Τις χρόνιες παθογένειες του ελληνικού σιδηροδρόμου ανέδειξε, σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ).
Οι μηχανοδηγοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με αφορμή το τραγικό δυστύχημα στο Άδενδρο, κατήγγειλαν τη μη λειτουργία των συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, τα οποία θα είχαν οδηγήσει στην αποτροπή του.
Όπως τονίστηκε βασικές υποδομές και συστήματα υπολειτουργούν, ή απαξιώνονται ενώ οι μηχανοδηγοί ανέδειξαν την τεράστια έλλειψη προσωπικού στον κλάδο τους.
Στη συνέχεια δόθηκαν πλήρη στοιχεία για το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και της ελλείψεις που εμφανίζει. Ειδικότερα για τη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, που περιλαμβάνει και τη Λάρισα, τα προβλήματα όπως καταγράφονται παρακάτω είναι πολλά.
Ειδικότερα:
Δεν λειτουργεί τηλεδιοίκηση , φωτοσήματα, στο 70% της γραμμής. Δεν λειτουργούν ECTS και GSMR.
Μονή γραμμή μεταξύ Θήβας- Τιθορέας εδώ και 10 -12 μήνες λόγω εργασιών.
Ορεινός όγκος (Τιθορέα – Δομοκός) λειτουργεί με φωτοσήματα, αλλά με σημαντικά προβλήματα στην συντήρηση τους (παλιό σύστημα δεν βρίσκονται ανταλλακτικά) και συχνές βλάβες.
Μεταξύ Δομοκού – Παλαιοφαρσάλου υπάρχει εδώ και 8 μήνες μονή γραμμή κυκλοφορίας λόγω έργων.
Είσοδος (μόνιμη) σε παρακαμπτηρίους χωρίς φωτοσήματα σε  Δομοκό, Παλαιοφάρσαλο, Μεζούρλο, Λάρισα,  Νέους Πόρους,  Άδενδρο, Σίνδο, Θεσσαλονίκη.
Ηλεκτροκίνηση μόνο μεταξύ Παλαιοφαρσάλου – Θεσσαλονίκης. Στον Παλαιοφάρσαλο γίνεται αλλαγή μηχανής (σε diesel προς Αθήνα , σε ηλεκτράμαξα προς Θεσσαλονίκη).
Σοβαρά προβλήματα στις γαλαρίες (Πλαταμώνα – Τέμπη) αναφορικά με τον φωτισμό και την επικοινωνία.
6 μόλις δρομολόγια την ημέρα προς Θεσσαλονίκη, όταν το 2010 είχαμε 10.
Χρόνος διάνυσης 5 ώρες και 30 λεπτά από το 2012, το 2009 ο χρόνος πλησίαζε τις 4 ώρες και 20 λεπτά (με τρένα express).
To Δίκτυο ηλεκτροκίνησης την περίοδο 2008 -2011 λεηλατήθηκε (όπως και το δίκτυο οπτικών ινών), το Σωματείο μας κατέθεσε μηνυτήρια αναφορά.
Η ανακατασκευή της ηλεκτροκίνησης στοίχισε πάνω από 15 εκατομμύρια Ευρώ και ολοκληρώθηκε (μέχρι Τιθορέα ) το 2015.