Απορρίφθηκε από τον Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου η σύμβαση που προώθησε η δημοτική αρχή Καλογιάννη με τον ΟΤΕ, για τη λειτουργία του συστήματος των βυθιζόμενων μπαρών στους πεζοδρόμους της Λάρισας.
Σύμφωνα με το onlarissa.gr (Απόστολος Ράϊδος) με την απόφαση του Επιτρόπου, με την οποία στην ουσία ελέγχεται η νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για την ανάθεση από το Δήμο Λαρισαίων της σύμβασης με τίτλο «ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΖΟΔΡΟΜΩΝ», υπάρχουν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες που κωλύουν την υπογραφή των σχεδίων της σύμβασης.
Πράγμα που σημαίνει ότι δεν μπορεί να προχωρήσει η λειτουργία του συστήματος των βυθιζόμενων μπαρών μέχρι τη «θεραπεία» των σημείων που κατά το Ελεγκτικό Συνέδριο, έχουν πρόβλημα.
Το Ελεγκτικό συνέδριο θεωρεί ότι δεν τεκμηριώνεται ο προϋπολογισμός του διαγωνισμού (δαπάνη περίπου 1.200.000€), σημειώνοντας ότι το κόστος προμήθειας συγκεκριμένων ειδών δεν προέκυψε από έρευνα αγοράς αλλά κατά προσέγγιση (!), ενώ προσθέτει ότι και το κόστος επισκευής των βλαβών του συστήματος, δεν υπολογίζεται με ακρίβεια αλλά κατά προσέγγιση…
Επιπρόσθετα, σημειώνει ότι και το κόστος για τη λειτουργία του Κέντρου ελέγχου του Συστήματος (665.000€ περίπου), προκύπτει «αορίστως και κατά προσέγγιση».
Σε ότι δε αφορά την τεχνική υποστήριξη software και τη διαχείριση των εφαρμογών, τονίζει ότι δεν υπάρχουν τιμές κόστους που κυκλοφορούν στο εμπόριο και ότι πριν τη σύνταξη του προϋπολογισμού του έργου, ο Δήμος Λαρισαίων έλαβε υπόψη τις ενδεικτικές τιμές της αναδόχου εταιρείας.
Με άλλα λόγια οι τιμές του έργου και ειδικά το κόστος λειτουργίας, που ανέρχεται σε περίπου 500.000 ευρώ το χρόνο, αφήνουν υπόνοιες ότι οι τιμές είναι «φουσκωμένες». Το βέβαιο είναι ότι μέχρι να ξεκαθαρίσουν τα πράγματα οι ελεγχόμενες μπάρες που ρυθμίζουν την κυκλοφορία σε κεντρικούς πεζόδρομους, θα πάψουν να λειτουργούν.
Λ.Ε. kosmoslarissa.gr (με πληροφορίες από onlarissa.gr)