Στη Λογοτεχνική Γωνία, τον νέο χώρο πολιτισμού με επίκεντρο τη λογοτεχνία στη Λάρισα, διοργανώνεται, από την Αντιδημαρχία Πολιτισμού και Επιστημών του Δήμου Λαρισαίων και την ΑΜΚΕ «Θράκα», η δράση «Art Talk», την Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου στις 19.00.

Πρόκειται για μια πρωτότυπη συνάντηση μεταξύ των εικαστικών τεχνών και της λογοτεχνίας.

Ένα καλλιτεχνικό σταυροδρόμι υπό μορφή συζήτησης, με σύγχρονη εικαστική τέχνη και απαγγελίες, ξεκινά με διάδραση μεταξύ των καλλιτεχνών και στη συνέχεια η σκυτάλη περνάει στο κοινό που παρακολουθεί, δημιουργώντας ένα εύφορο έδαφος και δίνοντας στους παρευρισκόμενους την ευκαιρία να συζητήσουν τους καλλιτεχνικούς προβληματισμούς τους με τους δημιουργούς.


Ο Θάνος Γώγος, εκδότης της «Θράκας» και διευθυντής του Πανθεσσαλικού Φεστιβάλ Ποίησης και η Αντιγόνη Καψάλη εικαστικός, ιστορικός τέχνης και ανεξάρτητη επιμελήτρια εικαστικών εκθέσεων, συστήνουν στο φιλότεχνο κοινό της πόλης έναν εικαστικό, παρέα με έναν ποιητή ή λογοτέχνη.

Την Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου, καλεσμένοι είναι ο πεζογράφος, δοκιμιογράφος και μεταφραστής Θωμάς Ψύρρας που θα διαβάσει αποσπάσματα από το έργο του και η εικαστικός Γεωργία Μπλιάτσου που θα παρουσιάσει αντιπροσωπευτικά έργα της εικαστικής της δουλειάς και θα μιλήσει για τη δωρεά των έργων της στην Λογοτεχνική Γωνία.

Η δωρεά αφορά πορτρέτα που εικονίζουν πρόσωπα της Λάρισας με πανελλαδική και διεθνή αναγνώριση, που συνέβαλαν στο να σχηματιστεί ο λογοτεχνικός «χάρτης» της πόλης.

Ο Θωμάς Ψύρρας γεννήθηκε το 1954 στον Τύρναβο Θεσσαλίας, όπου και έζησε τα παιδικά του χρόνια. Σπούδασε Φιλολογικά στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Εργάστηκε ως καθηγητής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και δίδαξε πολλά χρόνια Θεωρία της Λογοτεχνείας στην Επιμόρφωση των Καθηγητών.

Υπήρξε εκδότης του εκπαιδευτικού περιοδικού «Σημείο», μέλος της ομάδας του περιοδικού «Αυτό» και της συντακτικής επιτροπής του περιοδικού «Γραφή» της Λάρισας. Μελέτες και άρθρα του δημοσιεύτηκαν στα περιοδικά «Γραφή», «Σημείο», «Αντί» και στις εφημερίδες «Ελευθερία», «Αυγή», «Ελευθεροτυπία» και «Καθημερινή». Κείμενά του ανθολογήθηκαν στα σχολικά Βιβλία των Νέων Ελληνικών. Εξέδωσε τη νουβέλα «Τα ψάρια της Παναγιάς» και τα μυθιστορήματα «Πυκνός Καιρός» και «Μαράν Αθά». Έχει επιμεληθεί την ανθολογιά «Λάρισα-μια πόλη στη Λογοτεχνία», το «Ημερολόγιο 2008-Θεσσαλία, Χώμα πικρό σαν το ψωμί», τον τόμο «Θεσσαλία- ο τόπος και οι άνθρωποι» καθώς και το «Κιλελέρ-στον ήλιο μοίρα».

Το μυθιστόρημά του «Μαράν Αθά» παρουσιάστηκε σε σκηνοθεσία Δήμου Αβδελιώτη με τη Γιασεμή Κηλαηδόνη.

Από τις εκδόσεις Μεταίχμιο κυκλοφορούν τα βιβλία του “Κιλελέρ στον ήλιο μοίρα” (2010) και “Θα βοσκήσω το μαύρο” (2017). Υπήρξε μέλος της ΚΕ της «Ελληνικής Αριστεράς» και Δημοτικός Σύμβουλος Λάρισας.

Εκλέχτηκε βουλευτής πρώτη φορά στις εκλογές της 17ης Ιουνίου 2012, με το κόμμα της ΔΗΜΑΡ. Ως Βουλευτής συμμετείχε στις επιτροπές της Βουλής: Διαρκής Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων, Υποεπιτροπή για τη μελέτη και αντιμετώπιση του προβλήματος των ναρκωτικών, Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Περιφερειών, Επιτροπή Βιβλιοθήκης της Βουλής

Η Γεωργία Μπλιάτσου σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Αθηνών. Δίδαξε για δεκαπέντε χρόνια ζωγραφική στην Μέση Εκπαίδευση.

Μέχρι σήμερα έχει κάνει 25 ατομικές εκθέσεις και πάρα πολλές ομαδικές, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Έχει τιμηθεί στην Biennale της Βουλγαρίας το 1989 και έχει λάβει διακρίσεις στη Γερμανία και στην Πολωνία.

Έργα της βρίσκονται: στην Ορθόδοξη Ακαδημία Κρήτης, στο Μουσείο Βορρέ, στο Διαχρονικό Μουσείο Λάρισας, στο Διεθνές Ιπποκράτειο Ίδρυμα στη Κώ, στο Rowaq Al-Balqa Foundation, στο Αμάν Ιορδανία, σε ιδιωτική συλλογή στη FIladelphia Usa, στην Credit Lyonnais και σε πολλές ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Το βιβλίο: “Απογραφές της μνήμης-Μαρτυρίες από την Τζια”, από την αντίστοιχη έκθεση βρίσκεται στην Εθνική Βιβλιοθήκη του ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

Εμπνεόμενη από την ομορφιά της ελληνικής φύσης ζωγραφίζει λουλούδια, τοπία και ανθρώπινες φιγούρες, με υλικά ακρυλικά, ακουαρέλες και παστέλ. Χρησιμοποιεί κυρίως ξύλο, μέταλλο και πλεξιγκλάς για τα αντικείμενα της. Τα τελευταία χρόνια ασχολείται με τη μελέτη του ιστορικού παρελθόντος και τη σύνδεση του με το σήμερα, καθώς πιστεύει πως δεν μπορεί να υπάρχει αύριο χωρίς τη γνώση του χθες.