Ο Δήμος Λαρισαίων σε συνεργασία με την Περιφέρεια Θεσσαλίας, την Περιφερειακή Ένωση Δήμων (Π.Ε.Δ.) Θεσσαλίας, την Πανελλήνια Ένωση Γενικών Γραμματέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης «Κλεισθένης» και την Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων, διοργανώνει υπό την αιγίδα της Εθνικής Επιτροπής της UNESCO, Διεθνή συνδιάσκεψη για τη Δια Βίου Μάθηση και τη κοινωνική συνοχή με τίτλο “2nd Larissa Learning City International Conference – 2016”: Seeking common actions in a period of crisis (2η Διεθνής Συνδιάσκεψη η Πόλη που Μαθαίνει 2016: Αναζητώντας κοινές δράσεις σε περίοδο κρίσης). Η συνδιάσκεψη θα πραγματοποιηθεί στις 14 και 15 Οκτωβρίου 2016, στο Αμφιθέατρο της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας “Ιπποκράτης” (Πανεπιστημίου 3, Βιόπολις, ΛΑΡΙΣΑ).
«Η πόλη που μαθαίνει» είναι ένα καινοτόμο σχέδιο που έχει ως σκοπό να παρέμβει δυναμικά στο επίπεδο της Δια Βίου Μάθησης. Ήδη από τον Ιανουάριο του 2016 η πόλη της Λάρισας είναι η πρώτη Ελληνική πόλη που έγινε μέλος του Παγκόσμιου δικτύου της UNESCO «οι πόλεις που μαθαίνουν» (Global Network of Learning Cities – UNESCO) που έχει ως στόχο:
την προώθηση της μάθησης χωρίς αποκλεισμούς από τη βασική έως την τριτοβάθμια εκπαίδευση,
την αναζωογόνηση της μάθησης σε οικογένειες και κοινότητες,
την προαγωγή της μάθησης και στο χώρο εργασίας,
την επέκταση της χρήσης των σύγχρονων τεχνολογιών μάθησης,
τη βελτίωση της ποιότητας και της αριστείας στη μάθηση και
να γαλουχήσει μια κουλτούρα της μάθησης καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής.
Στόχος του 2ου Διεθνούς Συνεδρίου «Η πόλη που μαθαίνει 2016ι» είναι να καλλιεργήσει ένα διεθνή διάλογο πολιτικής μέσω της ανταλλαγής εμπειριών και καλών πρακτικών σχετικά με την οικοδόμηση της δια βίου μάθησης και να μεταφέρει από τη θεωρία στην πράξη καινοτόμες στρατηγικές εφαρμογής της πολιτικής για τη δια βίου μάθηση που να ανταποκρίνονται στις κοινωνικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις.
Στο συνέδριο θα συμμετέχουν εκπρόσωποι του ινστιτούτου δια βίου μάθησης του παγκόσμιου δικτύου της UNESCO, οι βραβευμένες από την UNESCO πόλεις του Swansea (United Kingdom of GB and Northern Ireland) και του Cork (Ireland), επιστήμονες της εκπαίδευσης ενηλίκων διεθνούς κύρους όπως οι καθηγητές Ted Fleming, και Αλέξης Κόκκος, τοπικοί φορείς που συμμετέχουν στις δράσεις, όλες οι Ελληνικές πόλεις που είναι ενταγμένες στο παγκόσμιο δίκτυο της UNESCO, καθώς και αυτές που είναι σε διαδικασία ένταξης ή υλοποιούν προγράμματα Δια Βίου Μάθησης.
Δηλώσεις συμμετοχής -Πληροφορίες
Δευτέρα - Παρασκευή 08.00 - 15.00
Τηλ. 2410 680205 - 2410 680234 Βάγια Νάτσιου
https://learninglarissa2016.wordpress.com
facebook: https://www.facebook.com/learninglarissa
Για την καλύτερη οργάνωση του συνεδρίου οι προεγγραφές θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι 7 Οκτωβρίου με κατάθεση του ποσού των 10€. Μετά το πέρας της παραπάνω ημερομηνίας οι εγγραφές θα γίνονται στο τόπο διεξαγωγής του συνεδρίου (Ιατρική Σχολή Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας, Πανεπιστημίου 3, Βιόπολις, Αμφιθέατρο “Ιπποκράτης” την Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2016, ώρα 16.00 - 17.00 μ.μ., καταβάλλοντας το ποσό των 15 €.
