«Το υπό συζήτηση νομοσχέδιο επιβεβαιώνει την παροιμιώδη αλλεργία της κυβέρνησης στην αριστεία -που έχετε χαρακτηρίσει ρετσινιά-, απαξιώνει την αξιοκρατία και εξοβελίζει στο πυρ το εξώτερον την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, που είναι αυτονόητη σε όλες τις κανονικές χώρες, ως κίνητρο βελτίωσης, αλλά και εμπέδωσης του αισθήματος δικαιοσύνης. Υπηρετεί τη λογική της ήσσονος προσπάθειας που διατρέχει όλη τη φιλοσοφία σας».
Τα παραπάνω τόνισε ο αναπληρωτής τομεάρχης Εσωτερικών της Νέας Δημοκρατίας, αρμόδιος για θέματα Προστασίας του Πολίτη, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπ. Παιδείας για τις δομές υποστήριξης της εκπαίδευσης.
Το στέλεχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης υπογράμμισε ότι «σε μια ευνομούμενη πολιτεία κυρίαρχο στοιχείο είναι η εκπαίδευση. Διότι βάσει αυτής διαμορφώνεται ο ιδανικός πολίτης. Η δημόσια παιδεία είναι ο βασικός μηχανισμός κοινωνικής κινητικότητας. Είναι το μέσο που δίνει τη δυνατότητα ευκαιριών κοινωνικής ανόδου σε παιδιά από φτωχές οικογένειες. Με όχημα την παιδεία μπορούν να ανοίξουν νέους ορίζοντες και να αδράξουν ευκαιρίες στη ζωή τους. Προϋπόθεση, όμως, γι’ αυτό είναι η υψηλή ποιότητα της παρεχόμενης γνώσης, βασικό εφόδιο σε ένα άκρως ανταγωνιστικό παγκόσμιο περιβάλλον εργασίας. Όσοι, λοιπόν, ομνύουν στην άμβλυνση των ταξικών διαφορών θα έπρεπε όχι απλά να αξιώνουν, αλλά να πρωτοστατούν στο αίτημα αναβάθμισης του επιπέδου των παρεχόμενων σπουδών του δημόσιου σχολείου».
Ο Θεσσαλός πολιτικός αναρωτήθηκε «πώς απαντά το υπό συζήτηση νομοσχέδιο σε αυτά τα στάνταρ που επιβάλλονται για την αναβάθμιση της δημόσιας παιδείας; Προάγει την αξιοκρατία στην επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης; Καλλιεργεί την αριστεία; Ή μήπως προωθεί την αξιολόγηση; Κι ακόμη, διευκολύνει την πρόσβαση στην ειδική αγωγή; Δυστυχώς, τίποτα απ’ όλα αυτά δεν κάνει. Καταργείτε τους Σχολικούς Συμβούλους, βασικό θεσμό υποστήριξης του σχολείου και τον αντικαθιστάτε με ένα γραφειοκρατικό και απρόσωπο όργανο, εντελώς απόμακρο από τη σχολική μονάδα και τον εκπαιδευτικό».
Συνέντευξη για ημετέρους...
Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος καυτηρίασε το γεγονός ότι «όλη η διαδικασία επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης υπηρετεί την κομματικοποίηση της δημόσιας διοίκησης. Οι διορισμένοι περιφερειακοί διευθυντές -για τους οποίους γίναμε ρεζίλι στην ευρωβουλή- θα προΐστανται των συμβουλίων επιλογής μαζί με τους ήδη διευθυντές εκπαίδευσης που επελέγησαν από τον ΣΥΡΙΖΑ με κριτήρια που κρίθηκαν αντισυνταγματικά από το ΣτΕ.
Στην τελευταία διαδικασία επιλογής διευθυντών στα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη Λάρισα, καταγγέλθηκε ότι σε πολλές περιπτώσεις, η προφορική βαθμολόγηση ανέτρεψε πλήρως την κατάταξη που δημιουργήθηκε με βάση την αντικειμενική μοριοδότηση. Απηύθυνα ερώτηση στον κ. υπουργό, στις 10 Νοεμβρίου 2017 στην οποία ποτέ δεν απάντησε! Το νομοσχέδιο που φέρατε, προφανώς, είναι η απάντηση, καθώς διευρύνει σε όλα τα στελέχη της εκπαίδευσης τη βαρύτητα της συνέντευξης για την επιλογή των ημετέρων. Όμορφος κόσμος, αγγελικά πλασμένος!».
Επιλογή με ΑΣΕΠ
Ο βουλευτής Λαρίσης υποστήριξε ότι «είναι καιρός να μπει ένα τέλος στον κατήφορο του εκπαιδευτικού συστήματος. Δέσμευσή μας είναι η κατάργηση κάθε διάταξης νόμου που επιβάλει τη λογική της ισοπέδωσης και του κομματισμού στην εκπαίδευση.
Ως κυβέρνηση θα προχωρήσουμε σε επιλογή των ανωτάτων στελεχών της εκπαίδευσης μέσω ΑΣΕΠ, μια πρόταση που εισηγήθηκα όταν είχα την ευθύνη του Τομέα Παιδείας της ΝΔ και χαίρομαι που υιοθετήθηκε από την ηγεσία του κόμματός μου. Ήλθε η ώρα να κοιτάξουμε μπροστά με ορθολογισμό και να βγάλουμε την παιδεία από το τέλμα που την έχει ρίξει ο λαϊκισμός. Να αποκαταστήσουμε την αξιοκρατία σε όλη τη δομή εκπαίδευσης και να αναδείξουμε την αριστεία ως κοινωνική αρετή».