Οικονομικά κίνητρα που θα ευνοήσουν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και τη διεύρυνση της χρήσης «πράσινων» μέσων μεταφοράς, όπως τα ηλεκτρικά ποδήλατα, ζητά ο αναπληρωτής τομεάρχης Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτής Λάρισας κ. Βασίλης Κόκκαλης, σε ερώτησή του προς τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστή Χατζηδάκη.
Στην ερώτησή του ο κ. Κόκκαλης σημειώνει τα εξής: «Κ. Υπουργέ, ήδη παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της «Πράσινης Συμφωνίας» από τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, το κυβερνητικό σχέδιο της μετάβασης στην Ηλεκτροκίνηση, το οποίο, σύμφωνα με ανακοινώσεις περιλαμβάνει και οικολογικό μπόνους για τους αγοραστές ηλεκτρικών ποδηλάτων, με στόχο το άνοιγμα της αγοράς και στα ηλεκτρικά ποδήλατα.
Επί της Αρχής είναι προφανές, ότι είμαστε σύμφωνοι με το γεγονός, ότι το ποδήλατο αποτελεί το πιο οικολογικό μέσο μετακινήσεων και ως εκ τούτου πρέπει να ενταχθεί στην γενικότερη πολική για την ηλεκτροκίνηση και να δοθούν στους υποψήφιους αγοραστές ισχυρά κίνητρα για την αγορά και χρήση αυτών.
Ένα ολοκληρωμένο και μακρόπνοο σχέδιο ηλεκτροκίνησης με την χρήση ηλεκτρικών ποδηλάτων απαιτεί για ευνόητους λόγους και τις αντίστοιχες υποδομές, αναφορικά με την κατασκευή ποδηλατόδρομων, ικανών και αρκετών σε κάθε Δήμο και Περιφέρεια, ώστε να φιλοξενήσει τους υποψήφιους χρήστες των ηλεκτρικών ποδηλάτων με ασφάλεια, ταχύτητα και άνεση.
Ακούσαμε λοιπόν στις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού και τις δικές σας ως Υπουργού, ότι ήδη προχωράτε στην ολοκλήρωση δύο μεγάλων ποδηλατόδρομων από το Φάληρο μέχρι την Κηφισιά και φτάνει σήμερα μέχρι το Γκάζι, στον Δήμο Αθηναίων, με χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο, προϋπολογισμού 7 εκατ. Ευρώ, όπως και ενός άλλου ποδηλατόδρομου πάλι με χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο 3 εκατ. Ευρώ, που θα ξεκινάει από το σταθμό του μετρό στην Κατεχάκη και μέσω της Πολυτεχνειούπολης και της Πανεπιστημιούπολης θα καταλήγει στο σταθμό του μετρό στον Ευαγγελισμό.
Για την πραγματοποίηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου χρήσης ηλεκτρικών ποδηλάτων, η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος δεσμεύτηκε για την ενεργό συμμετοχή της αυτοδιοίκησης πρώτου βαθμού στην προσπάθεια για την προώθηση ενός νέου μοντέλου αστικών μετακινήσεων εντός των πόλεων, που θα δίνει κίνητρα για τη χρήση ηλεκτρικών ποδηλάτων.
Ειδικότερα, δεσμεύτηκε, ότι θα προκρίνει την επέκταση των ποδηλατοδρόμων, ότι θα δημιουργήσει επαρκές δίκτυο υποδομών φόρτισης στις περιοχές ευθύνης των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ), ότι θα διευκολύνει την κυκλοφορία και στάθμευση των ηλεκτρικών οχημάτων, προβλέποντας συγκεκριμένα μέτρα κατά το σχεδιασμό και υλοποίηση των ΣΒΑΚ των Δήμων, ότι θα δημιουργήσει, όπου δεν υπάρχει και θα ενισχύσει, όπου υπάρχει, δίκτυο ποδηλατοδρόμων για χρήση από τα ηλεκτρικά ποδήλατα, τόσο σε μικρότερες πόλεις, όσο και στα μεγάλα αστικά κέντρα.
Κατόπιν τούτων,
Ερωτάσθε κ. Υπουργέ,
Ποια είναι η πρόβλεψη στο πλαίσιο της «Πράσινης Συμφωνίας» για την χρηματοδότηση των έργων υποδομής;
Η υλοποίηση των ως άνω στόχων – δεσμεύσεων, που ανέλαβε η Αυτοδιοίκηση Α’ Βαθμού, (ΚΕΔΕ), με την υπογραφή της σχετικής συμφωνίας, θα πραγματοποιηθεί με ίδιους πόρους των Δήμων, ή με κατανομή αυτών από το Υπουργείο σας, μέσω του Πράσινου Ταμείου, όπως φαίνεται να ισχύει για την ολοκλήρωση των ποδηλατόδρομων στον Δήμο Αθηναίων;
Ποιες επιμέρους συμφωνίες περιλαμβάνονται στην Πράσινη Συμφωνία, αναφορικά με τον επιμέρους σχεδιασμό των έργων υποδομής και την κατανομή των πόρων στους Δήμους της Χώρας, ώστε να υπάρχει ισόρροπη και δίκαιη ανάπτυξη και προοπτική των Δήμων στον τομέα της ηλεκτροκίνησης;»