Ποιος είναι ο λόγος που έχει καθυστερήσει το υπουργείο παιδείας να καταβάλει την ετήσια τακτική επιχορήγηση στο ΙΝΕΔΙΒΙΜ. μέσω της οποίας καλύπτεται η λειτουργία των Δημοσίων ΙΕΚ και πότε θα δοθεί λύση στο ζήτημα, ώστε να καταβληθούν οι αμοιβές στους εκπαιδευτές των ΔΙΕΚ, οι οποίοι είναι απλήρωτοι για ένα εξάμηνο, ζητά να πληροφορηθεί, μεταξύ άλλων, με ερώτησή του ο Τομεάρχης Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος. Την ερώτηση, που απευθύνεται στους υπουργούς Παιδείας κ. Νίκο Φίλη και Οικονομίας κ. Γιώργο Σταθάκη, συνυπογράφουν ο Συντονιστής της ΟΔΕ Μορφωτικών Υποθέσεων, βουλευτής Επικρατείας, κ. Θεόδωρος Φορτσάκης και οι 11 βουλευτές της ΝΔ που μετέχουν στην Μορφωτικών. 

Οι ερωτώντες βουλευτές αναφέρουν ότι «η Αρχική Επαγγελματική Κατάρτιση αποτελεί βασικό πυλώνα του μη τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος μέσω του οποίου χιλιάδες νέες και νέοι βρίσκουν πρόσβαση στην αγορά εργασίας. Η αποτελεσματική λειτουργία των ΙΕΚ και η σύνδεση της κατάρτισης που προσφέρουν με τις ανάγκες της πραγματικής οικονομίας είναι κρίσιμος παράγοντας για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας». 

Ωστόσο, τονίζεται στην ερώτηση «η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με την πολιτική της πρακτική και την αδιαφορία που επιδεικνύει απαξιώνει τα Δημόσια ΙΕΚ, αλλά και την Αρχική Επαγγελματική Κατάρτιση συνολικά. Τα ΙΕΚ λειτουργούν χωρίς προγράμματα σπουδών, το εκπαιδευτικό προσωπικό των Δημοσίων ΙΕΚ είναι απλήρωτο ένα εξάμηνο, μέριμνα για τη χρηματοδότηση της πρακτικής άσκησης δεν υπάρχει».  

Τονίζεται δε ότι «άμεση προοπτική αξιοποίησης των κονδυλίων ΕΣΠΑ για την αναβάθμιση του πλαισίου και της λειτουργίας των ΙΕΚ δεν διαφαίνεται καθώς η χώρας μας δεν έχει εκπληρώσει την αιρεσιμότητα στην επενδυτική προτεραιότητα 10.4 του Ε.Π. ‘‘Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού – Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση’’, βάσει της οποίας θα έπρεπε να είχε κατατεθεί έως το τέλος του 2015 στρατηγικό σχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση». 

Και οι βουλευτές καταλήγουν ζητώντας από τους αρμόδιους υπουργούς να απαντήσουν σε μια σειρά κρίσιμων ζητημάτων για το σήμερα και το αύριο των ΙΕΚ: 

1. Γιατί το Υπουργείο Παιδείας δεν αξιοποιεί για την ακαδημαϊκή χρονιά 2015 - 2016 τους οδηγούς σπουδών των ΙΕΚ που έχουν παραχθεί από την Επιτροπή Κατάρτισης Προγραμμάτων Σπουδών ΙΕΚ/ΣΕΚ  και αφήνει τα Δημόσια και Ιδιωτικά ΙΕΚ να λειτουργούν χωρίς προγράμματα σπουδών;

2. Γιατί στην από 18/09/2015 εγκύκλιο της Γ.Γ. Διά Βίου Μάθησης & Νέας Γενιάς για την πρακτική άσκηση των καταρτιζομένων στα ΙΕΚ δεν προβλέπεται πληρωμή των ασκούμενων, κάτι που ίσχυε έως το τέλος του 2015; 

3. Για ποιο λόγο δεν έχει εκδοθεί πρόσκληση από τη Διαχειριστική Αρχή του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού – Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» για τη χρηματοδότηση της πρακτικής άσκησης των ΙΕΚ στο πλαίσιο της προγραμματικής περιόδου 2014 – 2020; 

4. Πότε προβλέπεται η εκπλήρωση της αιρεσιμότητας  στην επενδυτική προτεραιότητα 10.4 του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού – Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση», ώστε να καταστεί δυνατή η απρόσκοπτη χρηματοδότηση της Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης  από το  ΕΣΠΑ;

Την ερώτηση υπογράφουν, εκτός από τον κ. Μ. Χαρακόπουλο και τον κ. Θ. Φορτσάκη και οι βουλευτές: Φλωρίνης κ. Ιωάννης Αντωνιάδης, Άρτης κ. Γιώργος Στύλιος, Β΄ Αθηνών κ. Άννα Καραμανλή, Καστοριάς κ. Μαρία Αντωνίου, Α΄ Θεσσαλονίκης κ. Κώστας Γκιουλέκας, Πιερίας κ. Κώστας Κουκοδήμος, Αρκαδίας κ. Κώστας Βλάσης, Ευρυτανίας κ. Κώστας Κοντογεώργου, Αττικής κ. Γεωργία Μαρτίνου, Δωδεκανήσου κ. Μάνος Κόνσολας και Α΄ Θεσσαλονίκης κ. Έλενα Ράπτη