Νέες διαστάσεις προσλαμβάνει η έρευνα για τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών μετά και τη δίωξη που άσκησε η Εισαγγελέας Πρωτοδικών Λάρισας σε βάρος του πρώην περιφερειάρχη Θεσσαλίας, Κώστα Αγοραστού, με αφορμή το «μπάζωμα» στον τόπο της σιδηροδρομικής τραγωδίας.
Η Εισαγγελέας Πρωτοδικών άσκησε χθες δίωξη για παράβασης καθήκοντος (πλημμέλημα), αδίκημα το οποίο αρνείται ο πρώην Περιφερειάρχης,
Υπενθυμίζεται πως ο κ. Αγοραστός παραπέμπεται στο πλαίσιο προκαταρκτικής έρευνας έπειτα από μήνυση που είχαν καταθέσει, τον Αύγουστο του 2023, συνολικά 19 γονείς και συγγενείς θυμάτων της σιδηροδρομικής τραγωδίας, κατά παντός υπευθύνου, εστιάζοντας, μεταξύ άλλων, στην «απόφαση αγνώστων» να «αλλοιώσουν» τον τόπο του δυστυχήματος με αφορμή τις εργασίες που έγιναν στα Τέμπη, όταν αποφασίστηκε πως είχαν περατωθεί οι έρευνες για αναζήτηση επιβαινόντων.
Η μήνυση είχε προκαλέσει τότε την παρέμβαση του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Λάρισας, ο οποίος παρήγγειλε προκαταρκτική εξέταση, προκειμένου να διερευνηθούν τα καταγγελλόμενα, εστιάζοντας, μεταξύ άλλων, στη διάσταση της μήνυσης περί «αλλοίωσης κρίσιμου αποδεικτικού υλικού», το οποίο θα μπορούσε να οδηγήσει σε διαφορετικές αξιολογήσεις, ακόμη και στη «συγκάλυψη της ποινικής ευθύνης» των υπευθύνων για την τραγωδία.
Αλλά και για να διερευνηθούν οι λόγοι για τους οποίους με την ολοκλήρωση των ερευνών για τον εντοπισμό θυμάτων στον τόπο της τραγωδίας και μετά την απομάκρυνση των βαγονιών των δύο αμαξοστοιχιών έγιναν εργασίες αποκατάστασης του χώρου.
Ο πρώην περιφερειάρχης σημειώνει στο υπόμνημά του, ειδικά ως προς το επίδικο σκέλος της «αλλοίωσης» του χώρου της σιδηροδρομικής τραγωδίας, υπογραμμίζοντας πως η Περιφέρεια Θεσσαλίας είχε υποστηρικτικό και όχι αποφασιστικό ρόλο στις εργασίες που ακολούθησαν στον τόπο της τραγωδίας, μετά και την περαίωση της έρευνας από τις Αρχές για τον εντοπισμό θυμάτων, προκειμένου να αποκατασταθούν οι συγκοινωνίες.
Όπως, μεταξύ άλλων, σημείωναν στη μήνυσή τους οι συγγενείς, «ειδικά συνεργεία με την χρήση βαρέων μηχανημάτων, φορτηγών, και μεγάλου αριθμού εργαζομένων προέβησαν στην αφαίρεση χωμάτινων όγκων από το σημείο του δυστυχήματος, τα οποία μεταφέρθηκαν σε άγνωστο μέρος, ενώ στη συνέχεια προέβησαν στην επικάλυψη του χώρου με την επίστρωση με υλικά που μεταφέρθηκαν από αλλού και συγκεκριμένα από χιλιάδες τόνου χαλικιού, ασφάλτου και αγνώστου σύστασης λευκού κονιάματος, καλύπτοντας την έκταση που είχε καταλήξει η φλεγόμενη επιβατική αμαξοστοιχία μετά τη σύγκρουση.
Η όλη διαδικασία διήρκησε αρκετές ημέρες χωρίς κανείς από τα αρμόδια όργανα να ενδιαφερθεί να ελέγξει τη νομιμότητα και σκοπιμότητα ή μη των ενεργειών αυτών. Η πρωτοφανής αλλοίωση του χώρου του πολύνεκρου δυστυχήματος συνιστά αναμφίβολα παράνομη πράξη, η οποία τελέστηκε πριν ακόμα επισκεφθούν τον χώρο κλιμάκιο της Χημικής Υπηρεσίας Λάρισας για να προβεί σε δειγματοληψία υλικών που έλαβε χώρα στις 29 Μαρτίου 2023, πριν διοριστούν και προβούν σε αυτοψία οι πρώτοι χρονικά τεχνικοί σύμβουλοι των οικογενειών των θυμάτων».
Στο μεταξύ, έπειτα από παραγγελία του εφέτη ανακριτή, Σωτ. Μπακαΐμη, ολοκληρώνεται τις επόμενες ώρες στο φυλασσόμενο χώρο στο Κουλούρι το σκέπασμα των χωμάτινων όγκων που ελήφθησαν από τον χώρο του δυστυχήματος και μεταφέρθηκαν στο Κουλούρι. Χώρο στον οποίο έχουν μεταφερθεί τα συντρίμμια ηλεκτραμαξών και βαγονιών των αμαξοστοιχιών του δυστυχήματος, αδρανή υλικά και λοιπά συντρίμμια.
Λ.Ε. kosmoslarissa.gr (βασισμένο στο ρεπορτάζ του Βαγγέλη Κακάρα, Ελευθερία)