Ο συνδυασμός της Λαϊκής Συσπείρωσης στο Δήμο Λαρισαίων, ο οποίος στηρίζεται από το ΚΚΕ, σχετικά με το πρόσφατο δυστύχημα στην Βόλου και Καραμανλή (παλιά εθνική οδό), αναφέρει τα εξής:
Το πρόσφατο δυστύχημα στη διασταύρωση της Βόλου με την παλιά εθνική οδό (σήμερα Καραμανλή) έρχεται να προστεθεί στα δεκάδες ατυχήματα, πολλά απ’ αυτά θανατηφόρα, που προκαλούνται στον συγκεκριμένο δρόμο καρμανιόλα της πόλης μας. Είναι αποτέλεσμα της εγκληματικής πολιτικής που εφαρμόζεται όλα αυτά τα χρόνια από τις εκάστοτε κυβερνήσεις, αλλά και τις τοπικές αρχές, δημοτική και περιφερειακή αρχή (παλαιότερα Νομαρχία), και της διαχρονικής ανυπαρξίας έργων υποδομής για την προστασία της ανθρώπινης ζωής. Είναι αποτέλεσμα της άναρχης δόμησης και ανάπτυξης της περιοχής, του σχεδίου πόλης και των χρήσεων γης που διέπονται απ’ αυτό και που είναι υποταγμένα στα συμφέροντα της επιχειρηματικής δράσης και της κερδοφορίας.
Το κάθε ατύχημα έχει πάνω του την σφραγίδα της Ε.Ε. και των υπηρετών της, δηλαδή των δυνάμεων εκείνων που στήριξαν και συνεχίζουν να στηρίζουν αυτή την πολιτική και που σήμερα χύνουν «κροκοδείλια δάκρυα» για τα θύματά τους. Είναι εκείνες οι δυνάμεις που στηρίζουν σήμερα την δημοτική αρχή Λαρισαίων (ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ, ΛΑΕ κ.α.) αλλά και την περιφερειακή αρχή (ΝΔ), που για να «ωριμάσουν» και να γίνουν «επιλέξιμα» τέτοιου είδους έργα, πρέπει να συνδέονται ή με την ανταποδοτικότητα ή με την επιχειρηματική δράση.
Εξάλλου είναι γνωστή η στάση τους στο χρόνιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής για τα απαραίτητα έργα, όπου κατά καιρούς ο ένας ρίχνει το μπαλάκι στον άλλο, ιδιαίτερα μετά από κάθε θανατηφόρο δυστύχημα. Επίσης τα ατυχήματα που προκαλούνται στο συγκεκριμένο δρόμο καρμανιόλα συνδέονται και με το ότι ο Δήμος Λαρισαίων περιστοιχίζεται από δεκάδες σταθμούς διοδίων, που λόγο του υψηλού κόστους διέλευσής τους, αναγκάζουν τους οδηγούς των Βαρέων οχημάτων να διέρχονται μέσα από τον αστικό ιστό της πόλης.
Η Λαϊκή Συσπείρωση του Δήμου Λαρισαίων και οι εκλεγμένοι δημοτικοί σύμβουλοί της δηλώνουν της συμπαράστασή τους στα αιτήματα των κατοίκων της περιοχής για ολοκλήρωση των παρεμβάσεων στο Βόρειο και Νότιο τμήμα της οδού Καραμανλή (παλιά εθνική οδό Αθηνών – Θες/νίκης). Οι πρόσφατες δεσμεύσεις του κ. Αγοραστού ότι το έργο (για το Νότιο τμήμα) έχει ενταχθεί στο ΠΕΠ με ευρωπαϊκούς πόρους, όπως και ότι σε 20 μέρες θα υπογραφεί η σύμβαση για το Βόρειο τμήμα μέχρι την 110 ΠΜ, δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να εφησυχάσει το λαό της περιοχής.
Εξάλλου και οι παρεμβάσεις που έγιναν στην περιοχή της Τούμπας και μέχρι την 303 ΠΕΒ, όχι μόνο δεν μετέτρεψαν το δρόμο σε ήπιας κυκλοφορίας, τουναντίον αύξησαν την ταχύτητα διέλευσης των οχημάτων.
Ενώ το αίτημα των κατοίκων για μετατροπή της οδού Βόλου σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας δεν θα δικαιωθεί αν δεν συνδεθεί με το αίτημα για την κατάργηση των διοδίων. Γιατί αυτή είναι η βασική αιτία που εξαναγκάζει τα βαρέα οχήματα να διέρχονται την πόλη μέσω της παλιάς εθνικής οδού Λάρισας – Βόλου.
Επομένως όσοι κυκλικοί κόμβοι και αν φτιαχτούν δεν θα λύσουν το ουσιαστικό πρόβλημα της διέλευσης των Βαρέων οχημάτων από τον αστικό ιστό της πόλης. Όμως γι’ αυτό το θέμα τα στελέχη της δημοτικής αρχής Λαρισαίων της 3ης δημοτικής κοινότητας, αλλά και οι αντιδήμαρχοι που παρίστανται στις εκδηλώσεις διαμαρτυρίας δεν βγάζουν άχνα, παραπέμποντας σε παρεμβάσεις που δεν χτυπάνε την καρδιά του προβλήματος, συγκαλύπτοντας αυτή τη βασική αιτία που γεννάει το πρόβλημα.
Η Λαϊκή Συσπείρωση που στηρίζεται από το ΚΚΕ πιστεύει ότι τα θέματα που έχουν να κάνουν με τον χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό, την πολιτική γης συνολικότερα, η έννοια της οργάνωσης του κοινωνικού χώρου πρέπει να απαντήσουν στο κρίσιμο θεμελιώδες ερώτημα "χωροταξικός σχεδιασμός για ποιον", δηλαδή είναι βαθύτατα ταξικό ζήτημα και όχι τεχνοκρατικό και συνδέεται άμεσα με τα ζητήματα της οικονομίας.
Στα πλαίσια αυτού του συστήματος, ο χωροταξικός σχεδιασμός εντάσσεται και υποτάσσεται, αντικειμενικά, στους νόμους της αγοράς, της κερδοφορίας του κεφαλαίου και των μονοπωλιακών ομίλων. Είναι άρρηκτα δεμένος με την τάση της εμπορευματοποίησης της γης, των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων και ιδιωτικοποιήσεων που προωθούνται στο πλαίσιο της ΕΕ. Δεν έχουμε αυταπάτες ότι όσο η γη αποτελεί εμπόρευμα στα πλαίσια της καπιταλιστικής οικονομίας, θα λύνονται ζητήματα εφαρμογής των ήδη ελλιπών σχεδίων πόλης προς την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών.
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει σε καμιά περίπτωση ότι δεν χρειάζονται άμεσα συγκεκριμένες παρεμβάσεις στην περιοχή, όπως ανισόπεδες διαβάσεις πεζών, σήμανση, καλύτερος φωτισμός, πεζοδρόμια κτλ. Γι’ αυτό ακριβώς οι εκλεγμένοι δημοτικοί σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης θα ζητήσουν να συζητηθεί το θέμα στη συνεδρίαση του επόμενου δημοτικού συμβουλίου, ώστε να γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις για την επίλυση των προβλημάτων.