Με μεγάλη επιτυχία, η Ένωση Ελευθεροεπαγγελματιών Παιδιάτρων Λάρισας, το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό των Εκπαιδευτηρίων Μ.Ν. Ράπτου, σε συνεργασία με το 1ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας, το 3ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας, το Δημοτικό Σχολείο Καλαμακίου και το 55ο Νηπιαγωγείο Λάρισας, πραγματοποίησαν την Πέμπτη 15 Μαρτίου, εκδήλωση με θέμα «Παρατηρώ και προλαμβάνω - Η σημασία της πρώιμης παρέμβασης στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία», στο Χατζηγιάννειο Πνευματικό Κέντρο Λάρισας.
Η εκδήλωση απευθυνόταν σε γονείς, εκπαιδευτικούς και ειδικούς (παιδιάτρους, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, φυσικοθεραπευτές, ψυχολόγους, κλπ). Είχε σαν στόχο την ευαισθητοποίηση τους στην παρατήρηση και στον εντοπισμό των δυσκολιών που σχετίζονται με το σχολικό περιβάλλον και αφορούν παιδιά νηπιακής και πρώτης σχολικής ηλικίας.
Η έγκαιρη παρατήρηση-πρόληψη και παρέμβαση στην προσχολική και στην πρώτη σχολική ηλικία, θέτει τα θεμέλια για την ομαλή ακαδημαϊκή πορεία του παιδιού αλλά και για τη μακροπρόθεσμη επιτυχία του.
Ομιλητές ήταν η κα Αικατερίνη Κατσιάνα, Επίκουρη Καθηγήτρια τμήματος Εργοθεραπείας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, ο κ Νικόλαος Κατσογιάννης, Παιδιατρικός Φυσικοθεραπευτής N.D.T. - Bobath SeniorTutor, η κα Ελένη Μπασδέκη, Νηπιαγωγός-Μsc στις επιστήμες της αγωγής μέσω καινοτόμων τεχνολογιών και βιοϊατρικών προσεγγίσεων, η κα Βάια Τσαγκαδά , Λογοθεραπεύτρια- Λογοπεδικός- Μsc ειδικής αγωγής και ο κ Ανδρέας Φρυγανάς, Ph.Dc. Αναπτυξιακός Παιδίατρος.
H εκδήλωση ήταν υπό την αιγίδα του Ιατρικού Συλλόγου Λάρισας με συντονίστρια την κα Τζίνα Νταμάγκα-Λιόβα, Παιδίατρο- Msc στη Μοριακή Ιατρική - Διδάκτορα Ιατρικής Παν. Θεσσαλίας, Πρόεδρο της Ένωσης Ελευθεροεπαγγελματιών Παιδιάτρων Λάρισας, η οποία τόνισε ότι ο παιδίατρος είναι ο πρώτος αποδέκτης οποιασδήποτε ανησυχίας των γονιών για την ψυχοκινητική ανάπτυξη του παιδιού τους και ουσιαστικά ο επιστήμονας που πραγματοποιεί την πρώιμη ανίχνευση των αναπτυξιακών διαταραχών στη βρεφική και νηπιακή ηλικία με το σχολείο να είναι ο επόμενος σταθμός ανίχνευσης και ο παιδαγωγός εκείνος που θα επισημάνει μικρές αποκλίσεις από την τυπική ανάπτυξη ενός παιδιού προσχολικής και σχολικής ηλικίας.
Στη συνέχεια θα ακολουθήσει η πρώιμη διάγνωση από τον αναπτυξιακό παιδίατρο ή τον παιδοψυχίατρο και η πρώιμη παρέμβαση από την ομάδα των θεραπευτών. Όλοι οι ειδικοί που θα ασχοληθούν με το παιδί θα πρέπει να συνεργάζονται μεταξύ τους και με την οικογένεια για το βέλτιστο αποτέλεσμα σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής ενός παιδιού