Ανακοίνωση για τις διακοπές της υδροδότησης λόγω οφειλών εξέδωσε σήμερα Παρασκευή 27 Νοεμβρίου η Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης Ελασσόνας, μετά από ερωτήματα καταναλωτών.
«Εδώ και ένα χρόνο η διοίκηση της επιχείρησης, με τη στήριξη της δημοτικής αρχής και προσωπικά του Δημάρχου Ελασσόνας, έχει προβεί σε αλλεπάλληλες ενημερώσεις σε όλες τις κοινότητες, με τις οποίες καλούσε τους καταναλωτές να τακτοποιήσουν τυχόν οφειλές τους. Η έκκληση της ΔΕΥΑ συνδεόταν με την ανάγκη να ανταποκριθεί και η ίδια στις υποχρεώσεις της, καθώς τα έσοδά της προέρχονται αποκλειστικά από τους λογαριασμούς του νερού και δεν επιτρέπεται οποιαδήποτε άμεση ή έμμεση επιχορήγηση από το Δήμο ή άλλο δημόσιο φορέα.
Μέχρι σήμερα ένας μεγάλος αριθμός οφειλετών ανταποκρίθηκε, ρύθμισε τις οφειλές του και είναι συνεπής στην καταβολή των δόσεων. Ωστόσο, παρά τις τηλεφωνικές οχλήσεις, παρά τις δημόσιες εκκλήσεις και παρά τις προειδοποιήσεις για τη λήψη μέτρων, ένας μεγάλος αριθμός καταναλωτών δεν ανταποκρίθηκε και δεν τακτοποίησε οφειλές που ξεπερνούν τα 1.000 ευρώ.
Για το λόγο αυτό, το Δ.Σ. της επιχείρησης αποφάσισε να αναθέσει σε ιδιώτη εργολάβο τη διακοπή υδροδότησης των καταναλωτών που αδιαφορούν, δεν έχουν προχωρήσει σε ρύθμιση ή έχουν σταματήσει για μεγάλο διάστημα να πληρώνουν το διακανονισμό τους, και έχουν ληξιπρόθεσμη οφειλή άνω των 1.000 ευρώ.
Από την περασμένη Δευτέρα ξεκίνησαν οι διακοπές σε καταναλωτές στην πόλη της Ελασσόνας και θα συνεχιστούν σε κοινότητες του δήμου, όπου υπάρχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές άνω των 1.000 ευρώ.
Ενδεικτικά για την πόλη της Ελασσόνας, παραθέτουμε τα παρακάτω στοιχεία, τα οποία εξηγούν την απόφαση της επιχείρησης να προχωρήσει σε διακοπές υδροδότησης.
Οι καταναλωτές με οφειλή άνω των 1.000 ευρώ στην πόλη της Ελασσόνας ανέρχονται σε 184. Από αυτούς, 54 καταναλωτές ανήκουν στις κατηγορίες ΑΜΕΑ, ΚΕΑ, ΑΑΔΕ, εκκρεμείς ενστάσεις, οι οποίοι εξαιρούνται από τη διαδικασία των διακοπών.
Έτσι, οι διακοπές υδροδότησης που θα πραγματοποιηθούν στην Ελασσόνα ανέρχονται σε 130 με οφειλές που έχουν ως εξής:
Από τους παραπάνω 130 καταναλωτές, οι 79 δεν έχουν προχωρήσει ποτέ σε διακανονισμό και οι 51 έχουν υπογράψει διακανονισμό, αλλά έχουν σταματήσει για μεγάλο διάστημα να πληρώνουν τις δόσεις και τους τρέχοντες λογαριασμούς.
Από τους 79 καταναλωτές χωρίς ρύθμιση οι 53 δεν έχουν πληρώσει κανέναν από τους τελευταίους 21-24 λογαριασμούς και πιο αναλυτικά:
Από τους 51 καταναλωτές με ληξιπρόθεσμες δόσεις, οι 12 δεν έχουν πληρώσει τις τελευταίες 38-47 μηνιαίες δόσεις και πιο αναλυτικά:
Από τα παραπάνω στοιχεία προκύπτει ότι από τις 130 παροχές που θα διακοπούν αναγκαστικά, το 61% αφορά υδρόμετρα καταναλωτών που δεν ανταποκρίθηκαν σε επανειλημμένες οχλήσεις - εκκλήσεις της υπηρεσίας για διακανονισμό της οφειλής, ενώ το 39% αφορά υδρόμετρα καταναλωτών με διακανονισμούς που δεν τηρούνται, με ληξιπρόθεσμες δόσεις και τρέχοντες ληξιπρόθεσμους λογαριασμούς. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 67% όσων δεν ανταποκρίθηκαν και δεν προχώρησαν σε ρύθμιση, έχουν να πληρώσουν λογαριασμό νερού εδώ και 6 χρόνια.
Η ΔΕΥΑΕΛ καλεί για ακόμη μια φορά τους καταναλωτές με οφειλές άνω των 1.000 ευρώ να τακτοποιήσουν άμεσα την οφειλή τους, διαφορετικά τις αμέσως επόμενες ημέρες θα ολοκληρωθεί η προγραμματισμένη διακοπή».