Τυπικά, φέτος θα είναι το τελευταίο καλοκαίρι που οι εκδρομείς θα χρησιμοποιήσουν το παλαιό εθνικό δίκτυο στα Τέμπη αλλά σύμφωνα με τις νέες εξελίξεις ούτε αυτό είναι πια δεδομένο.
Η κατάσταση με την κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου και τα έργα στον τμήμα Μαλιακός – Κλειδί κρίνεται ως περίπλοκη. Απόφαση διαιτησίας που εκδόθηκε στα τέλη του προηγούμενου έτους αναγνωρίζει την ευθύνη του κράτους για κάποιες νέες καθυστερήσεις και δίνει χρονική παράταση για την ολοκλήρωση των έργων μέχρι το φθινόπωρο του 2017. Οπως είναι λογικό, το κράτος, τη στιγμή που ζητεί την ολοκλήρωση του έργου τον Μάρτιο του 2017, δεν μπορούσε να εγκρίνει την αναθεώρηση του χρονοδιαγράμματος.
Χρησιμοποιώντας όμως ως «μοχλό» την απόφαση της διαιτησίας, η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» πιέζει ώστε να υπογραφεί συμφωνία που να περιλαμβάνει όχι μόνο αποζημιώσεις για τις καθυστερήσεις, αλλά και πριμ επιτάχυνσης, κάτι που ο υπουργός Υποδομών είχε στο παρελθόν αποκλείσει κατηγορηματικά λόγω της προόδου του έργου. Πάντως, σύμφωνα με την Καθημερινή, η στάση της κοινοπραξίας Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου προκαλεί ερωτήματα: πώς ένα έργο που τον περασμένο Σεπτέμβριο βρισκόταν (σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας) στο 93%, σήμερα βρίσκεται στο 91,5%; Ακόμα κι αν κάποιος δεχθεί ότι αυτό αφορά απλά στον τρόπο υπολογισμού της προόδου, προκύπτει ξεκάθαρα ότι η κοινοπραξία έχει μειώσει δραστικά τους ρυθμούς των εργοταξίων, ώστε (καλυμμένη από την απόφαση της διαιτησίας) να «σφίξει τη θηλιά» στο υπουργείο!
Χ.Ψ.