Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας εγκυμονεί το υψηλότερο επίπεδο κινδύνου για επιβάτες στην Ευρώπη με διαφορά εδώ και αρκετά χρόνια, επισημαίνει το Bloomberg, επικαλούμενο αποκαλυπτική έκθεση που δημοσιεύτηκε στις 23 Φεβρουαρίου από την ανεξάρτητη βρετανική αρχή για τους δρόμους και τους σιδηροδρόμους (Britain’s Office for Road and Rail) και η οποία βασίζεται σε στοιχεία της περιόδου 2017-2021.

Συνολικά, τονίζεται, οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι εγκυμονούν τα υψηλότερα ποσοστά κινδύνου για τους επιβάτες σε σχέση με τις διανυόμενες αποστάσεις, για τους εργαζόμενους στο δίκτυο, αλλά και για όσους διασχίζουν οδικώς ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις.

Μπορεί να φαίνεται μη ρεαλιστικό να συγκρίνεται η Ελλάδα, μια χώρα με μικρό πληθυσμό και πληγωμένη από μια πρόσφατη οικονομική κρίση, με χώρες όπως η Γαλλία, η οποία φημίζεται για τις γενναιόδωρες επενδύσεις της στους σιδηροδρόμους, ωστόσο οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι ξεπερνούν σε επικινδυνότητα οποιαδήποτε χώρα του πρώην ανατολικού μπλοκ, υπογραμμίζει το Bloomberg. Επί παραδείγματι, το επίπεδο κινδύνου ξεπερνά το αντίστοιχο της Σλοβενίας και της Τσεχίας κατά παραπάνω από πέντε φορές.

Στο πλαίσιο αυτό, το δημοσίευμα στηλιτεύει την απόφανση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη ότι το δυστύχημα «οφείλεται κυρίως σε τραγικό ανθρώπινο λάθος», σημειώνοντας με νόημα: Ήταν σίγουρα ένα ανθρώπινο λάθος, που η κακή κατάσταση των σιδηροδρόμων της Ελλάδας το έκανε όλο και πιο πιθανό.

Και στη συνέχεια αναφέρεται στην ντροπιαστική ιστορία διάσπασης του ΟΣΕ, που επέφερε υποχρηματοδότηση, παραμέληση και τριτοκοσμική λειτουργία χωρίς ηλεκτρονικά συστήματα...

euro2day.gr