«Ακούμε την Κυβέρνηση να μιλά για συναινέσεις, για συγκλίσεις. Ξέρετε, οι συναινέσεις απαιτούν δύο πράγματα: Πρώτον, εμπιστοσύνη και δεύτερον ειλικρίνεια από όλα τα μέρη.
Σύμφωνα με τις πρόσφατες αποκαλύψεις για πιθανή ύπαρξη συστήματος εγγραφής των κρουσμάτων -και μάλιστα η αποκάλυψη ήρθε όχι από μέσα μαζικής ενημέρωσης που είναι φιλικά διακείμενα προς την Αξιωματική Αντιπολίτευση- οι πολίτες εύλογα ανησυχούν για την αξιοπιστία και της επιστημονικής κοινότητας».
Τα παραπάνω επεσήμανε ο βουλευτής Λάρισας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Βασίλης Κόκκαλης μιλώντας στη βουλή στο πλαίσιο του νομοσχεδίου για το λαθρεμπόριο.
Ο Λαρισαίος πολιτικός συμπλήρωσε πως αυτό που ζητά η αξιωματική αντιπολίτευση είναι «να σταματήσει επιτέλους αυτό το «παπαγαλάκι» περί λαϊκισμού, περί ανέξοδης Αντιπολίτευσης, επειδή κλονίζεται σοβαρά η αξιοπιστία με αυτές τις αποκαλύψεις και κατ’ επέκταση η αξιοπιστία και των πολιτικών που έχουν ακολουθηθεί, ζητάει τη δημοσιοποίηση όλων αυτών των στοιχείων που αφορούν τον χειρισμό της πανδημίας.»
Σε ότι αφορά το νομοσχέδιο για το λαθρεμπόριο, ο κ. Κόκκαλης τόνισε πως «είναι ένα νομοσχέδιο το οποίο, με εξαίρεση την τροπολογία για τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, ήταν και είναι ευκαιρία για συναινέσεις και συγκλίσεις. Είναι ένα νομοσχέδιο το οποίο στηρίζεται και βελτιώνει πολιτικές της προηγούμενης κυβέρνησης, πολιτικές που έβαλαν τα θεμέλια για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου, μιας ανοιχτής και μεγάλης πληγής πράγματι -να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους- για την ελληνική κοινωνία.
Ενδεικτικά θα αναφέρω κάποιες διατάξεις: Η δημοσιοποίηση των παραβάσεων, το ηλεκτρονικό σύστημα ταυτοποίησης αλκοολούχων ποτών, που έχει ξεκινήσει πιλοτικά το έτος 2018, η επέκταση του συστήματος εισροών - εκροών σε αποθήκες τελωνειακής αποταμίευσης, όπως και η εγκατάσταση ηλεκτρονικού συστήματος γεωγραφικού εντοπισμού.
Πρόκειται αναμφίβολα για διατάξεις με θετικό πρόσημο, πλην όμως για να εφαρμοσθούν όλα αυτά χρειάζεται κόσμος στο Υπουργείο Οικονομικών και στα τελωνεία. Δυστυχώς, δεν έχουμε δει από την Κυβέρνηση κινήσεις για προσλήψεις προσωπικού, ώστε να κάνουν τους απαραίτητους ελέγχους».
ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
Επειδή το νομοσχέδιο αναφέρθηκε και στα τέλη κυκλοφορίας, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ επανάφερε την πρότασή « του δίκαιου και εύλογου αιτήματός για μείωση στα τέλη κυκλοφορίας λόγω της αναγκαστικής ακινησίας αυτών από την επιβολή των μέτρων περιορισμού. Νομίζω ότι όλοι ξέρουμε και μπορούμε να αντιληφθούμε ότι από τη στιγμή που η πολιτεία έρχεται και σου επιβάλλει ένα μέτρο περιορισμού της ελευθερίας, η ελευθερία εκφράζεται και με την κίνηση, βασικά με την κίνηση.
