Με τον τρόπο αντιμετώπισης ζημιών από την προ ετών κακοκαιρία «Ιανός» (Καρδίτσα - Φάρσαλα) εκτιμάται ότι θα γίνει η αποκατάσταση των καταστροφών που προκάλεσαν τα φαινόμενα «Daniel», κυρίως, και «Elias» στη Θεσσαλία. Επί της ουσίας, χωρίς να είναι ακόμα σαφές αν θα αφορά στο σύνολο των υποδομών και των αναγκών, που υπολογίζονται σε περίπου 1,5 δισ. ευρώ (900 εκατ. περίπου τα οδικά έργα, 450 εκατ. ευρώ τα σιδηροδρομικά), εκτιμάται ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα αποστείλει «κλειστές» προσκλήσεις σε μεγάλους, κατά πάσα πιθανότητα (θα δούμε αν θα αφορά και σε μικρότερα σχήματα) κατασκευαστικούς ομίλους όπως οι ΤΕΡΝΑ (όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που είχε αναλάβει και τις ζημιές του «Ιανού»), Intrakat – ΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ, ΜΕΤΚΑ (όμιλος Μυτιληναίου) για να δώσουν προσφορές για την αποκατάσταση υποδομών.
Κατά κάποιες πηγές του κατασκευαστικού χώρου, εκτιμάται ότι η ευρύτερη περιοχή θα «σπάσει σε κομμάτια» ώστε να μοιραστεί η αποκατάσταση ζημιών προκειμένου να γίνει γρηγορότερα η διαδικασία, ενώ οι προσκλήσεις θα αφορούν είτε στην κατασκευή είτε σε μελέτη – κατασκευή, αναλόγως αν υπάρχουν ήδη κάποιες αρχικές μελέτες. Δεδομένου ότι ο υφυπουργός Υποδομών, κ. Ν. Ταχιάος, πολλές φορές έχει αναφέρει ότι θα έχουμε αναδόχους το καλοκαίρι, εκτιμάται, χωρίς να υπάρχει επίσημη ενημέρωση, ότι οι εξελίξεις για τις εν λόγω «κλειστού» τύπου δημοπρατήσεις ίσως είναι και θέμα εβδομάδων.
«Μέσα στο καλοκαίρι θα έχουμε υπογράψει τις πρώτες συμβάσεις, ώστε να προχωρήσουμε στην εγκατάσταση των αναδόχων στα εργοτάξια», έχει αναφέρει αρκετές φορές ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος. Ο υφυπουργός Υποδομών διαβεβαιώνει ότι η Θεσσαλία βρίσκεται πάρα πολύ ψηλά στην ατζέντα της Κυβέρνησης, καθώς είναι ένας τόπος που πρέπει να γίνει ένα πρότυπο ανάπτυξης για ολόκληρη την Ελλάδα. «Στόχος μας είναι η αποκατάσταση της κανονικότητας των κατοίκων της περιοχής», τονίζει σε κάθε ευκαιρία. Στόχος του Υπουργείου είναι μέχρι το τέλος Ιουνίου να έχουν ολοκληρωθεί τα τεύχη δημοπράτησης και εντός του καλοκαιριού να έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις με τους αναδόχους εκτέλεσης των έργων. «Πριν την καταστροφή, είχαμε εντοπίσει στη Θεσσαλία ότι οι υποδομές γερνούν, άρα είχαμε συνειδητοποιήσει ότι θα έπρεπε να σταματήσουμε την επεκτατική πολιτική των νέων έργων και να στραφούμε στη συντήρηση των υποδομών. Ήρθε ο Daniel με τις τεράστιες οι καταστροφές, δοκιμάστηκαν οι γηρασμένες υποδομές, εκείνες που έγιναν για τον Ιανό άντεξαν. Μέσα στις προσεχείς ημέρες θα έχουμε τα τεύχη δημοπράτησης για να προχωρήσουμε στις αναθέσεις. Αυτές αφορούν τα σιδηροδρομικά έργα άνω των 450 εκατ. Είναι το μεγαλύτερο αγκάθι. Λόγω των δύο εταιρειών, που υπό τις παρούσες συνθήκες είναι πολύ δύσκολο να συντονιστούν οι ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ, αυτό μας απασχολεί. Και για τα οδικά έργα 900 εκατ. ευρώ, προχωρά η κατάρτιση των τευχών δημοπράτησης, θα εκδοθεί η υπουργική απόφαση μετά από γνωμοδότηση του τεχνικού συμβουλίου για τον αριθμό των προς διαγωνιστική διαδικασία συμβάσεων, που θα γίνουν με προσκλήσεις, άρα διαπραγμάτευση με κλειστό αριθμό ενδιαφερομένων. Μέσα στο καλοκαίρι θα έχουμε αναδόχους», σημείωσε προ ημερών σε συνέδριο για τις υποδομές ο κ. Ταχιάος. Ο υπουργός, κ. Χ. Σταϊκούρας, υπενθύμισε πως τα έργα αποκατάστασης στη Θεσσαλία θα αποστερήσουν πόρους 1,5 δις. ευρώ (οδικά και σιδηροδρομικά).
Λ.Ε. thessaliaeconomy.gr (από το ρεπορτάζ του Γιώργου Παπακωνσταντίνου στο insider.gr