Η ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη με το σιδηροδρομικό δυστύχημα που κόστισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους, άνοιξε με τον πλέον οδυνηρό τρόπο, τον πολύπαθο φάκελο των ελληνικών σιδηροδρόμων.
Μία από τις σημαντικές πτυχές που αφορούν την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μετακινήσεων, είναι η μάστιγα των κλοπών εξοπλισμού υποδομής με τους επιτήδειους να στοχεύουν σε μέταλλα η τιμή των οποίων προσφέρει «κέρδος» όπως ο χαλκός.
Ο βουλευτής Λάρισας του ΣΥΡΙΖΑ – Π.Σ. κ. Βασίλης Κόκκαλης έχοντας γίνει αποδέκτης σωρείας παραπόνων τόσο από αγρότες που έβλεπαν τις καλλιέργειές τους να απειλούνται λόγω των δολιοφθορών στο δίκτυο ηλεκτροδότησης, αλλά και από σιδηροδρομικούς που είχαν την απόλυτη εικόνα του τι μπορεί να σημάνει μία ζημιά στο δίκτυο διανομής ενέργειας του ΟΣΕ.
Μάλιστα, ένας εκ των αγροτών από τα Φάρσαλα που είχε κινηθεί νομικά για το θέμα, ο κ. Γιώργος Δρόσος, μιλώντας σήμερα σε τηλεοπτικό δίκτυο πανελλαδικής εμβέλειας, επεσήμανε πως ήταν εκείνη η παρέμβαση του κ. Κόκκαλη στη βουλή, τον Φεβρουάριο του 2021, που είχε αφυπνίσει την πολιτεία και τους ελεγκτικούς μηχανισμούς της, που είχε ως αποτέλεσμα να μειωθούν σημαντικά οι καταστροφές στο δίκτυο, από απόπειρες κλοπών. Δυστυχώς όμως η εγρήγορση αυτή διήρκεσε μόλις για έναν χρόνο για να επιστρέψουμε στο πρότερο καθεστώς της λεηλάτησης.
Σε δήλωσή του, ο Λαρισαίος βουλευτής τονίζει πως «η κλοπή χαλκού είναι προϊόν πράξεων οργανωμένης εγκληματικής αλυσίδας και όχι μεμονωμένων ενεργειών. Το φλέγον αυτό θέμα για το σιδηροδρομικό δίκτυο και για τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις το έφερα στη βουλή τον Φεβρουάριο του 2021 ζητώντας εντατικοποίηση των ελέγχων αλλά και ποινική αναβάθμιση της πράξης από πλημμέλημα σε κακούργημα.
Η κουβέντα πλέον επανέρχεται σήμερα μετά τα τραγικά γεγονότα των Τεμπών. Ας ελπίσουμε πως αυτή τη φορά οι εκκλήσεις μας θα οδηγήσουν την πολιτεία σε ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο προστασίας της δημόσιας περιουσίας και της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μεταφορών».