Άρα τα αυτοκίνητα ήταν ακινητοποιημένα για αρκετούς μήνες. Επικουρικά θα μπορούσε η Κυβέρνηση και το Υπουργείο να εξετάσει το ενδεχόμενο ευνοϊκής ρύθμισης έστω και με δόσεις στα τέλη κυκλοφορίας. Νομίζω ότι είναι κινήσεις και πρωτοβουλίες -έχουμε ήδη καταθέσει σχετική ερώτηση 22 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία- για τη μείωση των τελών κυκλοφορίας».
ΓΙΑ ΤΟ ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ
Ειδική μνεία έκανε και στο ζήτημα του αγροτικού πετρελαίου, τονίζοντας παράλληλα πως το λαθρεμπόριο «είναι μια ανοιχτή πληγή για τη χώρα μας».
«Ο ειδικός φόρος κατανάλωσης ήταν ο βασικός φόρος τον οποίο έχανε το ελληνικό δημόσιο μαζί με αυτόν του ΦΠΑ. Είναι ο ειδικός φόρος κατανάλωσης για τον οποίο φώναζαν, φωνάζουν και διαμαρτύρονται δικαίως οι αγρότες μας για το αγροτικό πετρέλαιο, για τη μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο αγροτικό πετρέλαιο.
Είναι ένα αίτημα το οποίο δυστυχώς δεν το είδαμε και σε αυτόν τον προϋπολογισμό και καλείται η Κυβέρνηση να πάρει άλλα μέτρα, τα οποία τα έχουμε προτείνει. Γιατί ακούμε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ότι δεν κάνουμε προτάσεις. Μάλλον δεν απουσιάζουν οι προτάσεις. Απουσιάζει η ύπαρξη πολιτικής βούλησης από την Κυβέρνηση» εξήγησε.
ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΠΑΝΑΠΑΤΡΙΣΜΟ ΤΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ
Σε ότι αφορά την πρόταση της κυβέρνησης ώστε να δοθούν κίνητρα επιστροφής σε επιστήμονες που έχουν φύγει και εργάζονται στο εξωτερικό είπε: «Να έρθω λίγο στο άρθρο 40. Είναι ένα θέμα το οποίο έχει «σηκώσει» πολύ η Κυβέρνηση νομοθετώντας πρόχειρα και εδώ θέλω να εξηγηθώ. Όλοι μας θέλουμε να επιστρέψουν όσο γίνεται περισσότεροι από το εξωτερικό. Όλοι μας θέλουμε να γυρίσουν πίσω οι συμπατριώτες μας και να εργάζονται εδώ.
Τι κάνει, όμως, αυτό το άρθρο; Λύνει το πρόβλημα; Όχι. Πρώτον, αφορά περιορισμένο αριθμό φυσικών προσώπων. Δεύτερον, η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής διατυπώνει τέτοιου είδους ενστάσεις που δεν καταλείπεται αμφιβολία ότι αυτή η διάταξη θα είναι προβληματική. Άρα, τι θέλουμε; Θέλουμε να νομοθετήσουμε για να βοηθήσουμε; Εάν το θέλαμε πραγματικά, δεν θα είχε αυτό το πρόβλημα η διάταξη.
Αναφέρει συγκεκριμένα η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής: «Δεν είναι σαφές από τη διατύπωση της προτεινόμενης διάταξης αν ο εισαγόμενος ειδικός τρόπος φορολόγησης μπορεί να εφαρμοστεί παράλληλα με τον εναλλακτικό τρόπο φορολογίας του άρθρου 5Α του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος που επίσης καταλαμβάνει φυσικά πρόσωπα κατοίκους εξωτερικού που μεταφέρουν τη φορολογική τους κατοικία».
Τι σημαίνει αυτό; Ότι αυτήν τη στιγμή θα συντρέχουν δύο προϋποθέσεις, δύο τρόποι φορολόγησης. Γιατί να μην το ξεκαθαρίσει αυτό η Κυβέρνηση; Γιατί να μην το ξεκαθαρίσει το Υπουργείο Οικονομικών;»