕΣΠΑ. Η καθυστέρηση που επιδεικνύει το υπουργείο Παιδείας στη λειτουργία πιλοτικής Τάξης Μαθητείας στερεί από τους απόφοιτους των ΕΠΑΛ τη διασύνδεσή τους με την αγορά εργασίας, αδρανοποιεί ένα σημαντικό αναπτυξιακό εργαλείο για την ελληνική οικονομία και δημιουργεί κίνδυνο απώλειας κοινοτικών κονδυλίων, με βάση τις διεθνείς υποχρεώσεις που έχει αναλάβει η χώρα μας».   

Τα στελέχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης ζητούν να πληροφορηθούν αν έχει ξεκινήσει η υλοποίηση της πιλοτικής Τάξης Μαθητείας και αν έχει εκδοθεί η σχετική ΚΥΑ. 

Οι ερωτώντες βουλευτές υπενθυμίζουν ότι η Κυβέρνηση με το νόμο 4366/2016 κύρωσε την από 30-12-2015 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου στο άρθρο 3 της οποίας ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στη λειτουργία πιλοτικής Τάξης Μαθητείας. 

Ωστόσο, όπως υπογραμμίζουν, «με βάση την αιτιολογική έκθεση του νόμου οι διατάξεις νομοθετήθηκαν με την επείγουσα διαδικασία της ΠΝΠ διότι: ‘‘συντρέχει επιτακτική ανάγκη, λόγω αναληφθεισών υποχρεώσεων της χώρας, να εφαρμοσθεί πιλοτικό πρόγραμμα της Τάξης Μαθητείας, το οποίο προβλέπεται να ξεκινήσει τον Φεβρουάριο του 2016 και να τελειώσει τον Δεκέμβριο του 2016, καλύπτοντας μέρος δύο (2) σχολικών ετών’’».

Επιπλέον, καλούν τον αρμόδιο υπουργό να απαντήσει:

1) Για ποιο λόγο στην πιλοτική εφαρμογή του θεσμού αποκλείεται από την Ενισχυτική Εργαστηριακή Εκπαίδευση της Μαθητείας το εκπαιδευτικό προσωπικό του ΟΑΕΔ; Σχετίζεται αυτή η απόφαση με την εισήγηση της ομάδας για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση που έχει συσταθεί στο πλαίσιο του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, βάσει της οποίας θα συνεχίσουν να λειτουργούν οι ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ για μία πενταετία ακόμη;  

2) Πώς προτίθεται η Κυβέρνηση να αξιοποιήσει στην Τάξη Μαθητείας για τους απόφοιτους των ΕΠΑΛ το εκπαιδευτικό προσωπικό του ΟΑΕΔ το οποίο κατέχει ειδική τεχνογνωσία από την εφαρμογή του θεσμού της μαθητείας στις Επαγγελματικές Σχολές του ΟΑΕΔ;