Παρουσίαση των βασικών ομιλητών
Ο Ted Fleming, απόφοιτος του Τμήματος εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Columbia της Νέας Υόρκης. Υπήρξε επικεφαλής του τμήματος Εκπαίδευσης Ενηλίκων στο Εθνικό Πανεπιστήμιο της Ιρλανδίας και είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας για τη πρόσβαση στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, των ατόμων με αναπηρία. Το 2014 τιμήθηκε με το βραβείο Jack Mezirow για τη «συμβολή στην κατανόηση της εκπαίδευσης ενηλίκων στη θεωρία, την έρευνα και την πράξη». Έχει συγγράψει μεγάλο αριθμό δημοσιεύσεων και βιβλίων διεθνούς απήχησης που σχετίζονται με τη δια βίου μάθηση και την εκπαίδευση ενηλίκων.
Ο Αλέξης Κόκκος είναι καθηγητής της Εκπαίδευσης Ενηλίκων και συμμετείχε ενεργά στη διαμόρφωση του θεσμού της Λαϊκής Επιμόρφωσης (1981-1987), του Ινστιτούτου Διαρκούς Επιμόρφωσης και Εκπαίδευσης / ΙΔΕΚΕ (Πρόεδρος, 1995-1997) και του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (μέλος της ιδρυτικής επιστημονικής ομάδας, 1997-2001), στο οποίο σήμερα είναι Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος και Καθηγητής του μεταπτυχιακού προγράμματος «Εκπαίδευση Ενηλίκων». Υπήρξε επιστημονικός υπεύθυνος στο εθνικό πρόγραμμα εκπαίδευσης εκπαιδευτών (εκπαιδεύτηκαν 10.000 εκπαιδευτές επαγγελματικής κατάρτισης το 2006-2009) και είναι Πρόεδρος της Επιστημονικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων.Το συγγραφικό του έργο περιλαμβάνει βιβλία που σχετίζονται με την εκπαίδευση ενηλίκων, καθώς και πολλά άρθρα για την εκπαίδευση ενηλίκων, που δημοσιεύτηκαν σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά, και διεθνή συνέδρια
Ο Κωνσταντίνος Παγκράτης είναι Ειδικός Επιστημονικός Συνεργάτης στο Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων της UNESCO (Αμβούργο, Γερμανία). Κατέχει Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Πολιτική διαχείρισης της Δια Βίου Εκπαίδευσης από το Πανεπιστήμιο Aarhus (Δανία ) και πτυχίο στην Γερμανική Γλώσσα και Φιλολογία με έμφαση στην Εκπαίδευση και την Παιδαγωγική από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο (Ελλάδα ). Συμμετείχε σε πολλά προγράμματα στον τομέα της εκπαίδευσης και της αξιολόγησης προγραμμάτων κατάρτισης στο χώρο εργασίας σε Δανία και Γερμανία. Πριν από την ένταξή του στην UNESCO, εργάστηκε στο Δίκτυο Δια Βίου Μάθησης Ασίας - Ευρώπης στην Κοπεγχάγη και σε Ακαδημίες Κατάρτισης στον ιδιωτικό επιχειρηματικό τομέα . Σήμερα, υποστηρίζει επιστημονικά τα Κράτη – Μέλη της UNESCO μέσω της ανάπτυξης και προώθησης παρεμβάσεων στην εκπαίδευση ενηλίκων επικεντρωμένων καθώς επίσης και την Παγκόσμια Έκθεση για την εκπαίδευση ενηλίκων και την Παιδεία (GRALE III). Ακόμη ασχολείται με την παρακολούθηση/ αξιολόγηση του CONFINTEA VI (Διεθνής Διάσκεψη για την Εκπαίδευση Ενηλίκων), την ανάπτυξη δεξιοτήτων και τη δικτύωση. Η έρευνά του επικεντρώνεται στην εκπαίδευση ενηλίκων σε συνδυασμό με την ανάπτυξη δεξιοτήτων στους τομείς της υγείας και της ευημερίας.
Judith James, Υπεύθυνη Περιφερειακής Στρατηγικής για τα Προγράμματα Δια Βίου Μάθησης, Πανεπιστήμιο του Swansea
Ciaran Lynch, Μέλος της Επιτροπής Εκπαίδευσης και Κατάρτησης Ενηλίκων της πόλης του Cork