Την ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία της τηλεκπαίδευσης ζητούν με κοινή τους ανακοίνωση οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων τεσσάρων δημοτικών σχολείων της Λάρισας.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων του 27ου, του 14ου, του 31ου και του 23ου Δημοτικού Σχολείου Λάρισας, θεωρούμε ότι είναι υποχρέωση της πολιτείας να εξασφαλιστούν τα απαραίτητα μέσα για την ισότιμη πρόσβαση των μαθητών στην τηλεκπαίδευση, εφόσον η δημόσια δωρεάν εκπαίδευση είναι συνταγματικάκατοχυρωμένο δικαίωμά μας.
Η κυβέρνηση δεν έλαβε όλα εκείνα τα μέτρα προστασίας, ώστε να μείνουν τα σχολεία ανοιχτά σε αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες της πανδημίας, ενώ παράλληλαδεν προετοίμασε σωστάκαι ουσιαστικά τηνεξ αποστάσεως εκπαίδευση, αν και είχε τον απαιτούμενο χρόνο να το πράξει.
Αισθανόμαστε ότι ζούμε σε ένα παράλληλο σύμπαν, όταν επαναλαμβάνονται δηλώσεις του Υπουργείου ότι ο εξοπλισμός είναι στα σχολεία και ότι όλα κυλούν ομαλά, ενώ χιλιάδες μαθητές αδυνατούν ή δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν το μάθημα.
Πόσους υπολογιστές, κάμερες, ακουστικά και ταχύτητες στην σύνδεση να αντέξει ο προϋπολογισμός κάθε οικογένειας όταν ητηλεργασία σε συνδυασμό μετηντηλεκπαίδευση είναι η καθημερινότητα για πολλά σπίτια;
Μάλιστα, στην σχετική εγκύκλιο για την χορήγηση των tabletσε μαθητές προβλέπεται ότι ο γονιός υποχρεούται σε περίπτωση απώλειας, καταστροφής ή βλάβης, που δεν οφείλεται σε ελάττωμα της συσκευής, να καταβάλει αποζημίωση στο Ελληνικό Δημόσιο ή αντικατάσταση της ηλεκτρονικής συσκευής, υπογράφοντας Υπεύθυνη Δήλωση,όταν παραλαμβάνει το ηλεκτρονικό μέσο από την Διεύθυνση της σχολικής μονάδας.Τα tablet βέβαια, δεν έχουν αποσταλεί ακόμη στις σχολικές μονάδες…
Επίσης, με το κλείσιμο των σχολείων ανατράπηκε ο οικογενειακός προγραμματισμός εφόσον τα παιδιά των δημόσιων σχολείων κάνουν μάθημα από τις 14:00 έως τις 17:20, ώστε να μην υπάρχουν προβλήματα από την παράλληλη χρήση της μοναδικής ψηφιακής πλατφόρμας εκπαίδευσης από τους μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Αντίθετα, τα ιδιωτικά σχολεία κάνουν μάθημα τις πρωινές ώρες και σε πλατφόρμες διαδικτυακής διδασκαλίας της επιλογής τους με αποτέλεσμα να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία με καλύτερους όρους.Απορούμεγιατί δεν λειτουργούνε και τα δημόσια σχολεία τις πρωινές ώρες και γιατί εμμένουμε στη χρήση μιας μόνο ψηφιακής πλατφόρμας εκπαίδευσης, της siscowebex, εφόσον αυτή δεν επαρκεί.
Θεωρούμε ότι πρέπει να δείξουμε την αλληλεγγύη μας στους πιο αδύναμουςκαι να απαιτήσουμε αυτά που δικαιούνται τα παιδιά μας. Μέσα από τους Συλλόγους Γονέων και με την στήριξη της Ένωσης Γονέων Δήμου Λάρισας ζητάμενα παρθούν όλα τα μέτρα για την ισότιμησυμμετοχή όλων των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία και για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων.
Ειδική μέριμνα πρέπει να υπάρξει ώστε να διευκολυνθούν σχεδόν οι μισοί μαθητές του 31ου Δημοτικού στη συμμετοχή τους στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, μια και το χωριό Κουλούρι όπου διαμένουν αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα συνδεσιμότητας στο διαδίκτυο.
Γνωρίζοντας ότι οι ανάγκες των οικογενειών των μαθητών σε ηλεκτρονικό εξοπλισμό για το κάθε σχολείο είναι πολύ μεγαλύτερεςαπό τις ήδη καταγεγραμμένες, διότι οι γονείς δεν προλάβαν την προθεσμία δήλωσης στην σχετική φόρμα,ζητούμε να ξανανοίξει η βάση καταγραφής των ελλείψεων στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ώστε να συγκεντρωθούν επίσημα τα στοιχεία και με χρονοδιάγραμμα από κάθε σχολική μονάδα.
Κυρίως, αιτούμαστε την αγορά των ηλεκτρονικών συσκευών για την κάλυψη όλων των αναγκών που είναι ήδη καταγεγραμμένες σε κάθε σχολική μονάδα χωρίς όρους και κριτήριαμε έξοδα της Σχολικής Επιτροπής.
Το γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα τα σχολεία λειτουργούν με λιγότερα λειτουργικά έξοδα σε θέρμανση, αναλώσιμακ.λπ. επιτρέπει την διάθεση αυτών των χρημάτων για την κάλυψη των αναγκών των μαθητών σε tabletάμεσα.
Οι Σύλλογοι Γονέων
27οu Δημοτικού Λάρισας
14οu Δημοτικού Λάρισας
31οu Δημοτικού Λάρισας
23οu Δημοτικού Λάρισας