Θέμα χρόνου είναι οι υπογραφές για το έργο ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα-Βόλος της ΕΡΓΟΣΕ.
Όπως αναφέρουν πηγές κοντά στο θέμα απομένουν κάποιες τελευταίες τυπικές διαδικασίες προκειμένου να πραγματοποιηθεί η τελετή των υπογραφών.
Η σύμβαση έχει εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και έχει παρουσιαστεί από τη Βουλή. Ανάδοχος του έργου είναι η ΙΝΤΡΑΚΑΤ που έδωσε έκπτωση 37,19% στον διαγωνισμό της 1ης Φεβρουαρίου 2021. Είναι το πρώτο μεγάλο σιδηροδρομικό έργο που ξεκινά την τρέχουσα δεκαετία και αφορά μάλιστα μια περιφερειακή γραμμή μεγάλης αξίας.
Το αρχικό κόστος του έργου ήταν με ΦΠΑ 82,89 εκατ.ευρώ (66,84 εκατ.ευρώ χωρίς ΦΠΑ). Τα έργα έχει εκτιμηθεί ότι θα διαρκέσουν 36 μήνες και αν δεν έχουμε καθυστερήσεις κατά τη διάρκεια κατασκευής, η γραμμή θα μπορέσει να ηλεκτριστεί το 2025.
Το έργο αναβάθμισης με ETCS, σηματοδότηση και ηλεκτροκίνηση θα μεταμορφώσει την σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει τις δύο μεγάλες πόλεις της Θεσσαλίας. Σύμφωνα με τις προδιαγραφές θα εγκατασταθεί ηλεκτροκίνηση τύπου τρόλεϊ, για ταχύτητες μέχρι και 100 χλμ/ώρα.
Η διαδρομή μαζί με τις απαιτούμενες στάσεις εκτιμάται ότι θα διαρκεί περίπου 40 λεπτά. Επίσης, ανοίγει ο δρόμος για την προαστιακή σύνδεση μεταξύ Βόλου-Θεσσαλονίκης που θα μπορεί να διεξάγεται σε περίπου 100 λεπτά.
Nίκος Καραγιάννης ypodomes.com