«Κύριοι υπουργοί, μην παίζετε με την παιδεία για μικροκομματικούς λόγους. Έτσι κι’ αλλιώς τίποτα δεν μπορεί να σταματήσει τον κατήφορο της κυβέρνησής σας. Αργά ή γρήγορα θα έρθει η ώρα του λαού και μην έχετε καμία αμφιβολία για την ετυμηγορία του. Η εμπειρία της διακυβέρνησης της χώρας από την αριστερά θα είναι παράδειγμα προς αποφυγή για πολλά χρόνια». Τα παραπάνω τόνισε οτομεάρχης Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος κατά την ομιλία στην συζήτηση επί της αρχής του νομοσχεδίου για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, το οποίο και καταψήφισε.
Ο κ. Χαρακόπουλος αναφέρθηκε εκτενώς στο ζήτημα της απώλειας του οικοπέδου και του υπό ανέγερση οικοδομήματος που θα φιλοξενούσε το Ελληνικό Σχολείο του Μονάχου, και κατηγόρησε ευθέως την κυβέρνηση γι’ αυτήν την αρνητική εξέλιξη καλώντας τον αρμόδιο υφυπουργό κ. Πελεγρίνη να απολογηθεί γιατί δεν ήταν συνεπής στις δεσμεύσεις που ανέλαβε καιζήτησε να εξαντληθεί«έστω και κατόπιν εορτής, κάθε δυνατότητα σε υψηλότατο επίπεδο για την ανατροπή αυτής της εθνικής ήττας».
Ο τομεάρχης παιδείας της ΝΔ αναφέρθηκε στους Έλληνες ομογενείς τονίζοντας ότι «σ’ αυτό το κομμάτι του έθνους που στα ‘‘ξένα είναι Έλληνας’’ οφείλουμε να παρέχουμε τη δυνατότητα ελληνικής παιδείας. Εμείς πιστεύουμε ότι η Ελλάδα οφείλει να τους δώσει και το δικαίωμα της ψήφου». Δυστυχώς, όμως, «με το υπό συζήτηση νομοσχέδιο» υποστηρίζει ο κ. Χαρακοπουλος «η κυβέρνηση δεν προσφέρει κάτι νέο στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση». Συγκεκριμένα:
Δίγλωσσα σχολεία
«Επαναφέρει το θέμα της εφαρμογής των δίγλωσσων σχολείων τα οποία στην Γερμανία είναι η πιο χαμηλή βαθμίδα εκπαίδευσης (μετά τα εννεαετή τεχνικά σχολεία). Είναι ορατός ο κίνδυνος οι ομογενείς να προτιμήσουν τα αμιγώς γερμανικά σχολεία.Στόχος θα πρέπει να είναι το δίγλωσσο σχολείο που θα δίνει τη δυνατότητα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση τόσο στην χώρα υποδοχής όσο και στην ημεδαπή».
Υποβάθμιση προσόντων Συντονιστών και Διευθυντών
«Οι διατάξεις για την Ελληνόγλωσση εκπαίδευση και την επιλογή των στελεχών διατρέχονται από τα βασικά δόγματα της κυβέρνησης «η αριστεία είναι ρετσινιά» και «η καριέρα είναι χολέρα». Ενδεικτικά αναφέρω την υποβάθμιση των απαιτούμενων προσόντων γλωσσομάθειας των Συντονιστών Εκπαίδευσης και των Διευθυντών των σχολείων από το επίπεδο του άριστα (επίπεδο Γ2), όπως επί δεκαετίες τώρα ίσχυε, σε επίπεδο πολύ καλής γνώσης (επίπεδο Γ1) της γλώσσας υποδοχής».
Εμπόδια σε αποσπάσεις εκπαιδευτικών χωρίς επιμίσθιο!
«Ακατανόητη, επίσης, σε εποχή οικονομικής κρίσης είναι η εμμονή της κυβέρνησης να θέτει εμπόδια στις αποσπάσεις εκπαιδευτικών συζύγων Ελλήνων του εξωτερικού ή αλλοδαπών χωρίς επιμίσθιο».
Ισοπέδωση και στα ιδιωτικά σχολεία
Επίσης ο κ. Χαρακόπουλος αναφέρθηκε στις ρυθμίσεις για την Ιδιωτική Εκπαίδευση τονίζοντας ότι«η κυβέρνηση αντί να αναβαθμίσει το δημόσιο σχολείο επιχειρεί να κοντύνει το ιδιωτικό σχολείο, ψαλιδίζοντας τα πλεονεκτήματά του. Το Υπουργείο Παιδείας, κυριευμένο από τις ιδεοληψίες του ενάντια στον ιδιωτικό τομέα προσπαθεί να αναιρέσει δύο βασικά πλεονεκτήματα της ιδιωτικής εκπαίδευσης: τη δυνατότητα επιλογής και αξιοκρατικής αντιμετώπισης του εκπαιδευτικού προσωπικού και τις δυνατότητες διαφοροποίησης στο εφαρμοζόμενο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.Ισοπέδωση προς τα κάτω, μετά τη δημόσια και στην ιδιωτική εκπαίδευση».
«Λάστιχο» η ρύθμιση για τα παράτυπα πτυχία
Τέλος, έκανε λόγο για την ρύθμιση για όσους έχουν πτυχία από μη νόμιμαΤΕΕ λέγοντας ότι «η ρύθμιση γεννά εύλογα ερωτήματα καθώς καταργεί τη συγκεκριμένη χρονική αναφορά επεκτείνοντας τη διάταξη έως σήμερα. Για ποιο λόγο η κυβέρνηση κάνει “λάστιχο” τη διάταξη επεκτείνοντας την μέχρι σήμερα; Υπάρχουν αυτή την ώρα που μιλάμε Εκπαιδευτήρια που λειτουργούν παράνομα και πρέπει να νομιμοποιηθούν οι τίτλοι που εκδίδουν; Θα θέλαμε να γνωρίζουμε επισήμως πόσους πτυχιούχους αφορά η ρύθμιση ανά έτος».