Στα 14 εκατ. ευρώ (ποσό με τον αναλογούντα ΦΠΑ) φαίνεται ότι κλειδώνει το κόστος για την προσωρινή αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής Δομοκός-Λάρισα.
Αυτό προκύπτει από απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που με απόφαση του δημοσίευσε την πρόθεση για την χρηματοδότηση του έργου που θα μπορέσει να κάνει λειτουργική την γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης.
Το έργο έχει τίτλο «Προσωρινή αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής καθόδου στον άξονα Αθήνα Θεσσαλονίκη, μετά την κακοκαιρία DANIEL». Συνολικά περιλαμβάνει 40 εκατ. ευρώ και θα ενταχθεί στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021-2025 του υπουργείου ΥΠΟΜΕ στον άξονα προτεραιότητας «Πρόληψη & διαχείριση κινδύνων».
Τα έργα θα εκτελέσει ως δυνητικός δικαιούχος ο ΟΣΕ. Όπως έχει ήδη γίνει γνωστό ο Οργανισμός θα προχωρήσει σε ανάθεση σε 4 εταιρείες έκτης τάξης τα έργα που αφορούν την απλή αποκατάσταση της γραμμής. Πρόκειται για τις εταιρείες Ρήγας Τεχνική, Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ, Ξανθάκης, και ΤΕΣ.
Ουσιαστικά αυτό που θα αναλάβουν είναι να μπορέσει να λειτουργήσει η γραμμή καθόδου, αρχικά πλήρη συστήματα ή ηλεκτροκίνηση αλλά θα μπορέσει να επαναλειτουργήσει το βασικό δρομολόγιο μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
Αυτή είναι η πρώτη από τις πολλές κινήσεις που θα χρειαστεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος να σταθεί και πάλι στα πόδια του καθώς όπως έχει γίνει γνωστό θα απαιτηθούν 187 εκατ. ευρώ και ένα διάστημα που αγγίζει τα δύο έτη για να μπορέσει να λειτουργήσει με όλα τα απαραίτητα συστήματα.
Τα δρομολόγια φαίνεται πως θα ξεκινήσουν με ντιζελοκίνητες μηχανές μέχρι να φτάσουμε στο σημείο να μπορέσει η μια γραμμή -αυτής της ανόδου- να λειτουργήσει πλήρως και εν συνεχεία να γίνει το ίδιο και στη γραμμή καθόδου.
Βέβαια για να μπορέσει να εκτιμηθεί με πιο μεγάλη ακρίβεια το διάστημα αυτό θα πρέπει να ξεκινήσει η διαδικασία ανάθεσης των έργων για να έχουμε μπροστά μας ένα μπούσουλα.
Nίκος Καραγιάννης (ypodomes.com)